Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q3: stále jako koncept, ale už s produkčním jménem
18.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi se rozhodlo posunout směrem k sériové výrobě dlouho zvažovanou verzi RS modelu Q3. Produkčně se jmenuje a v podstatě tak i vypadá.
Dnešní odhalení konceptu modelu RS Q3 může působit jako blesk z čistého nebe, to ale jen v případě, že dění kolem Audi sledujete pouze velmi povrchně. Docela nedávno, na lednovém autosalonu v Detroitu, totiž ingolstadtská automobilka představila koncept Q3 Vail, který si sice hrát na jakéhosi krále zimních radovánek, již tehdy jsme ale naznačovali, že půjde o předobraz ostré verze (dá-li se o něčem podobném v případě SUV hovořit) Q3.
Ale to není vše. Už loni Audi nechalo sáhnout pár novinářů na prototyp třistakoňové Q3, o kterém se začalo mluvit ještě o pár týdnů dříve, a tak se opravdu nedalo očekávat, že by Němci tento projekt hodili za hlavu. Jediné, v čem panovaly nejasnosti, bylo jeho jméno - hovořilo se o Q3 S nebo Q3 RS, nakonec ale přednost dostalo opačné pořadí dílčích označení. Konec konců ale ani to není až tak nečekané, neboť už od začátku měsíce víme, že na podzim nás čeká Audi SQ5, byť zřejmě mezi písmeny S a Q opět bude mezera. Nicméně nezabývejme se už tím co bylo nebo co bude a podívejme se na to, co je, tedy na právě představenou RS Q3.
Jak jsme již zmínili, automobilka vůz oficiálně prezentuje jako koncept, který vystaví příští týden na autosalonu v Pekingu, od pohledu je ale jasné, že k výrobě má velmi, velmi blízko. A to nejen svým jménem, které již odhodilo přetvářky typu Vail, ale především svým vzhledem.
Vůz se dočkal celkem typických vizuálních modifikací známých z posledních Audi s písmeny RS v názvu, tedy třeba z nové RS4 Avant. Dostal především notně upravenou příď s výraznější maskou chladiče a nárazníkem s mohutnými vstupy chladícího vzduchu. Nepřekvapí voštinový „výplet” všech těchto otvorů a ani trocha plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) sloužící jako „lízatko” pod předním nárazníkem.
Na boku najdeme menší rozšíření blatníků, nástavce prahů a kryty vnějších zpětných zrcátek opět z CFRP. Úpravy zádě pak jsou už celkem decentní - decentní střešní spojler, zadní nárazník doplněný o difuzor a dvě velké koncovky výfuků nepřehlédnete, ale o zrak vás svou září asi nepřipraví.
Jediný prvek, který jsme nezmínili, jsou 20" kola s pneumatikami 255/20 R20, jenž jsou zároveň jediným jasným znakem „koncepčnosti” vozu. Kola jsou dost vysazená a konec konců, ani jejich obutí by na běžných silnicích nebylo příliš praktické.
Též vnitřek RS Q3 nevypadá nijak zvlášť „ulítle” a nejvýraznější faktickou změnou jsou patrně sportovní sedadla opět typického RS-střihu a podobně laděný volant s (u SUV) už úplně absurdním zploštěním na své spodní straně. Jinak interiéru dominuje modrá dekorace všeho druhu - obšití volantu nebo čalounění a obložení palubní desky, části výplní dveří či potahů sedadel, to vše z větší či menší části obstarala modrá. A ta je - jak známo - dobrá.
V interiéru dále upozorníme snad už jen na jeden detail - cejchování otáčkoměru. Je tvořené čínskými znaky, které zřejmě neznamenají hodnoty v tisících otáček. Čínsky tedy neumíme, ale pokud vy ano, nebo víte o někom takovém, zkuste nás doplnit v diskuzi - docela by nás zajímalo, co se tam píše. Ani bychom se nedivili, kdyby si Audi trouflo u konceptu pojmout otáčkoměr trochu žertovným způsobem a místo číslic od 0 do 8 použít třeba slova: nuda - bloky - rozjezd - potah - přesun - sporťák - letadlo - raketa - rozpad. Nebo třeba nějaká zvířata od pandy až po tygra...
Ale buďme zase vážnější. Stroje s písmeny RS v názvu bývají zajímavější po technické stránce a nejinak je tomu v případě takto označené Q3. Dá se ve zkratce říci, že vůz schytal upravenou techniku hot hatche RS3, ale ne v úplně obyčejné podobě. Pod kapotou konceptu tedy bije agregát 2,5 R5 turbo, tentokrát ale naladěný na vyšší výkon (až 360 koní). Ten je posílán na všechna kola přes mezinápravovou spojku Haldex a sedmistupňový dvouspojkový automat. Na stovku tak zrychlí za 5,2 sekundy, maximální rychlost činí kupodivu neomezených 265 km/h.
O spotřebě paliva se v tomto případě nehovoří (stejně by byla nereálná), víme ale, že vůz dále dostal upravený, o 30 mm snížený podvozek a o krocení zmíněného stáda koní se starají karbon-keramické brzdy.
Co z této „studie” přesně bude, to se dozvíme nejdříve příští týden v Pekingu, ale docela bychom si vsadili na to, že se sériovou RS Q3 se potkáme ve výrobě ještě letos. Tato auta mají svou klientelu a mezi kompaktními SUV zatím nikdo nic (nepočítáme-li čerstvě představenou X1 35i) peprnějšího nenabízí.
Kompletní galerie oficiálních snímků Audi Audi RS Q3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva