Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 GT Spyder: síla, lehkost, frajerství
6.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Pro označení tohoto článku jsme se nechali inspirovat mottem francouzské revoluce, R8 GT Spyder je ale spíše německou evolucí kupé stejného jména.
Audi stejně jako jiné značky vyznává strategii rozšiřování portfolia svých modelů tak, aby zaplnila každý centimetr místa, který snad ještě na trhu zbyl. Není to případ nedávné významné novinky Audi, nového A6 Avant, který jde odvážně na zteč s pětkovým BMW F11 Touring, ale u R8 GT Spyder už o takovém přístupu hovořit můžeme. Tato ještě čerstvější novinka logicky navazuje na již uvedený model R8 GT, který vznikl v roce 2010 v limitované edici 333 kusů. R8 GT Spyder jde na trh s osvědčeným receptem spojujícím agregát V10 (Lamborghini) a odtučňovací kúru.
Atmosférický desetiválec navržený Lamborghini pro modely Gallardo je dnes již klasikou. Jeho objem 5,2 litru a modifikovaná řídící jednotka pomáhá posílat na všechna kola výkon až 560 koní a 540 Nm točivého momentu. Běžná R8 s tímto desetiválcem se může pochlubit „pouze“ 525 koni a 530 Nm točivého momentu. Nebudeme si zde nic nalhávat, toto zvýšení je spíše příjemný bonusem a dobrým marketingem, než v reálném světe rozeznatelný rozdíl. Větší vliv na jízdní vlastnosti Audi R8 GT Spyder jistě bude mít snížená hmotnost, ke které se dostaneme později.



Audi se chlubí v případě verzí s přídomkem GT tím, že se jedná o „hardcore“ varianty běžných modelů. Nepochopitelná je tedy zejména nutná přítomnost automatu R tronic (výchozí R8 V10 jej přitom mít nemusí), méně pak už pohonu všech kol Quattro. Tyto „hardcore“ verze Audi R8 tak budou moci řídit úplně všichni beze strachu, že nedojedou domů, opravdu nároční řidiči, za kterými by podobné specialitky měly mířit především, ale nadšeni zřejmě nebudou. Dobrou zprávou je přítomnost samosvorného diferenciálu na zadní nápravě a také způsob distribuce výkonu, který bude posílán převážně na zadní kola.
Otevřený model R8 GT bude nabízen na upraveném podvozku (stejně jako kupé) s dvojitými lichoběžníkovými závěsy vyrobenými z hliníku a novými 19" koly, jenž budou obouvat pneumatiky 235/35 R19 vpředu a 295/30 R19 pro zadní nápravu. Třešničkou na dortu jsou speciální keramické brzdy, které mají spolehlivě kočírovat výkon 560 koní. Dobrou zprávou je, že stabilizační systém (ESP) jde plně deaktivovat.
Audi dokázalo původní R8 Spyder odtučnit o pěkných 85 kg. Za úspěchem stojí využití dílů z hliníkových vláken (snížení asi 5,5 kg) a především užitím zbrusu nových skořepinových sedadel (úspora 31,5 kg). Kde byl uspořen zbytek z 85 kg, již automobilka nespecifikuje, ale nemalou měrou jistě přispěly také brzdy či nová kola. Výsledná hmotnost tedy činí 1 640 kg.
Takové vybavené Audi R8 GT Spyder se dostane na rychlost 100km/h za skvělých 3,8 sekundy, a to je o zhruba 0,3 sekundy lepší výsledek než v případě standardního Spyderu. Maximální rychlost se zde vyhoupla na 317 km/h, což není špatné a vyšší meta byla pravděpodobně obětována v zájmu vyššího přítlaku skrze aerodynamiku vozu.
Vizuálně budou zvenku Audi R8 GT Spyder odlišovat titanově šedé detaily, upravený přední nárazník s dvojitým „lízátkem” a aerodynamickými prvky po jeho stranách, červená loga GT, oválné koncovky výfuku, rozšířený difuzor a zadní LED světla s čirým překrytím. Interiér bude zdobit standardně Alcantara nebo na přaní kůže Nappa a titanové nebo červené obložení palubní desky a výplní dveří.
R8 GT Spyder bude k dostání v limitované edici 333 kusů (tedy stejně jako kupé) a nejnižší cifra na cenovce bude mít úpodobu 207 800 Euro (cca 5 milionů korun). Pokud to vaše peněženka dovolí a vy jste se v Audi R8 GT Spyder zhlédli, objednat si jej budete moci již v průběhu tohoto léta.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
včeraBMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nejnovější články
Slyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
před 4 hodinamiVolvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
před 5 hodinamiElektromobily i podle nejnovějších dat ztrácí hodnotu mnohonásobně rychleji než ostatní auta, jsou pětkrát horší než diesely
před 7 hodinamiChorvaté ukázali auto snů, které v roce 2025 už nikdo nečekal. Má motor V10 bez turba zvládající 10 tisíc otáček
před 8 hodinamiTesla Cybertruck prošla crash testy s téměř dokonalým hodnocením, je to skutečně pevnost na kolech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.20. 17:20 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch