Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 2013: nová S3 je venku, má rovných 300 koní
21.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Nové Audi S3 je výkonnější i rychlejší, než se čekalo. Z dvoulitrového motoru vydoluje až 300 koní a na stovku zrychlí za 5,1 s.
V případě premiéry samotné S3 nemůže být o překvapení řeč. Audi letos v Ženevě odhalilo novou třídvéřovou A3 a už nějaký ten pátek se mluví o tom, že se návštěvníky pařížského Mondialu pokusí zaujmout pětidvéřovou verzí a ostřejší S3. Nový Sportback automobilka ukázala včera, s další, už třetí generací S3 můžeme navázat dnes. Dlouhé chůze kolem horké kaše tentokrát netřeba, a tak se rovnou podívejme, o co běží.
Po stránce vzhledu není mnoho co řešit. Vůz už jsme mohli vidět na řadě špionážních snímků prakticky bez maskování a i kdyby k tomu nedošlo, Audi v posledních letech vážně nepatří mezi přeborníky v kreativitě. Vůz se tak na pohled od A3 vybavené paketem S-line odlišuje jen mírně, přesto se chlubí specifickým předním nárazníkem, na kterém ale více než jeho základní linie praští od očí chromované prvky zasahující prakticky všechna jinak „černá místa”. Hlavní světlomety jsou S3 standardně jedny z lepších s LED pro denní svícení, na boku pak nechybí vnější zpětná zrcátka s tradičními hliníkovými kryty a výraznější nástavce prahů. Vzadu si pak můžete všimnout střešního spojleru, jiného nárazníku s difuzorem a jinak řešený prostorem pro vyústění dvou dvojitých koncovek výfuků (u jiných S obvyklý prvek, u S3 premiéra). A abychom byli kompletní, celý vůz „obklopují” specifická 18" litá kola s pneumatikami 225/40 R18.
Jo všechno „své”, obáváme se však, že oproti variantám s paketem S-line poznají S3 jen fajnšmekři. A podobně by šlo hovořit i o interiéru. Tomu je vlastní nový volant s protivným zploštěním na spodní straně (má-li tedy kruh nějakou spodní stranu, což je právě problém tohoto řešení), pochopitelně i sportovní sedadla s širokými možnostmi čalounění (včetně prošívané kůže viditelné na snímcích), jiná řadička, pedály, „budíky” přístrojové desky s šedým pozadím a obložení palubní desky buď z leštěného hliníku nebo jakousi karbonovou imitací z černého pastu (na fotkách je vidět první možnost). Komu by nic z toho nevyhovovalo, Audi Exclusive bude jistě k službám...
Ne snad, že by S3 nebyla zajímavá na pohled, zajímavější je ale její technika. Vůz pochopitelně stojí na nové platformě MQB, která VW Group snižuje výrobní náklady a S3 provozní hmotnost. Vůz váží 1 395 kilogramů, což sice není úchvatně nízké číslo, je ale každopádně o 60 kilogramů nižší než u druhé generace. A když si k tomu dáte posun výkonu opačným směrem...
Nejnovější eSko totiž dostalo do vínku motor 2,0 TFSI, což vypadá docela nudně, jde ale o novou jednotku z řady EA 888, která dovoluje oproti dosavadní EA113 dostat z dvou krabic od mléka (ve čtyřech „sklenicích”, pochopitelně, jde nadále o čtyřválec) dostat nejen vyšší výkony, ale také pomoci se snížením hmotnosti. Samotný motor je o pět kilogramů lehčí, vozu přitom dodává až 300 koní výkonu v 5 500 ot./min, maximum točivého momentu pak činí 380 Nm v rozmezí 1 800 a 5 500 ot./min. To je 35 koní a 30 Nm více než dosud a ani otáčkám se motor nebrání - aktuálně se umí podívat až k hranici 6 800 ot./min.
Dlouho se přitom mluvilo o tom, že auto nenabídne více než 280 koní a nebyly to úplně plané spekulace, naše informace byly stejné. Nakonec je ale valachů až 300 a předpokládáme, že Audi motivovala ke změně původního plánu hlavně silná konkurence v podobě BMW M135i a chystaného Mercedesu A45 AMG. Ty jdou sice ještě dále, ale než Audi vyrukuje s novou RS3, nechce zůstávat příliš pozadu.
Výkon pochopitelně míří všechna kola přes tradiční mezinápravovou spojku Hadex, o jeho přenos se nadále standardně stará šestistupňový manuál (díky boku) nebo za příplatek opět šestistupňový automat S-tronic se dvěma spojkami. Ptáte se na dynamiku? Ta je docela působivá.
Nová S3 dokáže ve standardním provedení zrychlit na stovku za 5,4 sekundy, s příplatkovým automatem to zvládne i za 5,1 s. To jsou na docela obyčejně vyhlížející kompakt dost výjimečné hodnoty, které byly donedávna vlastní jen sportovním autům vyšších tříd (BMW M3 E46 a Z4 M Coupe by mohly vyprávět). Však i mezi i mezigeneračně si S3 v tomto směru pomohla k o půl sekundy lepším číslům a nepochybujeme, že na cestě k vyšším rychlostem nabere oproti svým předchůdcům ještě vyšší náskok. Maximální rychlost je tradičně elektronicky omezená na 250 km/h.
Co se týče spotřeby, pyšní se S3 zajímavými čísly, která ale budou při náročnější jízdě podobně reálná jako u nového Mercedesu A 250 Sport. Podle automobilky si má verze s S-tronicem vystačit s 6,9 litru benzinu na 100 km v kombinaci, což je 1,5 litru nižší číslo než dosud. Počítejte ale s tím, že v praxi bude obvyklá hodnota dvojnásobná a při ostřejší jízdě trojnásobná, tomu nedokáže utéci ani mocné Audi.
Pokud jde o dostupnost, S3 se pochopitelně představí na autosalonu v Paříži a do prodeje zamíří na začátku příštího roku. Základní cena v Německu je přesto známá už nyní - činí 38 900 Eur, tedy asi 960 tisíc Kč. Slušná cifra na třísetkoňové auto...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.













Červený lak je pro sportovní modely Audi tradicí, kterou neporušila ani nová S3 v Paříži
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Audi S3 2013
První oficiální video s novým Audi S3 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 11:53 - Brus
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie