Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu
25.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Systém autonomního řízení je podle šéfa vývoje Audi vyvinut do té míry, že se může objevit v produkčním modelu. Ten ale uvidíme nejdříve za dva roky.
Pokud jste již viděli film „Avengers: Age of Ultron”, pak jste si jistě v jeho závěru všimli, že Tony Stark alias Iron Man v závěru vytáhne z kapsy dálkové ovládání, stiskne tlačítko a záhy má po boku své Audi R8. Technologie autonomního řízení však již zdaleka není jen záležitostí stříbrného plátna, nýbrž stále více zavání realitou. O tom se nás ostatně snaží přesvědčit i samotná automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, která momentálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji představila právě model R8 e-tron osazený autopilotem.
Jde tak již o třetí koncept Audi, který k řízení nepotřebuje žádnou osobu za volantem. Používá přitom plejádu radarových nebo ultrazvukových senzorů, nový typ laserového skeneru a řadu video kamer, které souhrnně odesílají data do centrální řídicí jednotky zFAS. Ta následně zformuje digitální obraz veškerého okolí, který vůz používá při samotném pohybu. Zda ale jde o zcela bezpečnou techniku, to nám nejspíše dokáže až čas.
Ačkoliv šéf vývoje značky Dr. Ulrich Hackenberg uvádí, že systém je připraven na sériovou výrobu, hned tak jej v běžném provozu neuvidíme. Jako první totiž bude technologií autonomního řízení vybavena nová generace Audi A8. Právě kvůli ní ale bylo původně plánované představení vozu odloženo, a tak vůz uvidíme až v roce 2017. Dá se přitom předpokládat, že daný čas bude automobilka věnovat dalšímu testování, což je tak trochu v rozporu s onou připraveností.
Dalším sporným bodem je legislativa, která se během dvou let dozajista nezmění, ponechá ale zřejmě na stole jen nezodpovězené otázky, vozy řízené „sebou samými” nezakazuje. Tyto okolnosti ale již nyní ponechme stranou a jen dodejme, že vyjma autonomního řízení se Audi R8 e-tron pyšní elektromotory, které generují 462 koní a 920 Nm. Díky tomu vůz pokoří stovku za 3,9 sekundy, přičemž na jedno dobití zvládne urazit až 450 km. To jsou však již zcela sériové parametry této verze.












Audi R8 e-tron s autopilotem debutovalo na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 28 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva