Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok
27.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další generace supersportu Audi nabrala lehké zpoždění kvůli Lambu. Kromě toho se prý kvůli chlazení nedočkáme přeplňovaných jednotek.
Jak už jsme dříve napsali, Audi R8 nabere lehké zpoždění. Hlavním důvodem je srovnání s nedávno odhaleným Lamborghini Huracán, které údajně nastavilo laťku tak vysoko, že by nová generace vozu se čtyřmi kruhy ve znaku působila navzdory stejné platformě jen jako chudý příbuzný. Proto se také nástupce končícího modelu neobjeví letos, jak bylo dříve naplánováno, ale až v příštím roce. Zřejmě ji musejí ještě řádně vychytat. K tomu si přidejme trable s elektrickou verzí e-tron, u níž ještě donedávna nebylo jasné, zda se vůbec dočká sériové výroby.
Nové informace směřují přímo k pohonným jednotkám. Představí se s motory, které už velmi dobře známe. R8 si tedy zachová stávající řadu atmosférických motorů, samozřejmě s několika koňmi k dobru. Důvodem zástavby starších motorů místo modernějších přeplňovaných je problém s chlazením. Čtyřlitrového twin-turba V8 z Audi RS7 se tedy nakonec nedočká. Jak je to možné? R8 má na rozdíl od konvenčních modelů motor uložený uprostřed a zřejmě k němu neproudí tolik vzduchu, kolik by bylo při svižné jízdě ideální. Pro motor s turbodmychadly by to prostě nestačilo.
Výsledkem tedy ve finále bude V8 4,2 FSI pro základní model, který má v současné době 430 koní a 430 Nm, a silnější desetiválec opět pro dynamičtější varianty. Jednotka V10 5,2 FSI se nyní může pochlubit parametry 525 koní a 530 Nm, ve verzi V10 Plus pak 550 koňmi a 540 Nm. Do nové generace samozřejmě všechny motory posílí, jen to ale nebude nárůst závratný.
Nakonec může být Audi tratné tak maximálně na točivém momentu, na druhou stranu atmosférickým motorům s vysokým výkonem se pro lepší odezvu na plynový pedál nemusí nikdo bránit. Audi prý v tomto modelu emise neřeší, a proto v tom prý není vlastně žádný problém. Na downsizingové „radovánky“ jsou v ostré divizi Audi třeba takové modely jako RS4, která se dočká přeplňovaného šestiválce.
Konkrétnější informace zatím nikdo nezmínil, a tak se můžeme pouze dohadovat o tom, s čím příští R8 nakonec přijde. Velmi pravděpodobné ovšem je, že bude o nějakých 50 až 60 kilo lehčí, a to hlavně díky využití karbonu na podlahu a středový tunel. Samotné hliníkové šasi by mělo vážit zhruba totéž, co dosavadní. Nižší hmotnost, vyšší výkon, atmosférické motory. Co víc jsme si nakonec vlastně mohli přát.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Chystané Audi R8 příští generace nakonec dorazí bez turbodmychadel. To se může stát jeho jednoznačnou devízou
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva