Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 sedan 2014 oficiálně: nejsilnější sedánek zvládne stovku pod 5 sekund
27.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Také jako sedan se nová A3 dočká ostřejší verze S3. Nabídne 300 koní, pohon všech kol a katapult na stovku během 4,9 sekundy.
Audi zjevně nelení. Mercedes CLA je tady, jeho ostrá verze CLA 45 AMG též, a tak prostě není žádný důvod držet pod pokličkou obdobně vyvedenou A3. Tu standardní už jsme vám podrobně představili a provedení S3 též uniklo již včera, a tak si tentokrát dovolíme luxus poněkud stručnějšího představení. Ostatně specifik sedanu S3 proti A3 resp. jiným verzím es-trojky zase není tolik.
Začneme-li u těch vzhledových, pak si na ně můžete předem vsadit, výhru ale nečekejte - lepší kurs než 1:1 Audi v těchto případech nedovoluje. Vůz tedy dostal nový přední nárazník a masku chladiče s trochu výraznějšími konturami, jiná vnější zpětná zrcátka s matně šedými kryty, větší a poněkud „startrekovější” kola (v případě vyobrazeného auta příplatková 19"), trochu zvýrazněné vnější prahy, které spolu červenou barvou dovolují i více vystoupit jiným bočním konturám a nakonec záď s jiným nárazníkem s hrou na difuzor, čtveřicí koncovek výfuku a menší odtrhovou hranou na víku „kufru”. Jestli jste tohle nečekali, měli byste se nad sebou zamyslet, Audi už roky nenaděluje eSkovým modelům nic jiného.
Žádná překvapivá odhalení neskýtá ani interiér, který hrdě kráčí ve stopách vyšlapaných už odhalenými novými S3 v třídvéřovém a také pětidvéřovém provedení. Očekávání prvků jako solidně vypadajících sportovních sedadel, hloupě vypadajícího (a ještě hloupěji fungujícího) volantu se zploštěnou spodní částí), specifického obložení pedálů, palubní desky nebo vnitřních prahů je tedy na místě. Tento styl urazí asi jen málokoho, tedy až na ten volant, který si u koncernu VW obecně (a nejen u něj) navzdory funkční logice velmi oblíbili.
Ani po technické stránce se S3 sedan od zbylých karosářských verzí neodlišuje - pod přední kapotou třímá dvoulitrový, jedním turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem až 221 kW (300 koní), který posílá svůj potenciál na kola obou náprav skrze manuální šestistupňovou nebo automatickou převodovku (má opravdu „jen” šest stupňů). Podle toho se liší i dynamika - maximální, elektronicky omezená rychlost 250 km/h je tedy vždy stejná, akcelerace na stovku se ale odehraje buď za 4,9 sekundy nebo 5,3 sekundy. Pozoruhodná je hlavně první hodnota - nejen proto, že je velmi nízká, ale i proto, že je o další desetinku sekundy nižší než u Sportbacku.
Audi tak, zdá se, dokáže potírat minimálně fyzikální předpoklady, neboť čím větší a těžší S3 postaví, tím je rychlejší - třídvířko zvládá stovku za 5,1 sekundy, Sportback (+50 kg) za 5,0 sekundy a sedan (přesnou hmotnost zatím neznáme, ale nižší než u Sportbacku jistě nebude, je to největší model z nabídky a v provedení A3 1,4 TFSI je také nejtěžší) za 4,9 sekundy. Hodnoty pro manuální převodovku už se rozcházejí zcela, s těmi vás mást nebudeme. Papírovou kombinovanou spotřebou vám ale hlavu zamotáme rádi - naměřená hodnota 7,0 litru bude reálnou je velmi zřídka, pokud vůbec.
Za zmínku dále stojí, že S3 sedan dostala proti A3 sedan tužší a snížený podvozek (-25 mm) a výkonnější brzdy - přední kotouče mají průměr 340 mm. Audi se dále chlubí řízením s proměnlivým převodem (o tom bychom na jeho místě raději mlčeli, i když podle všeho jde alespoň o lineárně progresivní systém měnící převod od tupého k ostřejšímu od středové polohy k rejdům) a adaptivními tlumiči. Za ty si ale musíte i u S3 připlatit.
Cenu v tomto případě neznáme (rozdíl mezi A3 a A3 by ale mohl leccos prozradit), dostupnost na trhu ale ano. Příchod S3 sedan se podle slov Audi oproti výchozím verzím zpozdí jen o několik měsíců, a tak by se tento model snad i na našem trhu mohl objevit někdy na podzim. Proto také nese označení jiného modelového roku (číslo 2014 opravdu není samoúčelné) a pokud jste už teď zatoužili po tomto trhači asfaltu, budete muset být o něco více trpěliví. I zde platí, že v případě cen a přesné dostupnosti budeme chytřejší až během následujících měsíců.
Nová S3 si také jako sedan odpouští větší výstřelky a kráčí ve šlépějích už odhalených sourozenců stejného jména
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva