Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sportback 2015: nová RS je tu, s 367 koňmi
12.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní polokombík z Ingolstadtu je opět k mání jen s automatem. Má vyšší výkon, srazil hmotnost a stovku pokoří již za 4,3 sekundy.
O nové generaci Audi RS3 se mluví již nějaké dva roky. Za tu dobu jsme tu měli celou řadu spekulací, z nichž zejména ty o výkonu mířily zcela mimo terč. Ostrý polokombík z Ingolstadtu totiž nedostane ani pět set, ani čtyři sta koní. Výkon přepracovaného 2,5litrového pětiválce sice od minula narostl, ovšem „pouze“ na 367 koní a 465 Nm točivého momentu, který je dostupný v pásmu 1 625 a 5 550 otáček. Na deklasování Mercedesu A 45 AMG to ovšem bohatě stačí.
Veškerý výkon na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic a dále jej umravňuje vektorování točivého momentu. Audi přitom v rámci jízdní dynamiky počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost zůstala omezena na 250 km/h. Pokud ovšem sáhnete po paketu Dynamic, budete se moci rozjet až na 280 km/h. Papírová sSpotřeba pak byla vyčíslena na 8,1 l/100 km.
Vyšší výkon oproti předchozí generaci ale není jediným důvodem působivé jízdní dynamiky Audi RS3 Sportback. Počítat můžeme také s hmotností nižší o 55 kg, neboť novinka přepřáhla na platformu MQB. Ručičky vah se proto zastavily 1 520 kilogramech. Oproti běžné á-trojce poklesl podvozek o 25 milimetrů, přičemž na 1 599 mm byl rozšířen rozchod předních kol a na 1 514 mm rozchod těch zadních.
Standardem jsou pak 19palcové pětipaprskové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 235/35. Za nimi pak vpředu prosvítají 370milimetrové kotouče svírané osmipístkovými třmeny, zatímco vzadu najdeme kotouče o rozměru 310 mm. Pokud vám ovšem taková brzdná síla nestačí, pak vpředu můžete sáhnout po předních karbon-keramických kouscích o stejném rozměru.
Mimo to jsou k mání také odlišné 19palcové ráfky, které lze zvolit v matně titanovém nebo leštěném provedení. Doplněny jsou pneumatikami o rozměru 255/30 vpředu a 235/35 vzadu, což je anomálie, kterou nová generace převzala od předchůdce. Dokoupit si ale můžete i adaptivní tlumiče, které dostaly do vínku čtyři jízdní režimy (Comfort, Automatic, Dynamic a Individual).
Přesunout se můžeme do interiéru, který zdobí volant se zploštělou spodní částí, kůží čalouněná sportovní sedadla, Alcantarou potažené dveřní panely nebo sada hliníkových pedálů. Mimo to si můžeme povšimnout ukazatele tlaku turbodmychadel (foukají až 1,3 baru), teploty oleje a měřiče časů na okruhu. Za příplatek je pak k dispozici hliníkové či karbonové obležení.
V doplňkové výbavě můžete navíc zaškrtnout i sedadla RS, do kterých byly zakomponovány boční airbagy. S ohledem na karbonovou konstrukci ovšem váží o 7 kilogramů méně než standardní provedení. Dalším prvkem, za který lze utratit něco navíc, je paket zahrnující ozdobné červené prošívání, se kterým přicházejí i stejně zbarvené pásy a výdechy klimatizace.
Tím stávající tisková zpráva končí, daleko obsáhlejší bude dozajista vydána blíže k březnovému autosalonu v Ženevě, kde má nové Audi RS3 Sportback debutovat. V ten moment bude jistě k mání i více fotek, na kterých si budeme moci prohlédnout pozměněné nárazníky, mohutnější boční prahy, zadní spoiler a difuzor rámovaný oválnými koncovkami výfuku.
Nové Audi RS3 Sportback dostalo do vínku 367 koní, které na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový automat. Stovku vůz pokoří za 4,3 sekundy, rozjet se přitom může až na 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel