Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2015: nová generace zhubne až o 59 kg, hlavně díky karbonu
26.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace německého supersportu dorazí s výkonnějšími motory a nižší hmotností. Velmi pravděpodobně ale přijde o manuální převodovku.
V poslední době se zmiňujeme především o příchodu nového Lamborghini Cabrera. To však do prodeje nedorazí samotné, neboť v těsném závěsu má následovat také stroj se čtyřmi kruhy ve znaku, tedy druhá generace Audi R8. Ta i přes řadu sdílených komponentů dostane svůj unikátní řidičský charakter, který přitom bude souviset zejména s karbonovou dietou, o níž se na autosalonu v Los Angeles rozpovídal šéf technického oddělení značky Ulrich Hackenberg.
Zatímco stávající generace vybavená osmiválcem váží 1 660 kg, nové R8 by mělo vážit jen něco okolo 1,6 tuny. Hackenberg totiž naznačil, že karbonové panely podlahy a středový tunel shodí přibližně 50 až 59 kilogramů. Počítat tedy můžeme s podstatným zrychlením, neboť 4,2litrový motor má nově produkovat přibližně 450 koní, cca o třicet více než dnes. Díky tomu by se poměr výkonu a hmotnosti změnil ze současných 253 koní na tunu na budoucích 281 k/t.
Obdobný posun lze očekávat u desetiválcového modelu, který v současné době nabízí 525 koní při 1 720 kilech hmotnosti. V příští generaci by však jeho 5,2litrový motor měl produkovat nějakých 570 koní, a tak se zrychlení z klidu na stovku přiblíží třem sekundám - o trochu výkonnější a zřejmě ještě lehčí Lamborghini Cabrera by tuto metu dokonce mohlo pokořit.
U obou modelů se pak dá očekávat standardní pohon všech kol, který stoprocentně doplní dvouspojkový automat. O manuálu se však Hackenberg nechtěl příliš vybavovat, což dost možná naznačuje jeho konec. Uvidíme tedy v polovině příštího roku, čím nás Audi překvapí.
Nová generace Audi R8 bude samozřejmě k mání i jako Spyder. Ten však dorazí o poznání později
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva