Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý sporťák by mohla pohánět 2,9litrová přeplňovaná jednotka vyvíjená pro příští Audi RS4 a RS5. Za vším přitom hledejme čínský trh.
Dostane Audi R8 turbodmychadlo či nikoliv? To je, oč tu běží. Parafrází na slavný výrok z Shakespearovy hry můžeme odstartovat další vlnu spekulací, jež se dotýkají druhé generace supersportu čtyř kruhů. Ta oproti svému předchůdci dorazila na trh pouze s jednou pohonnou jednotkou, a sice atmosférickým 5,2litrovým desetiválcem. Osmiválec o objemu 4,2 l dostal padáka.
Důvodem má být nezájem zákazníků o méně výkonné provedení R8, ale zase tak málo prodaných R8 4,2 jsme neviděli. Za vším tak hledejme spíše emisní resp. spotřebové regulace, které atmosférické agregáty odsouvají do záhrobí, jakkoli to v případě použití pětilitrového desetiválce jako zatím jediného motoru může znít paradoxně. Ono „zatím” si ale pamatujme.
Kvůli regulacím normované spotřeby totiž o osmiválcový motor přijdou i příští generace Audi RS4 a RS5. Jeho místo zaujme jednotka V6 twin-turbo, které v rámci objemu spadne dle informací ze zákulisí na pouhých 2,9 litru. Výkon by přitom měl narůst na zhruba 450 koní. Oproti atmosférickému motoru, který dával koní 420, jde tedy o nemalý nárůst, který navíc doplní ještě výraznější zvýšení výkonu v nižších a středních otáčkách. Očekávat tedy můžeme lepší dynamiku i papírově nižší spotřebu. Charakter takto poháněných vozů sice bude oproti minulé generaci zcela rozdílný, to ale nejspíše klientele Audi vadit nebude.
Nejde tu ale jen o spotřebu a z ní vyplývající penalizace, velkou roli tu hraje i Čína. Tamní vláda totiž v roce 2008 zjistila, že většina importovaných vozů počítá s minimálně třílitrovým motorem a proto na velkoobjemové agregáty nasadila opravdu drastické zdanění, přičemž mezníkem jsou právě tři litry objemu. Nová pohonná jednotka by se přitom dostala pod danou laťku, čímž by cena modelů RS4 a RS5 na největším trhu světa měla patřičně poklesnout. Vyvíjet a prodávat osmiválec jen kvůli R8 pro Audi nedává smysl, a tak jej pro novou generaci prostě nenabídla.
Je pak logické se domnívat, že obdobná redukce může potkat i základní jednotku R8, pochopitelně se to ale nemusí stát. Prozatím nebudeme malovat čerta na zeď, oficiálně totiž Audi nadále zastává názor, že pro R8 je nejlepší atmosférický agregát. Ten druhé generaci stoprocentně zůstane až do konce, stejně jako je jisté, že 4,2litrový osmiválec se již nevrátí. Zda ale jeho místo opravdu zaujme přeplňovaná vé-šestka, to je prozatím ve hvězdách.
Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem. Dorazit by ovšem mohla i verze s přeplňovaným šestiválcem
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před minutou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva