Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 Spyder V10 Plus: 610 koní se odhalilo slunci, skutečně až teď
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rok po odhalení slabší verze tu máme vrcholný roadster Audi. Ten kromě vyššího výkonu shodil i 25 kilogramů a maximálně zvládne až 328 km/h.
Uplynul již déle než rok od chvíle, kdy Audi představilo druhou generaci modelu R8 Spyder. Ta však oproti kupé dorazila pouze v jediné verzi, a sice v té slabší. Stále sice pod kapotou měla 5,2litrový atmosférický desetiválec, nicméně ten produkoval „jen“ 540 koní. Zrychlení na stovku jste tak mohli dosáhnout až za 3,6 sekundy, což pro někoho mohlo představovat tristní jízdní dynamiku. Zlepšení je ovšem na dosahu ruky.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž momentálně vyrukovala s verzí V10 Plus, která již dostala 610 koní a 560 Nm točivého momentu jako námi loni testované kupé. Kromě toho navíc její hmotnost klesla o 25 kilogramů na „suchých“ 1 527 kg, což taktéž ovlivnilo jízdní dynamiku. Stovku proto nyní zvládnete již za 3,3 sekundy, nejvyšší rychlost narostla o deset kilometrů v hodině na 328 km/h. Spotřeba pak činí 12,5 l/100 km.
Nic dalšího se již nemění, i nadále zde tedy máme plátěnou stahovací střechu, jejíž celý mechanismus váží pouhých 44 kilogramů. Ke stažení či natažení je přitom třeba 20 sekund, obě operace lze provádět při rychlostech do 50 km/h. Stran toho zde máme ještě zadní okénko, které můžete ovládat separátně bez ohledu na stav střechy. Za příplatek lze navíc vůz osadit ještě větrným deflektorem.
Kromě toho se v nabídce objevuje paket Micrommata Green Design Package, jehož součástí je zelený lak stejného názvu. Doplňují jej přitom kontrastně zbarvené prvky jako třeba antracitový rám čelní masky či černé koncovky výfuku. Kromě toho je možné počítat s interiérem oháknutým do černé perforované kůže, se kterou jsou spojeny zelené švy, jenž zdobí sedadla, dveřní panely či středovou opěrku.
Již ve standardu je ovšem možné očekávat rozsáhlou výbavu, do které spadají odlehčená sportovní sedadla, 12,3palcový virtuální kokpit či multimediální systém MMI Plus. V rámci zevnějšku je pak možné počítat ještě s 19palcovými kovanými koly (nahradit je lze i dvacítkami), za nimiž se skrývají vpředu 380milimetrové a vzadu 356milimetrové karbon-keramické kotouče.
Zbývá již jen dodat cenu, která na německém trhu startuje na 207 500 Eur (cca 5 434 500 Kč). Objednávky se rozjely již nyní, první exempláře dorazí k zákazníkům na konci léta. Poslední sluneční paprsky tedy ještě stihnete. Pokud ovšem vyčkáte, možná ušetříte - v zákulisí se totiž mluví o příchodu verze osazené 2,9litrovým přeplňovaným šestiválcem.
Tato varianta byla automobilkou dokonce již potvrzena, byť nepřímo, a sice v uniknuvším produktovém plánu. Můžeme však zatím jen spekulovat, zda Audi nejprve vyrukuje s kupé a roadster odhalí až pár měsíců poté nebo jestli oba modely ukáže najednou. Dříve než v příštím roce to ovšem nejspíše nebude.
Audi R8 Spyder V10 Plus se ukázalo déle než rok po odhalení základní verze. Dostalo více koní a méně kil, stovku tak dá již za 3,3 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 5 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie