Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu
25.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Systém autonomního řízení je podle šéfa vývoje Audi vyvinut do té míry, že se může objevit v produkčním modelu. Ten ale uvidíme nejdříve za dva roky.
Pokud jste již viděli film „Avengers: Age of Ultron”, pak jste si jistě v jeho závěru všimli, že Tony Stark alias Iron Man v závěru vytáhne z kapsy dálkové ovládání, stiskne tlačítko a záhy má po boku své Audi R8. Technologie autonomního řízení však již zdaleka není jen záležitostí stříbrného plátna, nýbrž stále více zavání realitou. O tom se nás ostatně snaží přesvědčit i samotná automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, která momentálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji představila právě model R8 e-tron osazený autopilotem.
Jde tak již o třetí koncept Audi, který k řízení nepotřebuje žádnou osobu za volantem. Používá přitom plejádu radarových nebo ultrazvukových senzorů, nový typ laserového skeneru a řadu video kamer, které souhrnně odesílají data do centrální řídicí jednotky zFAS. Ta následně zformuje digitální obraz veškerého okolí, který vůz používá při samotném pohybu. Zda ale jde o zcela bezpečnou techniku, to nám nejspíše dokáže až čas.
Ačkoliv šéf vývoje značky Dr. Ulrich Hackenberg uvádí, že systém je připraven na sériovou výrobu, hned tak jej v běžném provozu neuvidíme. Jako první totiž bude technologií autonomního řízení vybavena nová generace Audi A8. Právě kvůli ní ale bylo původně plánované představení vozu odloženo, a tak vůz uvidíme až v roce 2017. Dá se přitom předpokládat, že daný čas bude automobilka věnovat dalšímu testování, což je tak trochu v rozporu s onou připraveností.
Dalším sporným bodem je legislativa, která se během dvou let dozajista nezmění, ponechá ale zřejmě na stole jen nezodpovězené otázky, vozy řízené „sebou samými” nezakazuje. Tyto okolnosti ale již nyní ponechme stranou a jen dodejme, že vyjma autonomního řízení se Audi R8 e-tron pyšní elektromotory, které generují 462 koní a 920 Nm. Díky tomu vůz pokoří stovku za 3,9 sekundy, přičemž na jedno dobití zvládne urazit až 450 km. To jsou však již zcela sériové parametry této verze.












Audi R8 e-tron s autopilotem debutovalo na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 5 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 7 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 8 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 10 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle