Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 TDI: prototyp prvního dieselového RS slibuje až 380 koní
28.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový třílitr TDI dostal kromě dvou turbodmychadel i elektricky ovládaný kompresor a odlehčené vnitřnosti. Na váze ukáže jen 192 kilogramů.
Pokud dnes přijde řeč na modely spadající pod koncern VW Group, pak víceméně pokaždé zamíříme do blízkosti rakouského jezera Wörthersee, kde se koná již 33. ročník tuningového srazu GTI. Na něm se mimo jiné představí koncepční roadster Volkswagenu, o tomto voze jsme však již hovořili v předchozím článku. Nově se podíváme na zoubek speciálnímu prototypu Audi RS5, který kupodivu nemá s danou akcí pranic společného, i když nemůžeme vyloučit, že se v Rakousku také objeví. Velké šance tomu ovšem nedáváme.
Důvodem je fakt, že vůz má pod kapotou novou generaci třílitrového šestiválce TDI. Tato pohonná jednotka váží pouhých 192 kilogramů, přičemž dorazit by měla již letos v létě, kdy pod kapotami faceliftovaných modelů A6 a A7 nabídne 218 a 272 koní. Kromě toho se ovšem chystá i verze naladěná na přibližně 380 koní a 750 Nm, která dorazí v příštím roce. Stane se přitom prvním „naftožroutem“ v motorovém prostoru modelů RS.
Stejně jako mnoho moderních turbodieselů je i tato pohonná jednotka vybavena dvoufázovým přeplňováním, kdy v nižších rychlostech vstupuje do hry malé turbodmychadlo, ve vyšších pak to větší. Aby přitom Audi zaručilo patřičný „odpich“, asistuje tomu menšímu rovněž elektricky ovládaný kompresor. Ten se pak stará hlavně o vhánění čerstvého vzduchu do sání malého dmychadla.
Fungovat má v pásmu do 3 000 otáček, poté jej elektronika odpojí. Zapojovat se přitom má hlavně po předchozím brzdění resp. ve výjezdech ze zatáček, kdy otáčky klesají do nižších sfér. E-kompresor má v dané chvíli pořádně „napumpovat” sání, a tak zatímco řidič stále ještě brzdí, motor již bude moci pracovat veškerým plnícím tlakem, které by mu jinak zajišťovalo malé dmychadlo.
Zajímavé přitom je, že inženýři Audi původně koketovali s turbodmychadly, které by přímo poháněl elektromotor. Tento způsob však kupodivu vedl ke zpomalení jejich práce. Nakonec tak bylo přikročeno k výše zmíněnému řešení, se kterým přicházejí také hřídele, písty a ojnice odlehčené o 20 kg. Díky tomu prý příď auta poměrně efektivně redukuje nedotáčivost.
Mimo to automobilka dodává, že i přes vysoký výkon nový dieselový motor nadále slibuje nižší spotřebu než benzinové agregáty. Zároveň nabídne i vyšší dojezd, což je prý ten pravý důvod, proč by na tuto pohonnou jednotku měli řidiči běžně si kupující modely RS slyšet. Uvidíme samozřejmě, jaké budou reálné prodeje - již nyní je prý ovšem jisté, že daný agregát zamíří i do supersportovní R8.
Nový vrcholný třílitrový diesel je testován pod kapotou Audi RS5. Objevit by se ovšem měl i v motorovém prostoru supersportu R8
Zdroje: Audi, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva