Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2012: facelift nadělil R8 až 550 koní a nový automat
25.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) V očekávaný termín i v očekávané podobě, se představil světu facelift sporťáku R8. Máme pro vás kompletní informace i fotky.
Co by to bylo za německou automobilku, kdyby něco neudělala přesně podle plánu? Audi proto dnes, dva měsíce před veřejným debutem na autosalonu v Paříži, představila očekávaný facelift modelu R8. Navíc i jeho podoba odpovídá tomu, co se obecně předpokládalo. Je tedy čas přestat číst? Ne tak docela, jedno malé překvapení si pro nás Audi přece jen nachystalo. Ale vezměme to pěkně popořádku.
Museli byste být asi hluší, slepí a možná ještě něco navíc, abyste nezaznamenali chystaný facelift er-osmičky. Audi nás sice v posledních letech oblažovalo hlavně elektrickým e-tronem, jeho sériová verze ovšem spolu s modernizací celé řady představena nebyla. Samotný facelift ale byl avizován samotnou automobilkou a i kdyby nebyl, rozličné špionážní fotky naznačovaly jeho blízkost i povahu.
Většina modifikací by se dala odbýt pár větami, na něco takového u nás ale nejste zvyklí. Podrobněji vzato se po stránce vzhledu stalo přesně to, co se stát mělo - novinky jsou postaveny hlavně kolem (standardně dodávaných) světlometů používajících výlučně světelné diody (LED), které poněkud mění vyznění přídě. Aby na to „ledky” nebyly samy, přidává se i lehce upravená maska chladiče s šesti horizontálními „žebry”, která jsou v případě desetiválcových verzí chromovaná. Lehce upravené jsou i vstupy chladícího vzduchu k brzdám s pro změnu trojnásobným žebrováním na každé straně. To už jsou ale jen detaily.
Podobně lze hovořit i o modifikacích zádě. Trochu jinak poskládaná světla, odlišné označení R8, přepracovaný difuzor, nové koncovky výfuků nebo opět jiné výdechy chladícího vzduchu, to je dost úprav naráz. Výraz zádě ale dramaticky nemění a jasněji patrný je snad jen jinak „pokroucený” difuzor.
Ještě méně novinek najdeme uvnitř. Pomineme-li nové možnosti čalounění, obšití sedadel nebo obložení palubní desky, pak změny čítají jen jiné rafičky nezměněných budíků přístrojové desky a jinak pojatá „pádla” pod volantem u verzí s automatickými převodovkami. Alles prales, jak by řekl rodilý Čech na hodinách němčiny.
Tím se dostáváme k technickým novinkám, ani mezi nimi ale zrovna o zábavu postaráno není. Už loni jsme psali o tom, že facelift by měl R8 přinést více výkonu a lepší automat a to je také pravda. Nicméně více onoho výkonu si nevysloužily všechny verze.
Standardní provedení V8 i V10 s motory o objemu 4,2 resp. 5,2 litru zůstávají beze změny. První tedy dále nabízí maximálně 430 koní a 430 Nm, druhý pak 525 koní a 530 Nm. Vysloužily si ale novou převodovku - šestistupňový „manuál” zůstává dále nabídce, tristní šestistupňový automat R-tronic s italskými kořeny (jde o přejmenovaný robotizovaný E-Gear z Lamborghini) byl ale nahrazen „domácím” S-tronicem (alias DSG) se sedmi převodovými stupni a dvěma spojkami. A také pouze jeho implementace pomohla oběma verzím R8 na cestě za lepší dynamikou i spotřebou paliva.
Verze R8 V8 S-tronic tak zrychluje na stovku za 4,3 sekundy a dokáže pokořit hranici 300 km/h maximální rychlosti. V případě R8 V10 S-tronic pak platí hodnoty 3,6 sekundy a 314 km/h - jde o 0,3 sekundy lepší čísla než dosud. Normovaná spotřeba paliva přitom klesla skoro o celý jeden litr benzinu na 100 km oproti dosavadním hodnotám.
Hotovo? Naštěstí nikoli. Audi přišlo i s řadou menších modifikací, které též stojí za zmínku. Kupříkladu vůz má nyní nové brzdové kotouče, které jsou oproti těm dosavadním lehčí o 2 kilogramy na kus. A to je u neodpružené hmoty sakra hodně. Nově také nabízí kola s širšími pneu - 18" disky obouvají pryže 235/40 a 285/35, „devatenáctky” pak 235/35 a 295/35. Vůbec nejzajímavější novinkou je ale doplnění nabídky o variantu R8 V10 Plus.
Vcelku tradiční to záležitost u ostrých Audi znamená obvykle výkonu, méně hmotnosti a pár dalších vylepšení. A u R8 je jich snad ještě více než jindy.
Vůz evidentně těží z někdejší omezené (rozumějte co do počtu vyrobených kusů...) verze R8 GT, do jejího hájemství ale vyloženě nešlape. Nabízí maximálně 550 koní a 540 Nm, což je o 10 méně než u „gétéčka”. Díky Času strávenému v posilovně „plusko” zrychluje na stovku za 3,5 sekundy a jede až 317 km/h, kombinovaná normovaná spotřeba pak činí 12,9 litru benzinu na 100 km jízdy. Tyto hodnoty platí pro verzi s automatem S-tronic, při volbě manuální převodovky se údajně dočkáte akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, maximálka pak má hodnotu 318 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 14,9 litru na sto.
Aby vůz nabídl nejen více dynamiky v přímce, disponuje i jinak naladěnými pružinami a tlumiči (standardně adaptivní) a upravenou geometrií přední osy. To všechno by spolu se sníženou hmotností (1 570 kg, jen o 10 kg více než u standardní verze V8) profitující hlavně ze skořepinových sedadel s rámem z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), omezenému odhlučnění kabiny, lehčím kolům, karbon-keramickým brzdám a troše prvků ze CFRP na karoserii mělo vozu zajistit o poznání zajímavější projev. Na jeho praktické poznání si ale budeme muset počkat.
Na co nemusíme čekat je teoretická příprava na rozeznání verze R8 V10 Plus podle jejího vzhledu. Ten se totiž odlišuje třeba těžko přehlédnutelnými „karbonovými” prvky jako je lízátko pod předním nárazníkem a kryty vnějších zpětných zrcátek nebo většími vstupy pro chladící vzduch dokola kolem. Část jinak stříbrných či chromovaných prvků je navíc oděna do nesmlouvavé černi - třeba viditelná část rámu za zadními bočními skly nebo koncovky výfuků.
Unaveni? Ještě si vyšetřete síly na ceny, neboť R8 2012 bude k mání ještě letos. Český ceník zatím pochopitelně neznáme, ten německý ale ukazuje základní cenu 113 500 Eur (cca 2,9 milionu Kč) za verzi V8 Coupe a 154 600 Eur za V10 Coupe (cca 3,95 milionu Kč). Za otevřený Spyder se připlácí dalších 11 300 Eur (cca 290 tisíc Kč). Vlastně největší novinka R8 V10 Plus pak vyjde nejméně na 173 200, tedy asi 4,4 milionu Kč. Níže si vůz můžete prohlédnout i v relativně velké galerii oficiálních fotek a také na prvních videích přímo od Audi.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Kompletní galerie oficiálních snímků Audi R8 s faceliftem pro rok 2012
Uvolněná oficiální videa Audi R8 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel