Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 a RS7 performance: 605 koní z továrny, stovka za 3,7 s, 305 km/h
22.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá dvojka dostala do vínku posílený V8 s nímž ji i na 305 km/h musí zastavit omezovač. Mimo to dorazil i snížený podvozek či agresivnější vzhled.
Audi v průběhu léta odhalilo nový model S8 plus, který do vínku dostal kromě agresivnějšího vzhledu také modifikovaný čtyřlitrový osmiválec TFSI. Tato pohonná jednotka zásobovala všechna čtyři kola 605 koňmi a 750 Newtonmetry, což se podepsalo na lepší jízdní dynamice. Jelikož stejný motor slouží také pod kapotou Audi RS6 Avant a RS7, dalo se očekávat, že i tato dvojice se dočká obdobné rošády. Na potvrzení této domněnky jsme přitom dlouho čekat nemuseli, neboť automobilka verze nazvané „performance“ odhalila právě dnes.
Jak tedy již bylo uvedeno výše, oba vozy mohou počítat s výkonem 605 koní a točivým momentem 750 Nm, který je ovšem k dispozici pouze krátkodobě. Standardem je 700 Nm. Stovku přitom RS6 i RS7 zdolají již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než základní provedení. Ještě lepší je následná dynamika, neboť rychlost 200 km/h je pokořena za 12,1 sekundy, tedy o čtrnáct desetin dříve než u běžných modelů. Nejvyšší rychlost sice končí na obligátní dvěstěpadesátce, s paketem Dynamic však může narůst na 280 či 305 km/h.
Vyššího výkonu dosáhli technici Audi především za pomoci nové mapy pohonné jednotky, která počítá s vyššími otáčkami a větším plnícím tlakem turbodmychadel. Systém COD, který dokáže při částečném zatížení deaktivovat polovinu válců, však zůstává zachován. Počítat tedy máme u kombíku s normovanou spotřebou 9,6 litru na sto kilometrů, zatímco liftback je papírově o jednu desetinu paliva úspornější. Emise CO2 pak činí 223 g/km, respektive 221 g/km.
Od pohonné jednotky se můžeme přesunout k osmistupňovému automatu Tiptronic s pádly řazení pod kůží obšitým volantem, který je jedinou volbou. Stejně jako systém pohonu všech kol quattro, jenž za optimálních podmínek posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu, která může být spražena se sportovním diferenciálem. Jeho součástí je pak aktivní vektorování točivého momentu mezi vnějším a vnitřním kolem.
Dále můžeme zmínit sportovní podvozek snížený vůči standardu o 20 milimetrů, který je ovšem možné nahradit adaptivní technikou Dynamic Ride Control. Mezi příplatky nechybí ani progresivní řízení s variabilním převodem, tlačítko RS umožňující přepínání mezi jednotlivými řidičskými režimy Auto, Comfort, Dynamic a Individual je však již součástí základní výbavy.
Po stránce exteriérové dostaly modely RS6 Avant performance a RS7 performance do vínku především 21palcová litá kola, která u kombíku obouvají ve všech rozích pneumatiky o rozměru 285/30, u liftbacku pak o rozměru 275/30. Standardem jsou ventilované odlehčené brzdy, za příplatek je ale možné sáhnout po karbon-keramických kotoučích.
Dále lze zmínit ještě lehce přeprofilované nárazníky, jiný výplet čelní masky či nové boční prahy. Přibyly také metalické doplňky lakované matně titanovým odstínem, zatímco paletu barev rozšířil exkluzivní modrý odstín Ascari. Veškeré další modifikace však již souvisí s interiérem, kam se nastěhovala sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary.
Opomenout pak nesmíme ještě na kontrastní švy, karbonové dekory či specifický přístrojový štít, tím nám ale novinky končí. Dodat tak můžeme pouze cenu pro německý trh, která startuje na sumě 117 000 Eur (cca 3 169 000 Kč) v případě kombíku nebo na částce 121 700 Eur (3 296 000 Kč) u liftbacku. Prodej začíná již v listopadu.
Výkon 605 koní dostalo jak Audi RS6 Avant performance...
...tak i RS7 performance. Oba modely tak pokoří stovku již za 3,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel