Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s

(+ živé foto) Elektrická R8 se konečně ukázala na prvních fotkách. Ty ukazují zaslepenou čelní masku či karbonová kola, jež snižují odpor vzduchu na Cd 0,28.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s

2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Elektrická R8 se konečně ukázala na prvních fotkách. Ty ukazují zaslepenou čelní masku či karbonová kola, jež snižují odpor vzduchu na Cd 0,28.

Novou generaci Audi R8 již pár dní známe, přičemž kromě verzí osazených benzinovým motorem V10 jsme si mohli říci pár slov také o elektrickém provedení e-tron. Jeho vzhled však značka se čtyřmi kruhy ve znaku kupodivu tajila, pročež jsme mohli pouze usuzovat, že odlišnosti budou pouze v detailech. To se s příchodem koncernové noci jen potvrzuje, i když málo oněch novinek skutečně není.

Máme tu především pozměněnou a částečně zaslepenou čelní masku, jíž společnost dělají karbonová kola. Ani v nich nenajdeme ventilační otvory, pročež by nás zajímalo, jakým způsobem má Audi vyřešeno chlazení brzd. Je ovšem dost možné, že Audi s velkým zapojením klasických brzd nepočítá, jejich roli částečně zastanou elektromotory a rekuperace kinetické energie. Ta ostatně tak jako tak přispívá k prodloužení dojezdu na nabití, který byl vůči prototypům navýšen z 215 na 450 kilometrů.

Vraťme se ale ještě zpátky k designu, který se liší rovněž v zadní části, zejména pak v oblasti difuzoru a napodobenin výfuku. Všechny tyto změny přispěly ke snížení koeficientu odporu vzduchu na Cd 0,28, hodnotu týkající se standardního provedení ovšem Audi do placu nedalo. My se tak podíváme na zavazadlový prostor, který se přestěhoval dozadu.

Německá automobilka na jeho obestavení použila karbonem zesílené plasty, což navýšilo tuhost a vylepšilo pohlcení kinetické energie při nárazech zezadu. Do středového tunelu a za sedadla cestujících se pro změnu nastěhoval paket baterií formující písmeno „T“, přičemž kapacita oproti předchozím verzím narostla ze 49 na 92 kWh.

Audi dodává, že lithium-iontové kousky vyrobilo samo, neboť pouze tak mohl být zajištěn dostatečný dojezd a zároveň i působivá jízdní dynamika. Ta počítá se zrychlením z klidu na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 210 km/h (posunuta může být až na 250 km/h), zatímco dobití je prý díky systému CCS (Combined Charging System) možné také za dvě hodiny.

Dále můžeme zmínit tolik, že elektromotory jsou dva, přičemž s ohledem na ono přesunutí zavazadelníku nejspíše jeden najdeme vpředu a druhý vzadu. Oba produkují stejných 170 kW/230 koní a 460 Nm, pročež tu máme celkový výkon 460 koní a točivý moment 920 Newtonmetrů. O jejich zkrocení se pak na zadní nápravě stará vektorování točivého momentu.

Dodat již můžeme pouze tolik, že vůz bude v prodeji již od tohoto roku, ovšem pouze po specifické objednávce zákazníka. Automobilka přitom veškeré znalosti, které si osvojila při vývoji elektrického Audi R8, využije při stavbě elektrického sedanu. Ten by si následně měl podat zejména Teslu Model S.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 1 - Audi R8 e-tron zive 01Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 2 - Audi R8 e-tron zive 02Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 3 - Audi R8 e-tron zive 03Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 4 - Audi R8 e-tron zive 04Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 5 - Audi R8 e-tron zive 05Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 6 - Audi R8 e-tron zive 06Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 7 - Audi R8 e-tron zive 07Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 8 - Audi R8 e-tron zive 08Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 9 - Audi R8 e-tron zive 09
Ani v Ženevě Audi R8 e-tron neodhalilo své pohonné ústrojí

Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 10 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 01Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 11 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 02Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 12 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 03Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 13 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 04Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 14 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 05Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 15 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 06Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 16 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 07Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 17 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 08Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 18 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 09Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 19 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 10Audi R8 e-tron 2015: první fotky elektrické verze, s 460 koňmi dá stovku za 3,9 s - 20 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 11
Audi R8 e-tron se po stránce vizuální liší od standardu jen v detailech. Pod kapotou ovšem nemůže být odlišnější

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.