Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 Avant 2016 je venku, s 354 koňmi dá stovku za 4,9 sekundy
24.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kombi má vpředu přeplňovaný tříválec, vzadu pak zavazadelník o objemu až 1 510 l. Automat je samozřejmostí, pohon všech čtyř kol též.
Ženevský autosalon je již prakticky za dveřmi, pročež nepřekvapí, že na světlo světa vylézají další a další novinky. Aktuálně si tak můžeme představit Audi S4 Avant, které stejně jako sedan odhalený již loni v září ve Frankfurtu profituje hlavně z nového třílitrového šestiválce TFSI. Jeho výkon činí 354 koní, zatímco v případě točivého momentu máme tu čest s 500 Nm. Výkon pak na všechna čtyři kola přenáší standardně dodávaná osmistupňová převodovka.
Značka uvádí, že pro S4 Avant není problémem sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak končí na tradičních 250 km/h. V rámci normovaného cyklu si S4 Avant řekne o 7,5 litru benzinu na sto kilometrů, k čemuž má napomáhat i tzv. režim plachtění. Ten je aktivován v rychlostech od 55 do 160 km/h po vyšlápnutí plynového pedálu, zmiňovanou akceleraci pak do značné míry ovlivňuje nakrátko zpřevodovaný automat.
Zmiňovaný pohon všech kol počítá se samosvorným diferenciálem, který standardně posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu. V případě potřeby prý dokáže přenést až 85 % koní dozadu, případně pak 70 % dopředu, jakkoli tato prohlášení je vždy třeba brát s rezervou. Mimo to nechybí ani vektorování točivého momentu vylepšující stabilitu při rychlé jízdě v zatáčkách, čemuž může dále napomoci příplatkový sportovní diferenciál regulující výkon mezi zadními koly.
Vůz používá nové pětiprvkové přední a zadní zavěšení, se kterým je spárován sportovní podvozek snížený vůči standardu o 23 milimetrů. Zmínit pak můžeme i elektromechanický posilovač řízení či 18palcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 245/40. Ta je možné vyměnit za příplatkové devatenáctky, stejně jako se lze standardně dodávané černě lakované brzdové třmeny vyměnit na červené. Kotouče o rozměru 350 mm však zůstávají.
Uvnitř nabízí S4 Avant virtuální kokpit s 12,3palcovým přístrojovým štítem či sedadla čalouněná již ve standardu kůží Nappa. V rámci doplňků je ovšem možné sáhnout také po sportovní variantě, která počítá s integrovanou opěrkou hlavy a masážním strojkem. Mimo to tu máme multimediální systém MMI či připojení k internetu pomocí sítě LTE. Zavazadelník pak stejně jako u základní verze pobere 505 až 1 510 litrů.
Ve finále již můžeme zmínit pouze bezpečnostní výbavu zahrnující kupříkladu systém Traffic Jam přebírající kontrolu za řidiče v rychlostech od 0 do 65 km/h, nebo hmotnost 1 675 kg. Do prodeje se Audi S4 Avant dostane v příštích měsících, přičemž na německém trhu startuje na částce 61 150 Eur (cca 1 653 000 Kč).
Audi S4 Avant dostalo do vínku 354 koní, s nimiž stovku zvládne za 4,9 sekundy. Do zavazadlového prostoru přitom pobere až 1 510 litrů nákladu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva