Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje
31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi vyvinulo motor 4,0 TFSI a chce jej hned od začátku využít, jak to jen jde. V mírně odlišném naladění jej krom nové S8 dostal i model S7 Sportback.
Jen houšť a větší kapky. Ne snad, že by nám „eSková” Audi nějak zvlášť zvyšovala tep, v záplavě všemožných elektrických, hybridních a dvouválcových strojů je to přece jen příjemné zpestření. A to zvláště v tomto počtu - vedle modelů S8 2012 a nové S6 totiž Audi naráz vyrukovalo i s přiostřenou S7 Sportback. A tak se pojďme podívat, co nabídne.
Výchozí A7 Sportback byla poprvé pořádně představena přibližně před rokem, a tak se své ostré verze dočkala o poznání dříve než zmiňovaná A8. Je třeba říci, že čehokoli neočekávaného najdete na následujících řádcích velmi málo, neboť S7 Sportback je podobně jako A7 jen přestylizovanou S6, a tak nabízí zcela totožnou techniku jen v trochu jiném balení. Pokud si tedy přečtete naše představení nové S6, budete alespoň co do techniky předem vědět vše podstatné.
Začít ale musíme u vzhledu, který je typicky „audistický”, rozumějte nenápadný. Že jde o vůz s výkonem přes 400 koní a ne jen o nějaký paket S line navěšení na dýchavičný turbodiesel poznají jen znalci stejně jako v případě všech dnešních novinek s písmenem S v názvu. Maska chladiče, nárazníky, výfuky, kola - to je vše, co je specifické zvenku, sedadla, volant a hlavice voliče automatické převodovky pak znamenají kompletní výčet toho, co je jiné uvnitř. Zatímco u S8 šlo podobný přístup hodnotit jako vhodný, u přece jen stylovější S7 na ním až tak nejásáme. Někteří zákazníci jistě budou chtít, aby jejich vůz na ulici zářil více, však proč jinak by vůbec „šli” do řady A7?
Pod kapotou už lze hovořit o malé bouři, když si před předními kola našel místo nový osmiválec 4,0 TFSI. Pochopitelně nedostal tolik výkonu jako S8, v nižší řadě se musí spokojit s naladěním na 420 koní, jenž generuje spolu s otáčkami točivý moment o výši až 550 Nm. Je pozoruhodné, že na rozdíl od S8, která si s výkonem mezigeneračně polepšila, S6 a S7 (jakkoli žádná S7 dříve nebyla, ale berme ji jako nástupce S6) o část svého výkonu přišla. Motor 5,2 V10 v naladění pro tuto třídu disponoval až 435 koňmi.
Dynamika je přesto uspokojivá - přenos výkonu má v tomto případě na starosti dvouspojkový automat S-tronic (DSG), který má spolu s se samosvorným středovým diferenciálem pochopitelně na povel všechna čtyři kola. Zrychlení na stovku zvládne S7 za 4,9 sekundy, maximální rychlost je více než očekávatelných 250 km/h. Kombinovaná spotřeba dle euronorem činí jen 9,7 litru benzinu na 100 km a jsme opravdu zvědavi, jak ji vůz bude dosahovat i v praxi. I v tomto případě samozřejmě těží nejen ze zatím blíže nepopsaného řešen´5 „odpojování” poloviny válců, ale i systému start and stop nebo rekuperace drobné části kinetické energie skrze alternátor.
Také v tomto případě má vůz k dispozici vzduchové odpružení podvozku s adekvátním naladěním s několika výchozími stupni přepínatelnými pomocí ovladače Audi drive select. Větší jsou i brzdy, v základu opět ocelové, za příplatek keramické. Kola jsou v základu devatenáctipalcová, připlatit si ale můžete i za „dvacítky”.
Nepochybujte o tom, že také S7 zažije svou premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by se pak mělo dostat začátkem roku 2012. Na ceny a případné další zajímavé detaily si tak musíme ještě chvíli počkat.












Nové AUdi S7 Sportback na všech zprvu uvolněných snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
včeraBMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nejnovější články
Slyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
před 3 hodinamiVolvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
před 5 hodinamiElektromobily i podle nejnovějších dat ztrácí hodnotu mnohonásobně rychleji než ostatní auta, jsou pětkrát horší než diesely
před 6 hodinamiChorvaté ukázali auto snů, které v roce 2025 už nikdo nečekal. Má motor V10 bez turba zvládající 10 tisíc otáček
před 8 hodinamiTesla Cybertruck prošla crash testy s téměř dokonalým hodnocením, je to skutečně pevnost na kolech
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva