Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q3 performance: tovární tuning přinesl 367 koní a maximálku 270 km/h
4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poladěné SUV se mimo výkonnějšího pětiválce pyšní také rychlejší převodovkou či agresivnějším bodykitem. Stovku zvládá za 4,4 sekundy.
Na sklonku předloňského roku přišlo Audi s faceliftem modelu Q3, který dle koncernových tradic až tak zásadní designovou změnu nepředstavoval. V případě verze RS Q3 jsme se ovšem dočkali 340 koní, což není až tak zanedbatelná porce. Německá automobilka však při pohledu na některé tuningové kreace měla oprávněně pocit, že je třeba přitvrdit. Aktuálně proto odhalila ostřejší provedení RS Q3 performance, jež se pyšní poladěným vzhledem i mechanikou.
Venkovní změny až tak dramatické nejsou, víceméně jde totiž pouze o nový čelní nárazník, ve kterém se objevují větší vstupy vzduchu. Vzadu pro změnu najdeme rozměrnější difuzor, mimo to nechybí titanově zabarvené detaily kontrastující s karoserií lakovanou modrým odstínem Ascari. Zmínit můžeme ještě 20palcová litá kola a červeně nebo černě lakované brzdové třmeny, tím jsme ovšem s exteriérem hotovi.
Uvnitř můžeme počítat s odlišně zbarvenými prvky přístrojového štítu či sportovními sedadly čalouněnými černou kůží a zdobenými kontrastními modrými švy. Ve stejném odstínu jsou vyvedeny i karbonové dekory, v rámci doplňků bez příplatku je možné počítat s paketem RS performance. Za dalšími změnami ale již musíme do motorového prostoru, kde nadále trůní 2,5litrový přeplňovaný pětiválec.
Pohonná jednotka ovšem vůči standardu počítá s větším mezichladičem a optimalizovanou palivovou pumpou. Poladěna byla také řídicí jednotka, motor tak nově produkuje 367 koní a 465 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku tak pokleslo na 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost již standardně vrcholí hodnotou 270 km/h. Počítat je možné také s průměrnou spotřebou 8,6 l/100 km.
Zlepšení jízdní dynamiky o čtyři desetiny sekundy přitom nemá na svědomí pouze navýšení výkonu, ale také odlišný software sedmistupňového automatu S tronic. Ten počítá s pádly řazení pod volantem či pohonem všech kol, součástí kompletu je i sportovně naladěná stabilizace. Tím jsme ale na konci změn, dodat již můžeme pouze německou cenu startující na 61 000 Eur (cca 1 649 000 Kč).
Audi RS Q3 performance dostalo do vínku 367 koní, se který stovku zdolá již za 4,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva