Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní
30.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Supersportovní novinka čtyř kruhů nabídne pod karbonovým kabátem šestilitrový desetiválec, který u extrémní verze doplní ještě elektromotor.
Německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku se vstup do světa supersportů vyplatil, neboť Audi R8 během své kariéry posbíralo bezpočet ocenění. Souběžně přitom zaujalo i celou řadu klientů, pročež není divu, že značka chystá druhou generaci. Ta by měla nabídnout okolo 600 koní, což na jednu stranu rozhodně není zanedbatelná porce. Na tu druhou to však v dnešní době na světovou dominanci nestačí, pročež Audi pošle na veřejné silnice také druhou vlaštovku - tedy supersport inspirovaný závodním speciálem z Le Mans.
O této možnosti jsme v minulosti již několikráte hovořili, přičemž kupříkladu loni padla zmínka, že vůz dostane název Scorpion a poháněn bude hybridním ústrojím složeným z 3,7litrového šestiválcového turbodieselu o výkonu 600 koní a elektromotoru produkujícím další stovku. Celková síla soustavy by tak měla vyšplhat na 700 koní, přičemž spalovací jednotka by poháněla zadní nápravu, zatímco elektrický agregát by měl na starosti kola přední.
Po stránce designové by se přitom takový vůz měl plně inspirovat závodním speciálem, s tím, že převzato bude dokonce odlehčené karbonové šasí. Tyto informace jsou nyní opětovně potvrzeny dalšími zdroji, po stránce hnacího ústrojí bychom se ovšem měli dočkat zásadní změny. Audi totiž zjevně vycítilo, že stále více klientů se po několikaletém koketování s dieselovými výpary vrací k benzinu.
Civilní verze závodního speciálu by tak pod kapotu měla dostat hned šestilitrový desetiválec, který sice zřejmě bude mít základ v motoru Lamborghini, de facto však půjde o zcela nový agregát. Kromě zvětšeného objemu navíc dostane i dvojité přeplňování, dále pak má dorazit i technologie deaktivace válců. Ta by přitom měla umožnit pohon pouze na šest válců ve chvílích, kdy není potřeba enormní výkon.
U základní verze bychom měli počítat se silou 850 koní, kromě ní je však v plánu také hybridní provedení, které se zmíněným desetiválcem spáruje elektrickou energii. Díky tomu by výkon měl narůst na 1 000 koní, čímž se dostáváme do teritoria Bugatti Veyron. Oproti sesterskému modelu však novinka Audi nabídne nižší hmotnost zapříčiněnou rozsáhlým použitím karbonu a hliníku.
Do prodeje by vůz se zvažovaným názvem R10 měl dorazit již v roce 2016, prodávat se ovšem bude jen v limitovaném množství. Tomu ostatně napovídá i cena, která se má pohybovat na stejné úrovni jako u Porsche 918 Spyder. Hovoříme tedy o nějakých 24 milionech korun.



Neoficiální ilustrace naznačují, že chystané Audi R10 se hodlá držet stylu, v jakém je vyvedeno závodní provedení R18
Zdroj: Auto Motor a Sport Sweden
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva