Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG

Novinka čtyř kruhů nabídne minimálně 360 koní, sníží hmotnost a vylepší i její rozložení. Nürburgring tak možná pokoří za méně než 8 minut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG

15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka čtyř kruhů nabídne minimálně 360 koní, sníží hmotnost a vylepší i její rozložení. Nürburgring tak možná pokoří za méně než 8 minut.

O premiéře nového Audi RS3 Sportback sice můžeme i nadále jen snít, vybraná zahraniční média však dostala příležitost usednout do kokpitu testovacích prototypů vedle továrních jezdců. K dispozici jsou tak nejen první dojmy našich kolegů, ale také zmínky o technice. My se samozřejmě zaměříme právě na tuto část, která má z objektivního pohledu větší výpovědní hodnotu. Zcela stranou pak ponecháme design, který s ohledem na maskovací fólii, jíž jsou všechny prototypy momentálně potažené, zůstává tajemstvím.

Začít můžeme platformou MQB, kterou RS3 sdílí s méně výkonnými sourozenci. Modulární komponenty přitom pomáhají srážet hmotnost o nějakých 50 až 55 kilogramů, přičemž umístění baterie dozadu napomáhá lepšímu balancu. Mimo to Audi překalibrovalo také tlumiče i pružiny a dodalo nové vzpěry a rozpěry. Počítat pak máme i s tím, že podvozek zamířil o 25 milimetrů blíže k zemi než u verze S3.

Zajímavé je, že ve srovnání s předchůdcem bychom se již neměly dočkat takové tuhosti, neboť nové vedení divize Quattro GmbH požadovalo měkčí nastavení. Důvodem je prý hlavně úroveň nastavení šasí Dynamic u Audi RS4, která je prý natolik tuhá, že překonává i závodní vozy. A to samozřejmě pro automobil, který je primárně určen k brázdění veřejných silnic, není zrovna pochvala.

To by ovšem samo o sobě nemělo znamenat, že RS3 nebude patřičně dynamické. O slušné tempo se totiž postará minimálně 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který stejně jako u předchozího modelu najdeme nad přední nápravou. Jeho výkon sice ještě upřesněn nebyl, očekávat však máme více než 360 koní, aby došlo k pokoření Mercedesu A 45 AMG.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat sedmistupňová automatická převodovka, jíž má asistovat mezinápravová spojka Haldex páté generace. Bezpečné zastavení pak vůbec poprvé v daném segmentu dostanou na starosti karbon-keramické brzdy. K mání ovšem budou za nemalý příplatek, přičemž vybavena jimi bude pouze přední náprava.

Obdobné favorizování předku pak Němci předvádějí také v rámci pneumatik. Zatímco totiž ve standardu dostanete ve všech rozích 19palcové disky s černými sudy o rozměru 235/35, za příplatek budete moci přední nápravu osadit gumami o 255milimetrovém rozměru. Důvodem je prý nejen lepší přilnavost, ale také lepší zatáčení a ostřejší dynamika.

Důkazem v tomto směru má být čas dosažený na Severní smyčce Nürburgringu, který je o 20 sekund lepší než u předchůdce. Ten přitom necelých jednadvacet kilometrů obkroužil za 8 minut a 20 sekund, což nám naznačuje, že přepisování rekordů se nedočkáme. Jsme přitom zvědavi, zda se Audi vůbec povede překonat mnohem levnější Seat Leon Cupra 280.


Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 1 - Audi RS3 Sportback prototyp 01Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 2 - Audi RS3 Sportback prototyp 02Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 3 - Audi RS3 Sportback prototyp 03Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 4 - Audi RS3 Sportback prototyp 04Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 5 - Audi RS3 Sportback prototyp 05Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 6 - Audi RS3 Sportback prototyp 06Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 7 - Audi RS3 Sportback prototyp 07Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 8 - Audi RS3 Sportback prototyp 08Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 9 - Audi RS3 Sportback prototyp 09Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 10 - Audi RS3 Sportback prototyp 10Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 11 - Audi RS3 Sportback prototyp 11Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 12 - Audi RS3 Sportback prototyp 12Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 13 - Audi RS3 Sportback prototyp 13Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 14 - Audi RS3 Sportback prototyp 14Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 15 - Audi RS3 Sportback prototyp 15Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 16 - Audi RS3 Sportback prototyp 16Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 17 - Audi RS3 Sportback prototyp 17Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG - 18 - Audi RS3 Sportback prototyp 18
Nové Audi RS3 Sportback prý obkrouží Severní smyčku o 20 sekund rychleji než předchůdce

Zdroje: Autocar, Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.