Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3: nejrychlejší hot hatch současnosti
22.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už už se zdálo, že se to nikdy nestane, ale nakonec jsme se dočkali. Audi vyrukovalo s prvním RS modelem na bázi kompaktní A3 a stojí za to - nová RS3 Sportback má 340 koní, pohon všech kol a raketové zrychlení.
O příchodu Audi RS3 se mluví již hodně dlouho. Samotná současná A3, ze které měla nová RS3 vycházet, se ale pomalu chystá do autombilové penze a někteří tak již přestávali věřit, že se „základního RS” vůbec dočkáme. Obavy ale nebyly na místě, Audi totiž právě vůz odhalilo v plné parádě, a tak se mu pojďme podívat na zoubek.
Vizuálně hraje nová RS3 na relativně umírněnou notu. Nebýt velkých otvorů pro přivod vzduchu v dolních partiích předního nárazníku, leckdo by si ji mohl splést s obyčejnou A3 v paketu S-line, popř. s S3. Velmi nespecifický je vzhled zádě, který bude zřejmě vůz svému okolí ukazovat nejčastěji, naproti tomu zcela jedinečným prvkem jsou kola částečně vyrobená z uhlíkových kompozitů. Krom vzhledu se tak budou od konfekce odlišovat především nízkou hmotností. Schopnosti vozu naznačuje též zvětšený rozchod na 1 528 mm vpředu a 1 564 mm vzadu, snížená světlá výška o 25 mm nižší a brzdová soustava s kotouči o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Uvnitř RS3 najdeme hlavně nová sedadla s mohutným bočním vedením a také nový volant s bohužel opět nesmyslně zploštělou spodní částí. Zbylé částo vnitřku se drží kopyta A3, pochopitelně jsou ale vyrobeny v tom nejlepším možném provedení.
To nejzajímavější ale skrývá vůz pod kapotou. Tam si našel místo pětiválec s objemem 2,5 l a přeplňováním, známý již z modelu TT RS. Dosahuje výkonu 340 koní (250 kW), výkon na litr objemu tedy přesahuje famózních 137 koní. Motor by navíc měl být jak točivý (nejvyšší otáčky 6 800 ot./min.), tak silný ve spodním a středním pásmu otáček - točivý moment až 450 Nm je k dispozici od 1 600 až do 5 300 ot./min a vygeneruje tak slušný výkon kdekoli si vzpomenete. Sluší se též říci, že motor je velmi lehký, alespoň vzhledem ke svému výkonu - váží jen 183 kg.
Pojďme nyní k horším zprávám. Vůz byl zatím představen pouze jako „polokombi” Sportback, které se k superostré image písmen RS hodí mnohem méně než klasický třídvéřová varianta. Zda někdy bude k dispozici i ta, to zatím nevíme, ale velmi o tom pochybujeme. Druhou potenciálně špatnou zprávou je fakt, že vůz je povinně vybaven sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG (zde s obchodním označením S tronic), který se k RS též příliš nehodí. Alespoň že výkon přes něj putuje na všechna čtyři kola přes „haldexové” quattro.
Ať už vám výše zmíněné ladí, nebo nikoli, faktem je, že RS3 Sportback je absolutně nejrychlejší hot hatch současnosti. Snad jen dříve testovaný Focus RS se podobně označenému malému Audi svým výkonem alespoň blíží, 40 koní je ale pořád velký rozdíl. Dynamika pak tomuto výsostnému postavení RS3 odpovídá - při snesitelné hmotnosti 1 575 kg vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za ohromujících 4,6 s, maximální rychlost elektronicky je pak omezena obligátních na 250 km/h.
Vůz se přitom snaží být i hospodárný. Jistě takový nebude, pokud výše uvedených schopností budete využívat, při klidné jízdě má ale průměrná kombinovaná spotřeba benzínu činit na 9,1 l/100 km. O patřičný zvuk se stará nové výfukové potrubí s ventilem, který lze otevřít tlačítkem Sport z nitra vozu. To aby bylo nejen na co koukat, ale i co poslouchat...
Pokud vás německá novinka zaujala, pak vězte, že prodávat se začne počátkem roku 2011 a jeho cena na německém trhu bude nejméně 49 900 eur, tedy přibližně 1,2 milionu Kč. Jestli je to pro vás hodně nebo málo za vůz zmíněných parametrů, to již posuďte sami...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 2 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1