Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 sedan odhalen společně s faceliftovanou A6
12.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dalším z výrobců, který si do Paříže chystá významné novinky, je Audi. Přesto si s oficiálním představením poněkud pospíšilo a už včera zveřejnilo podrobnosti o svém supersedanu Audi RS6 a faceliftu jeho základního modelu Audi A6.
Audi RS6 sedan
Ještě jsme plni dojmů z testu Audi RS6 Avant a už se na nás hrnou informace o jeho nejbližším příbuzném, sedanu RS6. Technicky jsou oba modely shodné, jediný rozdíl spočívá v karoserii. Přeplňovaný desetiválec o objemu 5 litrů o výkonu 580 koní pod kapotou, upravený šestistupňový Tiptronic a pohon na všechna kola, to vše zůstalo stejné.
Jedinou zásadní změnou je ona již zmíněná karoserie, která přinesla úsporu hmotnosti. Sedan RS6 váží o 200 kg méně než RS6 Avant, tedy zhruba dvě tuny. To vylepšilo poměr výkon/váha na 3,4 kg/HP a tím také dynamické parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,5 s (-0,1 s oproti RS6 Avant), maximální rychlost zůstala omezena na 250, resp. 280 km/h.
Také vzhled i možnosti výbavy zůstávají u RS6 sedan stejné jako v případě RS6 Avant. Jeho prodej začne krátce po jeho výstavní premiéře na říjnové výstavě v Paříži a cena bude startovat na 105.000 EUR.
Audi A6 facelift
Dalo by se říci, že A6 žádné úpravy nepotřebuje. Stále se dobře prodává a o jeho vzhledu rozhodně nelze prohlásit, že je zastaralý. Přesto mu Audi poněkud přebrousilo hrany a přidalo několik nových zbraní do arzenálu.
Vzhledově se toho moc neudálo, změny se omezily na novou příď s upraveným nárazníkem, mřížkou chladiče a mlhovkami a nové zadní světlomety využívající LED technologii. Zbytek změn měl za cíl úspory paliva a Audi tvrdí, že se mu u A6 podařilo v průměru snížit spotřebu o 15%.
Nabídka motorů zůstává velmi široká. Začíná u 2,0 TFSI a 2,0 TDI, oba o výkonu 170 koní a končí u 4,2 FSI s 350 koňmi. Nové jsou benzínové V6 2,8 FSI o výkonu 190 a 220 koní vybavené novým systémem ovládání ventilů AVS (Audi Valvelift System), o kterém jsme mluvili i v souvislosti s 6. generací Volkswagenu Golf GTI. Ten ovládá časování sacích ventilů tak, aby bylo dosaženo vyššího točivého momentu při nižší spotřebě. Úplnou novinkou je kompresorem přeplňovaný V6 3,0 TFSI o výkonu 290 koní, který sedanu A6 umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s a maximální rychlost 250 km/h.
Na palubě se setkáte s kvalitou u Audi obvyklou, novou grafikou přístrojů a pokud si připlatíte, tak i s novou generací informačního systému MMI. Stejně jako sedan RS6, i omlazená A6 přijde na trh v říjnu za základní cenu 34.200 EUR za A6 2,0 TFSI.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:40 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 19:07 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch