Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 sedan 2014 oficiálně: nejsilnější sedánek zvládne stovku pod 5 sekund
27.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Také jako sedan se nová A3 dočká ostřejší verze S3. Nabídne 300 koní, pohon všech kol a katapult na stovku během 4,9 sekundy.
Audi zjevně nelení. Mercedes CLA je tady, jeho ostrá verze CLA 45 AMG též, a tak prostě není žádný důvod držet pod pokličkou obdobně vyvedenou A3. Tu standardní už jsme vám podrobně představili a provedení S3 též uniklo již včera, a tak si tentokrát dovolíme luxus poněkud stručnějšího představení. Ostatně specifik sedanu S3 proti A3 resp. jiným verzím es-trojky zase není tolik.
Začneme-li u těch vzhledových, pak si na ně můžete předem vsadit, výhru ale nečekejte - lepší kurs než 1:1 Audi v těchto případech nedovoluje. Vůz tedy dostal nový přední nárazník a masku chladiče s trochu výraznějšími konturami, jiná vnější zpětná zrcátka s matně šedými kryty, větší a poněkud „startrekovější” kola (v případě vyobrazeného auta příplatková 19"), trochu zvýrazněné vnější prahy, které spolu červenou barvou dovolují i více vystoupit jiným bočním konturám a nakonec záď s jiným nárazníkem s hrou na difuzor, čtveřicí koncovek výfuku a menší odtrhovou hranou na víku „kufru”. Jestli jste tohle nečekali, měli byste se nad sebou zamyslet, Audi už roky nenaděluje eSkovým modelům nic jiného.
Žádná překvapivá odhalení neskýtá ani interiér, který hrdě kráčí ve stopách vyšlapaných už odhalenými novými S3 v třídvéřovém a také pětidvéřovém provedení. Očekávání prvků jako solidně vypadajících sportovních sedadel, hloupě vypadajícího (a ještě hloupěji fungujícího) volantu se zploštěnou spodní částí), specifického obložení pedálů, palubní desky nebo vnitřních prahů je tedy na místě. Tento styl urazí asi jen málokoho, tedy až na ten volant, který si u koncernu VW obecně (a nejen u něj) navzdory funkční logice velmi oblíbili.
Ani po technické stránce se S3 sedan od zbylých karosářských verzí neodlišuje - pod přední kapotou třímá dvoulitrový, jedním turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem až 221 kW (300 koní), který posílá svůj potenciál na kola obou náprav skrze manuální šestistupňovou nebo automatickou převodovku (má opravdu „jen” šest stupňů). Podle toho se liší i dynamika - maximální, elektronicky omezená rychlost 250 km/h je tedy vždy stejná, akcelerace na stovku se ale odehraje buď za 4,9 sekundy nebo 5,3 sekundy. Pozoruhodná je hlavně první hodnota - nejen proto, že je velmi nízká, ale i proto, že je o další desetinku sekundy nižší než u Sportbacku.
Audi tak, zdá se, dokáže potírat minimálně fyzikální předpoklady, neboť čím větší a těžší S3 postaví, tím je rychlejší - třídvířko zvládá stovku za 5,1 sekundy, Sportback (+50 kg) za 5,0 sekundy a sedan (přesnou hmotnost zatím neznáme, ale nižší než u Sportbacku jistě nebude, je to největší model z nabídky a v provedení A3 1,4 TFSI je také nejtěžší) za 4,9 sekundy. Hodnoty pro manuální převodovku už se rozcházejí zcela, s těmi vás mást nebudeme. Papírovou kombinovanou spotřebou vám ale hlavu zamotáme rádi - naměřená hodnota 7,0 litru bude reálnou je velmi zřídka, pokud vůbec.
Za zmínku dále stojí, že S3 sedan dostala proti A3 sedan tužší a snížený podvozek (-25 mm) a výkonnější brzdy - přední kotouče mají průměr 340 mm. Audi se dále chlubí řízením s proměnlivým převodem (o tom bychom na jeho místě raději mlčeli, i když podle všeho jde alespoň o lineárně progresivní systém měnící převod od tupého k ostřejšímu od středové polohy k rejdům) a adaptivními tlumiči. Za ty si ale musíte i u S3 připlatit.
Cenu v tomto případě neznáme (rozdíl mezi A3 a A3 by ale mohl leccos prozradit), dostupnost na trhu ale ano. Příchod S3 sedan se podle slov Audi oproti výchozím verzím zpozdí jen o několik měsíců, a tak by se tento model snad i na našem trhu mohl objevit někdy na podzim. Proto také nese označení jiného modelového roku (číslo 2014 opravdu není samoúčelné) a pokud jste už teď zatoužili po tomto trhači asfaltu, budete muset být o něco více trpěliví. I zde platí, že v případě cen a přesné dostupnosti budeme chytřejší až během následujících měsíců.













































Nová S3 si také jako sedan odpouští větší výstřelky a kráčí ve šlépějích už odhalených sourozenců stejného jména
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
před 3 hodinamiJeden z mála lidí, který může k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
před 4 hodinamiPeugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
před 6 hodinamiMajitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
před 7 hodinamiJaponci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva