Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2015: nová generace zhubne až o 59 kg, hlavně díky karbonu
26.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace německého supersportu dorazí s výkonnějšími motory a nižší hmotností. Velmi pravděpodobně ale přijde o manuální převodovku.
V poslední době se zmiňujeme především o příchodu nového Lamborghini Cabrera. To však do prodeje nedorazí samotné, neboť v těsném závěsu má následovat také stroj se čtyřmi kruhy ve znaku, tedy druhá generace Audi R8. Ta i přes řadu sdílených komponentů dostane svůj unikátní řidičský charakter, který přitom bude souviset zejména s karbonovou dietou, o níž se na autosalonu v Los Angeles rozpovídal šéf technického oddělení značky Ulrich Hackenberg.
Zatímco stávající generace vybavená osmiválcem váží 1 660 kg, nové R8 by mělo vážit jen něco okolo 1,6 tuny. Hackenberg totiž naznačil, že karbonové panely podlahy a středový tunel shodí přibližně 50 až 59 kilogramů. Počítat tedy můžeme s podstatným zrychlením, neboť 4,2litrový motor má nově produkovat přibližně 450 koní, cca o třicet více než dnes. Díky tomu by se poměr výkonu a hmotnosti změnil ze současných 253 koní na tunu na budoucích 281 k/t.
Obdobný posun lze očekávat u desetiválcového modelu, který v současné době nabízí 525 koní při 1 720 kilech hmotnosti. V příští generaci by však jeho 5,2litrový motor měl produkovat nějakých 570 koní, a tak se zrychlení z klidu na stovku přiblíží třem sekundám - o trochu výkonnější a zřejmě ještě lehčí Lamborghini Cabrera by tuto metu dokonce mohlo pokořit.
U obou modelů se pak dá očekávat standardní pohon všech kol, který stoprocentně doplní dvouspojkový automat. O manuálu se však Hackenberg nechtěl příliš vybavovat, což dost možná naznačuje jeho konec. Uvidíme tedy v polovině příštího roku, čím nás Audi překvapí.

































Nová generace Audi R8 bude samozřejmě k mání i jako Spyder. Ten však dorazí o poznání později
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejčtenější články
Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva