Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové

Německý sporťák by mohla pohánět 2,9litrová přeplňovaná jednotka vyvíjená pro příští Audi RS4 a RS5. Za vším přitom hledejme čínský trh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové

6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý sporťák by mohla pohánět 2,9litrová přeplňovaná jednotka vyvíjená pro příští Audi RS4 a RS5. Za vším přitom hledejme čínský trh.

Dostane Audi R8 turbodmychadlo či nikoliv? To je, oč tu běží. Parafrází na slavný výrok z Shakespearovy hry můžeme odstartovat další vlnu spekulací, jež se dotýkají druhé generace supersportu čtyř kruhů. Ta oproti svému předchůdci dorazila na trh pouze s jednou pohonnou jednotkou, a sice atmosférickým 5,2litrovým desetiválcem. Osmiválec o objemu 4,2 l dostal padáka.

Důvodem má být nezájem zákazníků o méně výkonné provedení R8, ale zase tak málo prodaných R8 4,2 jsme neviděli. Za vším tak hledejme spíše emisní resp. spotřebové regulace, které atmosférické agregáty odsouvají do záhrobí, jakkoli to v případě použití pětilitrového desetiválce jako zatím jediného motoru může znít paradoxně. Ono „zatím” si ale pamatujme.

Kvůli regulacím normované spotřeby totiž o osmiválcový motor přijdou i příští generace Audi RS4 a RS5. Jeho místo zaujme jednotka V6 twin-turbo, které v rámci objemu spadne dle informací ze zákulisí na pouhých 2,9 litru. Výkon by přitom měl narůst na zhruba 450 koní. Oproti atmosférickému motoru, který dával koní 420, jde tedy o nemalý nárůst, který navíc doplní ještě výraznější zvýšení výkonu v nižších a středních otáčkách. Očekávat tedy můžeme lepší dynamiku i papírově nižší spotřebu. Charakter takto poháněných vozů sice bude oproti minulé generaci zcela rozdílný, to ale nejspíše klientele Audi vadit nebude.

Nejde tu ale jen o spotřebu a z ní vyplývající penalizace, velkou roli tu hraje i Čína. Tamní vláda totiž v roce 2008 zjistila, že většina importovaných vozů počítá s minimálně třílitrovým motorem a proto na velkoobjemové agregáty nasadila opravdu drastické zdanění, přičemž mezníkem jsou právě tři litry objemu. Nová pohonná jednotka by se přitom dostala pod danou laťku, čímž by cena modelů RS4 a RS5 na největším trhu světa měla patřičně poklesnout. Vyvíjet a prodávat osmiválec jen kvůli R8 pro Audi nedává smysl, a tak jej pro novou generaci prostě nenabídla.

Je pak logické se domnívat, že obdobná redukce může potkat i základní jednotku R8, pochopitelně se to ale nemusí stát. Prozatím nebudeme malovat čerta na zeď, oficiálně totiž Audi nadále zastává názor, že pro R8 je nejlepší atmosférický agregát. Ten druhé generaci stoprocentně zůstane až do konce, stejně jako je jisté, že 4,2litrový osmiválec se již nevrátí. Zda ale jeho místo opravdu zaujme přeplňovaná vé-šestka, to je prozatím ve hvězdách.


Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 1 - Audi R8 2015 zive VW Night 001Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 2 - Audi R8 2015 zive VW Night 002Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 3 - Audi R8 2015 zive VW Night 003Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 4 - Audi R8 2015 zive VW Night 01Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 5 - Audi R8 2015 zive VW Night 02Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 6 - Audi R8 2015 zive VW Night 03Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 7 - Audi R8 2015 zive VW Night 04Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 8 - Audi R8 2015 zive VW Night 05Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 9 - Audi R8 2015 zive VW Night 06Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 10 - Audi R8 2015 zive VW Night 07Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 11 - Audi R8 2015 zive VW Night 08Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 12 - Audi R8 2015 zive VW Night 09Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 13 - Audi R8 2015 zive VW Night 10Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 14 - Audi R8 2015 zive VW Night 11Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 15 - Audi R8 2015 zive VW Night 12Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 16 - Audi R8 2015 zive VW Night 13Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 17 - Audi R8 2015 zive VW Night 14Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 18 - Audi R8 2015 zive VW Night 15Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 19 - Audi R8 2015 zive VW Night 16Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové - 20 - Audi R8 2015 zive VW Night 17
Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem. Dorazit by ovšem mohla i verze s přeplňovaným šestiválcem

Zdroj: Car

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.