Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok

Další generace supersportu Audi nabrala lehké zpoždění kvůli Lambu. Kromě toho se prý kvůli chlazení nedočkáme přeplňovaných jednotek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok

27.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další generace supersportu Audi nabrala lehké zpoždění kvůli Lambu. Kromě toho se prý kvůli chlazení nedočkáme přeplňovaných jednotek.

Jak už jsme dříve napsali, Audi R8 nabere lehké zpoždění. Hlavním důvodem je srovnání s nedávno odhaleným Lamborghini Huracán, které údajně nastavilo laťku tak vysoko, že by nová generace vozu se čtyřmi kruhy ve znaku působila navzdory stejné platformě jen jako chudý příbuzný. Proto se také nástupce končícího modelu neobjeví letos, jak bylo dříve naplánováno, ale až v příštím roce. Zřejmě ji musejí ještě řádně vychytat. K tomu si přidejme trable s elektrickou verzí e-tron, u níž ještě donedávna nebylo jasné, zda se vůbec dočká sériové výroby.

Nové informace směřují přímo k pohonným jednotkám. Představí se s motory, které už velmi dobře známe. R8 si tedy zachová stávající řadu atmosférických motorů, samozřejmě s několika koňmi k dobru. Důvodem zástavby starších motorů místo modernějších přeplňovaných je problém s chlazením. Čtyřlitrového twin-turba V8 z Audi RS7 se tedy nakonec nedočká. Jak je to možné? R8 má na rozdíl od konvenčních modelů motor uložený uprostřed a zřejmě k němu neproudí tolik vzduchu, kolik by bylo při svižné jízdě ideální. Pro motor s turbodmychadly by to prostě nestačilo.

Výsledkem tedy ve finále bude V8 4,2 FSI pro základní model, který má v současné době 430 koní a 430 Nm, a silnější desetiválec opět pro dynamičtější varianty. Jednotka V10 5,2 FSI se nyní může pochlubit parametry 525 koní a 530 Nm, ve verzi V10 Plus pak 550 koňmi a 540 Nm. Do nové generace samozřejmě všechny motory posílí, jen to ale nebude nárůst závratný.

Nakonec může být Audi tratné tak maximálně na točivém momentu, na druhou stranu atmosférickým motorům s vysokým výkonem se pro lepší odezvu na plynový pedál nemusí nikdo bránit. Audi prý v tomto modelu emise neřeší, a proto v tom prý není vlastně žádný problém. Na downsizingové „radovánky“ jsou v ostré divizi Audi třeba takové modely jako RS4, která se dočká přeplňovaného šestiválce.

Konkrétnější informace zatím nikdo nezmínil, a tak se můžeme pouze dohadovat o tom, s čím příští R8 nakonec přijde. Velmi pravděpodobné ovšem je, že bude o nějakých 50 až 60 kilo lehčí, a to hlavně díky využití karbonu na podlahu a středový tunel. Samotné hliníkové šasi by mělo vážit zhruba totéž, co dosavadní. Nižší hmotnost, vyšší výkon, atmosférické motory. Co víc jsme si nakonec vlastně mohli přát.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok - 1 - Audi R8 2015 skica 01Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok - 2 - Audi R8 2015 skica 02Audi R8 2015: nová R8 přijde s posílenými motory ze stávající generace, už příští rok - 3 - Audi R8 2015 skica 03
Chystané Audi R8 příští generace nakonec dorazí bez turbodmychadel. To se může stát jeho jednoznačnou devízou

Zdroj: Car and Driver

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.