Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Audi RS5 oficiálně: motor 4,2 V8 a 450 koní
22.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
A je to tady, otázky, které ještě včera na vyřešení čekaly, jsou zodpovězeny. Už se nemusíme dohadovat, co bude pod kapotou Audi RS5. Automobilka prozradila, že to bude osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 450 k.
Nechybuji o tom, že včerejší únik výstavního prospektu přiměl Audi k časnějšímu zveřejnění kompletního popisu své sportovní novinky, modelu RS5. A dostali jsme popis nejen motoru, ale i zbytku pohonné soustavy. Nebylo by to Audi, aby nepřišlo s komplikovaným pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Začněme u motoru. Jak jsme včera správně tipovali, pod kapotu se nastěhoval benzínový osmiválec s atmosférickým plněním a přímým vstřikováním paliva, který se poprvé objevil v první generaci Audi RS4. V RS5 je naladěn na výkon 450 k (331 kW) při 8 250 1/min, točivý moment vrcholí na 430 N.m mezi 4 000 a 6 000 1/min. Celých 1 725 kg těžký vůz s ním z 0 n 100 km/h zrychlí za 4,6 s. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, ovšem za příplatek může jít omezovač „z domu” a pak to můžete rozjet až na 280 km/h. Tohle vše zní uvěřitelně, ovšem uváděná průměrná spotřeba je, diplomaticky řečeno, z říše pohádek. Prý 10,8 l na 100 km.
Na motor navazuje sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka S-tronic. Samozřejmostí je v jejím případě možnost manuálního řazení a možnost nastavení jejího chování. Buď necháte všechno rozhodování na elektronice a ta se pak snaží přizpůsobit vašemu stylu řízení, nebo nastavíte komfortní či dynamický způsob řazení. O manuální převodvce se v tiskových materiálech bohužel vůbec nehovoří. To znamená jediné, nebude k dispozici.
Výstup z převodovky je potřeba dostat na kola a o to se stará firemní systém pohonu všech kol quattro. V zájmu vylepšení účinnosti přenosu výkonu na silnici dostalo RS5 mezinápravový diferenciál se samouzamykacím převodem s věncovým kolem (crown-gear). Ten umí poslat až 70 % výkonu na přední a 85 % na zadní nápravu. Za normálních podmínek je poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. K rozdělení výkonu dochází nejen mezi nápravami, ale také přímo na nápravách. Při jízdě na limitu, kdy má jedno z kol na náprávě snahu začít se protáčet, ho elektronika přibrzdí a pošle tak větší část výkonu na vnější kolo. To nejen že zvýší celkovou trakci, ale ještě přispěje k snažšímu vykroužení zatáčky.
Zbytek výbavy RS5 už se nese ve standardním Audi duchu. V základní nabídce je Audi drive select, stabilizační systém (prý ho půjde úplně vypnout), 19" RS kola, difusor a zadní spoiler, který se automaticky vysouvá při dosažení 120 km/h. Za příplatek pak jsou karbonové brzdy a dynamické aktivní řízení, jehož převod se přizpůsobuje rychlosti vozu, a 20" kola.
Pokud vás tohle vše oslovilo, už na jaře si RS5 můžete za cca 77 000 EUR objednat u některého z německých dealerů.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025Zkrachovalý dealer Maserati rozprodává zbylá skladová auta. Pryč půjdou za téměř jakoukoli cenu
24.1.2025VW letos nepřijde s jediným novým elektromobilem. Ty stávající bude prodávat leda pod cenou, s vidinou 38miliardové pokuty
24.1.2025Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch