Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 2012: nové pouze v rovině kosmetické, skvělá 4,2 V8 zůstává
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Majitelé Audi RS5 budou mít asi náramnou radost. Jen rok a něco po jeho uvedení na trh je tady větší facelift.
To je ovšem obecný příznak většiny nejvýkonnějších vozů vycházejících ze sériových aut, protože se povětšinou objevují ve druhé polovině modelového cyklu jako marketingová podpora prodeje a chvíli také trvá, než konstruktéři dokončí jejich vývoj. Důvod věšet hlavu tady v tomto případě ale opravdu není. Audi ponechalo pohonné ústrojí v původním stavu, takže si uděláme jen bleskovou rekapitulaci.
RS5 je poháněna atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 4 163 centimetrů kubických, který se staví ručně v maďarském Györu. Jednotka má nejvyšší výkon 450 koní při 8 250 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 430 newtonmetrů při 4 000 až 6 000 ot./min. Pro zajímavost, měrný výkon činí 108 koní na litr.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol je Audi RS5 schopné rozjet se na stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je podle stavu a možností konta majitele omezena na hranici od 250 do 280 km/h. Neomezená nikdy.
A co nového v designu? Kupé má teď o něco hranatější jednodílnou masku chladiče s ostřeji zkosenými rohy a hlavně jinak tvarovaná přední světla s tenkým pásem LED fungujícím jako světlo pro denní svícení. Jestliže tato změna už u výchozích A5 a S5 vzbudila rozpaky, pak u RS doplněné mohutným předním nárazníkem je budí ještě více. Malá hlavní světla se ve velké ploše přídě doslova ztrácejí a v zrcátku by vůz mohl působit tak, jako kdyby za vámi couvalo nové Porsche 911 991, jehož záď trápí podobný problém.
Velmi decentně byla upravena také zadní světla, která teď mají jemnější vnitřní strukturu. A když už máme mít výčet nových detailů kompletní, pak bychom neměli zapomenout na pozměněný design sériových 19" a též příplatkových 20" kol, lehce přepracovaný volant, páku voliče, klíček a sloupek řízení. Pokud si Audi ještě na něco vzpomene, dáme vám vědět v kompletní příloze k frankfurtskému autosalonu IAA.
Přečtěte si také:
- Srovnávací test Audi RS5 vs. BMW M3
- Podrobné představení modernizovaného Audi A5 a Audi S5
Všechny oficiální fotografie faceliftovaného Audi RS5
Modernizace Audi RS5 byla velmi rychlá - proběhla po roce a něco
Živé snímky Audi RS5 2012 z frankfurtské večerní předpremiéry
Kvalitnější živé fotky vám přineseme z frankfurtského výstaviště
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva