Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG
15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka čtyř kruhů nabídne minimálně 360 koní, sníží hmotnost a vylepší i její rozložení. Nürburgring tak možná pokoří za méně než 8 minut.
O premiéře nového Audi RS3 Sportback sice můžeme i nadále jen snít, vybraná zahraniční média však dostala příležitost usednout do kokpitu testovacích prototypů vedle továrních jezdců. K dispozici jsou tak nejen první dojmy našich kolegů, ale také zmínky o technice. My se samozřejmě zaměříme právě na tuto část, která má z objektivního pohledu větší výpovědní hodnotu. Zcela stranou pak ponecháme design, který s ohledem na maskovací fólii, jíž jsou všechny prototypy momentálně potažené, zůstává tajemstvím.
Začít můžeme platformou MQB, kterou RS3 sdílí s méně výkonnými sourozenci. Modulární komponenty přitom pomáhají srážet hmotnost o nějakých 50 až 55 kilogramů, přičemž umístění baterie dozadu napomáhá lepšímu balancu. Mimo to Audi překalibrovalo také tlumiče i pružiny a dodalo nové vzpěry a rozpěry. Počítat pak máme i s tím, že podvozek zamířil o 25 milimetrů blíže k zemi než u verze S3.
Zajímavé je, že ve srovnání s předchůdcem bychom se již neměly dočkat takové tuhosti, neboť nové vedení divize Quattro GmbH požadovalo měkčí nastavení. Důvodem je prý hlavně úroveň nastavení šasí Dynamic u Audi RS4, která je prý natolik tuhá, že překonává i závodní vozy. A to samozřejmě pro automobil, který je primárně určen k brázdění veřejných silnic, není zrovna pochvala.
To by ovšem samo o sobě nemělo znamenat, že RS3 nebude patřičně dynamické. O slušné tempo se totiž postará minimálně 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který stejně jako u předchozího modelu najdeme nad přední nápravou. Jeho výkon sice ještě upřesněn nebyl, očekávat však máme více než 360 koní, aby došlo k pokoření Mercedesu A 45 AMG.
O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat sedmistupňová automatická převodovka, jíž má asistovat mezinápravová spojka Haldex páté generace. Bezpečné zastavení pak vůbec poprvé v daném segmentu dostanou na starosti karbon-keramické brzdy. K mání ovšem budou za nemalý příplatek, přičemž vybavena jimi bude pouze přední náprava.
Obdobné favorizování předku pak Němci předvádějí také v rámci pneumatik. Zatímco totiž ve standardu dostanete ve všech rozích 19palcové disky s černými sudy o rozměru 235/35, za příplatek budete moci přední nápravu osadit gumami o 255milimetrovém rozměru. Důvodem je prý nejen lepší přilnavost, ale také lepší zatáčení a ostřejší dynamika.
Důkazem v tomto směru má být čas dosažený na Severní smyčce Nürburgringu, který je o 20 sekund lepší než u předchůdce. Ten přitom necelých jednadvacet kilometrů obkroužil za 8 minut a 20 sekund, což nám naznačuje, že přepisování rekordů se nedočkáme. Jsme přitom zvědavi, zda se Audi vůbec povede překonat mnohem levnější Seat Leon Cupra 280.
Nové Audi RS3 Sportback prý obkrouží Severní smyčku o 20 sekund rychleji než předchůdce
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva