Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q3: stále jako koncept, ale už s produkčním jménem
18.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi se rozhodlo posunout směrem k sériové výrobě dlouho zvažovanou verzi RS modelu Q3. Produkčně se jmenuje a v podstatě tak i vypadá.
Dnešní odhalení konceptu modelu RS Q3 může působit jako blesk z čistého nebe, to ale jen v případě, že dění kolem Audi sledujete pouze velmi povrchně. Docela nedávno, na lednovém autosalonu v Detroitu, totiž ingolstadtská automobilka představila koncept Q3 Vail, který si sice hrát na jakéhosi krále zimních radovánek, již tehdy jsme ale naznačovali, že půjde o předobraz ostré verze (dá-li se o něčem podobném v případě SUV hovořit) Q3.
Ale to není vše. Už loni Audi nechalo sáhnout pár novinářů na prototyp třistakoňové Q3, o kterém se začalo mluvit ještě o pár týdnů dříve, a tak se opravdu nedalo očekávat, že by Němci tento projekt hodili za hlavu. Jediné, v čem panovaly nejasnosti, bylo jeho jméno - hovořilo se o Q3 S nebo Q3 RS, nakonec ale přednost dostalo opačné pořadí dílčích označení. Konec konců ale ani to není až tak nečekané, neboť už od začátku měsíce víme, že na podzim nás čeká Audi SQ5, byť zřejmě mezi písmeny S a Q opět bude mezera. Nicméně nezabývejme se už tím co bylo nebo co bude a podívejme se na to, co je, tedy na právě představenou RS Q3.
Jak jsme již zmínili, automobilka vůz oficiálně prezentuje jako koncept, který vystaví příští týden na autosalonu v Pekingu, od pohledu je ale jasné, že k výrobě má velmi, velmi blízko. A to nejen svým jménem, které již odhodilo přetvářky typu Vail, ale především svým vzhledem.
Vůz se dočkal celkem typických vizuálních modifikací známých z posledních Audi s písmeny RS v názvu, tedy třeba z nové RS4 Avant. Dostal především notně upravenou příď s výraznější maskou chladiče a nárazníkem s mohutnými vstupy chladícího vzduchu. Nepřekvapí voštinový „výplet” všech těchto otvorů a ani trocha plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) sloužící jako „lízatko” pod předním nárazníkem.
Na boku najdeme menší rozšíření blatníků, nástavce prahů a kryty vnějších zpětných zrcátek opět z CFRP. Úpravy zádě pak jsou už celkem decentní - decentní střešní spojler, zadní nárazník doplněný o difuzor a dvě velké koncovky výfuků nepřehlédnete, ale o zrak vás svou září asi nepřipraví.
Jediný prvek, který jsme nezmínili, jsou 20" kola s pneumatikami 255/20 R20, jenž jsou zároveň jediným jasným znakem „koncepčnosti” vozu. Kola jsou dost vysazená a konec konců, ani jejich obutí by na běžných silnicích nebylo příliš praktické.
Též vnitřek RS Q3 nevypadá nijak zvlášť „ulítle” a nejvýraznější faktickou změnou jsou patrně sportovní sedadla opět typického RS-střihu a podobně laděný volant s (u SUV) už úplně absurdním zploštěním na své spodní straně. Jinak interiéru dominuje modrá dekorace všeho druhu - obšití volantu nebo čalounění a obložení palubní desky, části výplní dveří či potahů sedadel, to vše z větší či menší části obstarala modrá. A ta je - jak známo - dobrá.
V interiéru dále upozorníme snad už jen na jeden detail - cejchování otáčkoměru. Je tvořené čínskými znaky, které zřejmě neznamenají hodnoty v tisících otáček. Čínsky tedy neumíme, ale pokud vy ano, nebo víte o někom takovém, zkuste nás doplnit v diskuzi - docela by nás zajímalo, co se tam píše. Ani bychom se nedivili, kdyby si Audi trouflo u konceptu pojmout otáčkoměr trochu žertovným způsobem a místo číslic od 0 do 8 použít třeba slova: nuda - bloky - rozjezd - potah - přesun - sporťák - letadlo - raketa - rozpad. Nebo třeba nějaká zvířata od pandy až po tygra...
Ale buďme zase vážnější. Stroje s písmeny RS v názvu bývají zajímavější po technické stránce a nejinak je tomu v případě takto označené Q3. Dá se ve zkratce říci, že vůz schytal upravenou techniku hot hatche RS3, ale ne v úplně obyčejné podobě. Pod kapotou konceptu tedy bije agregát 2,5 R5 turbo, tentokrát ale naladěný na vyšší výkon (až 360 koní). Ten je posílán na všechna kola přes mezinápravovou spojku Haldex a sedmistupňový dvouspojkový automat. Na stovku tak zrychlí za 5,2 sekundy, maximální rychlost činí kupodivu neomezených 265 km/h.
O spotřebě paliva se v tomto případě nehovoří (stejně by byla nereálná), víme ale, že vůz dále dostal upravený, o 30 mm snížený podvozek a o krocení zmíněného stáda koní se starají karbon-keramické brzdy.
Co z této „studie” přesně bude, to se dozvíme nejdříve příští týden v Pekingu, ale docela bychom si vsadili na to, že se sériovou RS Q3 se potkáme ve výrobě ještě letos. Tato auta mají svou klientelu a mezi kompaktními SUV zatím nikdo nic (nepočítáme-li čerstvě představenou X1 35i) peprnějšího nenabízí.
Kompletní galerie oficiálních snímků Audi Audi RS Q3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 21 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva