Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2015 odhaleno v maskáčích. Má V10 bez turba, ale i bez manuálu
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Druhá generace shodila až 66 kg vůči předchůdci, počítá však až s 610 koňmi, automatem a 4x4.
Pomalu se nám chce napsat, že tu máme oficiální představení nového Audi R8. Německá automobilka totiž umožnila některým našim kolegům svezení na místě spolujezdce, pustila do světa spoustu fotek zakamuflovaných předprodukčních aut přidala i řadu specifikací. Ty se týkají především motorového prostoru, což bylo dosud nepříliš zmapované místo. Nyní ale můžeme kapotu jaksepatří přizvednout.
Pohled pod ni vás ovšem možná trochu překvapí. Nikoliv z toho důvodu, že za sedadly najdeme 5,2litrový atmosférický desetiválec, ale spíše proto, že se prozatím bude jednat o jedinou dostupnou pohonnou jednotku spalující benzin. Ta bude k mání ve dvou úrovních, kdy základem se stane 540 koní a 540 Nm točivého momentu. Kromě toho ovšem budete moci sáhnout také po verzi V10 Plus, kdy již agregát nabídne 610 koní a 560 Nm.
V této konfiguraci druhá generace R8 zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy (základ je o tři desetiny pomalejší), zatímco dvoustovku budete mít na tachometru za 9,8 s (respektive o 1,5 sekundy později). Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 330 km/h (nebo 323 km/h), zatímco spotřeba by i díky přidání systému start/stop měla poklesnout na cílených 12,4 l/100 km. Tento údaj však bude ještě upřesněn.
Tím jsme ovšem s motorovým prostorem hotovi, neboť jedinou další volbou má být od počátku verze e-tron, která bude rovněž představena v Ženevě. Do vínku má dostat dvojici elektromotorů o zatím neupřesněném výkonu, jež by měly zásobovat pouze zadní kola. Jízdní dynamika je rovněž záhadou, podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga by ovšem toto provedení mělo zvládnout na jedno nabití baterií více než 400 kilometrů. Ale asi ne zrovna supersportovním tempem...
Více verzí ovšem minimálně v prvních letech nedostaneme. Později možná dorazí spekulovaný diesel či hybridní ústrojí, definitivního padáka ovšem dostal 4,2litrový osmiválec a Audi kupodivu na jeho místo nedosadilo čtyřlitrové twin-turbo. To je rozhodně překvapivé, pokud si uvědomíme, že třeba takový McLaren již bez přeplňování nedá ani ránu a obdobná strategie začíná ovládat také Maranello.
Značka se čtyřmi kruhy ve znaku však v případě supersportu R8 zůstává příjemně „oldschoolová“, stejně jako dceřiné Lamborghini. I když jen v některých ohledech, neboť minulostí se stal rovněž manuál a jedinou volbou bude sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Ten se pyšní zrevidovaným softwarem, přičemž stejně jako u první generace přerozděluje výkon na všechna čtyři kola.
Původní systém 4x4 ovšem Audi vyměnilo za novou elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku, jež dokáže přesunout až 100 procent výkonu motoru na přední nebo zadní kola. Těm následně napomáhá v přenosu mechanický diferenciál. Rozchod kol (vpředu 1 640 mm, vzadu 1 595 mm) však zůstal zachován, stejně jako se novinka i nadále pyšní 2 650milimetrovým rozvorem.
Počítat můžeme rovněž se stávající délkou 4 444 mm, šířka však již narostla o 39 milimetrů na 1 944 mm a výška poklesla o devět milimetrů na 1 241 mm. Souběžně s tím Audi zredukovalo také hmotnost, která činí 1 470 kg (či 1 555 kg s řidičem, přičemž 52 % leží na zadní nápravě) v případě základního provedení a 1 454 kg u verze Plus. To oproti předchůdci představuje pokles o 66 kilo.
Ač je ovšem novinka lehčí, její tuhost narostla o 40 procent zejména s ohledem na zesílení šasí, středového tunelu a podlahy za pomoci uhlíkových vláken. Mimo to tu máme přední a zadní hliníkový pomocný rám, jemuž asistují rozpěry v motorovém prostoru. Audi přitom dodává, že řadu věcí se naučilo v závodech kategorie GT3, neboť všichni testovací jezdci museli usednout také do okruhového speciálu.
Ve výsledku tak značka dostala zajímavou odezvu i srovnání mezi oběma verzemi, čemuž byl následně podřízen veškerý vývoj ovladatelnosti. Ta by evidentně měla být lepší při volbě standardních ocelových pružin, neboť těmi byly osazeny předprodukční exempláře. Mimo to ovšem budete moci sáhnout také po příplatkových magnetických tlumičích.
Dále můžeme dodat, že novinka ve všech rozích počítá s dvojitými lichoběžníky a ocelovými brzdami, jež se skrývají za 19palcovými koly obutými do pneumatik Pirelli. Verze V10 Plus ovšem dostane do vínku dvacítky spárované s černými sudy Michelin Pilost SportCup2 o rozměru 245/30 vpředu a 305/30 vzadu. K mání pak budou i semi-slicky či karbon-keramické kotouče.
Zastavit se můžeme rovněž u designu, i když ten jsme do značné míry nastínili již v předchozím článku o novém Audi R8. Opakování je ale matka moudrosti, pročež dodáme, že kupé dostane rozměrnou čelní masku, se kterou dorazí užší světlomety. Ty budou v základu používat 37 diod na každé straně, za příplatek však budete moci sáhnout po laserových světlech.
Z boků skutečně zmizí žábry, tento krok by však měl přinést optické snížení a prodloužení vozu. O agresivitu se ovšem nemáme obávat, stejně jako o přítlak. Ten by měl při nejvyšší rychlosti narůst na 130 kg, na čemž má u verze Plus hlavní zásluhu napevno uchycené zadní křídlo. Základní provedení si pak musí vystačit s elektromotory, jež spoiler vysunou po překročení rychlosti 120 km/h.
Nakouknout, i když jen hypoteticky, můžeme také do interiéru, kde se skutečně dočkáme virtuálního kokpitu představeného novým Audi TT. Nová budou i sedadla, jež mají nabídnout více bočního vedení, přičemž zároveň budou přišroubována blíže k podlaze. Zmínit pak můžeme ještě volant se zploštělou spodní částí či systém Drive Select umožňující volbu čtyř jízdních režimů.
Dále tu pak máme tlačítko Performance, které by vám mělo zpřístupnit maximální potenciál vozu, přičemž vy jen zvolíte, zda máte k dispozici zasněžený, mokrý nebo suchý povrch. Více se dozvíme během oficiálního představení, i když to asi již o poznání obsáhlejší nebude. Zvláště když nyní víme i tolik, že novinka nabídne 120 litrů pro vaše zavazadla za sedadly a 104 l na přídi.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Audi poslalo do světa nové fotky zakamuflované druhé generace R8
Kromě toho však máme k dispozici také oficiální upoutávku...
...či uniklý snímek karoserie na zvedáku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva