Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi říká, že nová A7 je „strhující objekt”. Toto jsou její designové vychytávky
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První iterace Audi A7 Sportbacku si za svůj vzhled mnoho chvály nevysloužila, ta druhá chce v tomto směru bodovat více. Zvenčí i zevnitř.
Druhá generace Audi A7 je ve srovnání s předchůdcem překvapivě odlišná. Můžeme tedy předpokládat, že starou a novou A7 lehce odlišíte, navíc vůči minulosti již Sportback rozhodně není tak zavalitým strojem. Němci říkají, že jejich cílem bylo „stvořit strhující objekt“. Jak moc se jim to povedlo, posuďte sami.
Technika A7 není po červnovém odhalení nové generace Audi A8 až tak revoluční, a tak se nyní zaměříme právě na design. Ten stejně jako v případě limuzíny navazuje na styl konceptu Prologue, však tato studie vznikla až poté, co byly vedením VW Group schváleny podoby nových generací jak A8 a A7, tak i Audi A6. Tak už to ale v případě konceptů na autosalonech bývá, pojďme se tedy podívat, co z celého procesu vzešlo.
Exteriér
„Různé vozy... se potřebují odlišit,“ říká Andreas Mindt, šéf exteriérového designu. „Máme proto prvky a designové jazyky, jež jsou unikátní pro každou modelovou řadu.“ Tím je míněna třeba čelní maska, která je sice u obou novinek z Ingolstadtu šestiúhelníková, nicméně A7 dostalo širší a zároveň užší provedení, než jaké najdeme u Audi A8.
Novinka je mimo to stejně jako předchůdce ovlivněna stylem Audi 100 Coupe S, které bylo k mání v letech 1970 až 1976. Navazuje na něj však daleko více než první generace A7, a to hlavně sklonem zadního okna. To je více vzpřímené, za čímž stojí posunutí hrany zavazadelníku o 3 cm směrem vzhůru. Víko je přitom stejně jako dříve ozdobeno automaticky výsuvným spoilerem.
Povšimnout si můžete také blatníků, jež jsou vystouplejší vpředu i vzadu. Podle Mindta byl tímto prvkem kladen důraz na systém pohonu všech kol Quattro, přičemž novinku má odlišit od předokolek či zadokolek. Mimo tyto prvky se však Audi snažilo udržet karoserii tak čistou, jak jen to šlo. „Nejsou zde žádné barokní tvary a chrom je pouze tam, kde dává smysl,“ potvrzuje výše zmíněné designér exteriéru Andreas Koglin.
Již první generace Audi A7 odkazovala na styl Audi 100 Coupe S. Ta nová zachází ještě dále
Světlomety
„Vždy říkám, že Audi je o světlech,“ říká Cesar Muntada, šéf divize vzhledu světlometů. „Světly jsme definovali naši značku. Vždy tak můžete z určité vzdálenosti rozpoznat, že jde o Audi.“ To pro novou generaci A7 platí více než pro jiný model značky, neboť novinka se pyšní dvanácti LEDkovými segmenty vpředu a třinácti vzadu. Ty po otevření vozu rozehrají „diskohudbu“.
Podle Muntady mají být světlomety ztělesněním „digitálního věku“. Proto jsou jednotlivé segmenty diod stylizovány tak, aby tvořily velký a technologicky propracovaný čárový kód. Pokud přitom zákazníci sáhnout po matricových LEDkách, jež jsou doplněny ještě lasery pro dálková světla, objevuje se v úchytu světlometů modré „X“, jež má přítomnost laserů zvýraznit.
Stran zevnějšku lze přitom s řadou triků počítat také uvnitř, neboť ambientní podsvícení doplňuje prakticky každou hranu palubní desky, dveřních panelů a středové konzole. Navodit má jisté „utopení“ ve voze. Volit lze ze 30 různých barevných odstínů, třešinkou na dortu je logo Quattro usazené na palubní desce před spolujezdcem, jež může i v noci zářit tak jako ve dne.
Že Audi je o světlometech, potvrzuje druhá generace A7 více než dostatečn
Interiér
Přesunout se můžeme do kabiny, kterou by mnohý na první pohled klidně zaměnil s interiérem Audi A8. Nicméně bližší zkoumání odhalí diametrální rozdíly. Zatímco limuzína má většinu ovládacích prvků rozprostřených mezi řidiče a spolujezdce, A7 se soustředí především na osobu za volantem. „Všechny obrazovky jsou nakloněné směrem k řidiči,“ říká Enzo Rothfuß, šéf oddělení pro design interiérů.
Snahou značky bylo navození dojmu, že novinka je řidičským vozem, čímž se má lišit od Audi A8, kde majitelé povětšinou sedávají na zadních sedadlech. S tím souvisí i výběr dekorů, kde lze kromě jasanového či březového dřeva sáhnout po broušeném hliníku či karbonových vláknech. Ty mají stále „otevřené póry“, nicméně byly přelakovány, aby nebyly „ani příliš blýskavé, ani příliš matné“.
Tak jako v rámci exteriéru byl rovněž i uvnitř kladen důraz na čistotu, pročež jsou všechny tři displeje - virtuální kokpit, 10,1palcový primární a 8,6palcový sekundární - zakomponovány do vozu velmi vkusně. Rothfuß říká, že prioritou jeho týmu byla snaha odlišit se od ostatních výrobců, v jejichž případě to často vypadá, že daná obrazovka je pouze zapomenutým iPadem.
Kabina se oproti Audi A8 soustředí hlavně na řidiče
Multimédia
Stejně jako v rámci zevnějšku si také u interiéru „vypíchneme“ jednu oblast, a sice multimediální systémy. Jak bylo výše zmíněno, dotekové ovládání skrze digitální displeje bylo navrženo jako součást vozu, nikoliv jako přidaný prvek. Nicméně to neznamená, že se designéři značky neinspirovali moderními tablety či mobily. Patrné je to hlavně v rámci rozhraní MMI Touch Response.
Audi se také snažilo odstranit negativa spojená s dotykovými technologiemi. Ikonky i nápisy jsou proto větší, aby byly vždy dobře patrné. Máme tu také haptickou odezvu na pohyb na obrazovce, přičemž pro „kliknutí“ jsou dokonce tři různé úrovně odezvy. Jednotlivé ikonky lze navíc přetahovat po obrazovce dle libosti, a pokud je podržíte stlačené, objeví se krátká animace.
Byť je palubní menu neskutečně květnaté, na každé obrazovce se vždy objevuje průhledná vizualizace vozu. To proto, aby designéři mohli uživatele lépe navést k jednotlivým komponentům jako k motoru, vyhřívaným sedadlům či bateriím. Dané zjednodušení je nutností, neboť palubní menu zahrnuje zhruba 500 různých obrazovek. Kolik je pak samotných ikonek, snad ani nechtějte vědět...
Multimédia hrají v interiéru prim, není proto divu, že Audi zapracovalo na zapracování displejů i na jejich odezvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 2 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 2 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 3 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 4 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 6 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus