Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 potvrzeno, stylovější verze Q7 chce konkurovat BMW X6
20.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vlajkový crossover Audi je definitivně schválen do výroby. Přijde do tří let a má být prý sportovnější než Q7 a podobně prémiový jako SUV Bentley.
O novém vrcholném crossoveru Audi jsme se zmiňovali naposledy někdy v květnu letošního roku. Právě tehdy začaly vyplouvat na povrch mnohem zevrubnější informace než s dřívějším prohlášením o elektrické verzi a upřesněn byl také termín uvedení do prodeje, které by se mělo odehrát v roce 2017. Chystaný model Q8 dnes zase můžeme přiblížit kousek víc, protože Ulrich Hackenberg z vývoje Audi v Los Angeles definitivně potvrdil jeho příchod a své prohlášení doplnil i několika zajímavými informacemi.
Vlajková loď ingolstadtské rodiny SUV bude chtít konkurovat především velmi populárnímu BMW X6 a jeho chystanému rivalovi MLC ze Stuttgartu. Na mušku se prý ovšem dostane také Range Rover Sport. K odhalení koncepční verze by mělo údajně dojít už na lednovém autosalonu konaném v Detroitu a s uvedením do prodeje se počítá v horizontu příštích tří let. Podle Hackenberba půjde o zcela nový model navazující designově na koncepční podobu budoucího Audi A9, tedy na právě představovaný koncept Prologue.
Nové Audi Q8 zaujme v portfoliu čtyř kruhů roli emotivnějšího a sportovnějšího crossoveru než jakým se stane nová generace Q7 určená pro přepravu až sedmi cestujících. Právě o té se proslýchá, že bude poslední nositelkou současného designového stylu, jelikož Hackenberg a Lichte přišli do firmy příliš pozdě na to, aby mohli s vizuální podobou něco udělat. Q8 ale bude od tradičnějšího modelu navenek i po stránce interiéru lehce odlišena a svými vnějšími proporcemi má údajně připomínat vozy kupé.
Nový model podle dřívějších prohlášení šéfa Ruperta Stadlera bude součástí ofenzivy SUV, jež si bere za cíl rozšířit nabídku do roku 2020 o dalších pět crossoverů. Mezi nimi budou například modely Q1, Q2, Q4, Q6 a právě Q8. To pomůže Audi spolu s dalšími novinkami navýšit nabídku na celkových šedesát modelů, přičemž 40 procent z odhadovaných 800 tisíc jednotek vyráběných každý rok má padat na bedra SUV - včetně jejich sportovnějších variant. Audi do do nich vkládá skutečně nemalé naděje a od Q8 si slibuje velké úspěchy na trzích, jako je Čína a USA či na Blízkém východě.
Pokud se budeme bavit o výkonu a technologiích, pak se dá od Q8 očekávat příbuznost s vlajkovým sedanem A8, i když trumfem oproti ní bude stavitelný vzduchový podvozek umoňující prostřednictvím regulace světlé výšky výlety mimo zpevněné cesty. Délka karoserie údajně dosáhne více než pěti metrů a základní cena je už dnes odhadována na zhruba 1,7 milionu korun za verzi osazenou zážehovým motorem V6 3,0 TFSI a na zhruba 3,1 milionu za vrcholný model RS s dvojitě přeplňovaným, taktéž benzinovým agregátem V8 4,0 TFSI.
Samozřejmostí jsou také šesti a osmiválcové vznětové jednotky, stejně tak plug-in hybridní verze a zřejmě i zmiňovaný plně elektrický kočár konkurující budoucímu Modelu X, crossoveru od Tesly. Pětidveřové Audi se bude tvářit už od pohledu pikantněji než její praktičtější sestra Q7, dostane údajně sportovnější mřížku chladiče a menší míru prosklení, o kterou se postará svažující se střešní linka a zešikmené zadní okno. Po mechanické stránce však bude Q7 velmi blízká a postaví se na druhou generaci platformy MLB pro podélnou zástavbu pohonných jednotek. Té má ostatně využívat také třetí generace Porsche Cayenne, jeho „kupátkoidnější verze“ Coupe, dále třetí generace VW Touaregu nebo crossover od Bentley a prý i zatím nepotvrzené SUV Lamborghini.
V této souvislosti se sluší zmínit, že Q8 a dílo od Bentley budou nejpřepychovější a nejprémiovější zástupci svého segmentu, avšak vzájemně si prý nebudou jakkoliv konkurovat, zejména kvůli cenovce, která u Bentley zřejmě neklesne pod tři miliony v žádné variantě.
Věrohodné zdroje uvedené informace podporují prohlášením o platformě MLB Evo, které slibuje ještě větší variabilitu u rozvoru náprav a rozchodu kol než současné provedení, což v konečném důsledku umožní výraznější diferenciaci mezi jednotlivými modely, potažmo značkami. Jejím hlavním stavebním prvkem je navíc hliník, tenčí vysokopevnostní oceli a karbon, což má v součtu ušetřit nejen 300 kilogramů u Q7, ale také několik metráků u Q8, jenž by se měla vejít s hmotností do dvou tun.

Nové Audi Q8 dorazí v roce 2017 coby nejsportovnější a zřejmě i nejluxusnější SUV z Ingolstadtu. Využije přitom služeb platformy MLB
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 2 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch