Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 potvrzeno, stylovější verze Q7 chce konkurovat BMW X6
20.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vlajkový crossover Audi je definitivně schválen do výroby. Přijde do tří let a má být prý sportovnější než Q7 a podobně prémiový jako SUV Bentley.
O novém vrcholném crossoveru Audi jsme se zmiňovali naposledy někdy v květnu letošního roku. Právě tehdy začaly vyplouvat na povrch mnohem zevrubnější informace než s dřívějším prohlášením o elektrické verzi a upřesněn byl také termín uvedení do prodeje, které by se mělo odehrát v roce 2017. Chystaný model Q8 dnes zase můžeme přiblížit kousek víc, protože Ulrich Hackenberg z vývoje Audi v Los Angeles definitivně potvrdil jeho příchod a své prohlášení doplnil i několika zajímavými informacemi.
Vlajková loď ingolstadtské rodiny SUV bude chtít konkurovat především velmi populárnímu BMW X6 a jeho chystanému rivalovi MLC ze Stuttgartu. Na mušku se prý ovšem dostane také Range Rover Sport. K odhalení koncepční verze by mělo údajně dojít už na lednovém autosalonu konaném v Detroitu a s uvedením do prodeje se počítá v horizontu příštích tří let. Podle Hackenberba půjde o zcela nový model navazující designově na koncepční podobu budoucího Audi A9, tedy na právě představovaný koncept Prologue.
Nové Audi Q8 zaujme v portfoliu čtyř kruhů roli emotivnějšího a sportovnějšího crossoveru než jakým se stane nová generace Q7 určená pro přepravu až sedmi cestujících. Právě o té se proslýchá, že bude poslední nositelkou současného designového stylu, jelikož Hackenberg a Lichte přišli do firmy příliš pozdě na to, aby mohli s vizuální podobou něco udělat. Q8 ale bude od tradičnějšího modelu navenek i po stránce interiéru lehce odlišena a svými vnějšími proporcemi má údajně připomínat vozy kupé.
Nový model podle dřívějších prohlášení šéfa Ruperta Stadlera bude součástí ofenzivy SUV, jež si bere za cíl rozšířit nabídku do roku 2020 o dalších pět crossoverů. Mezi nimi budou například modely Q1, Q2, Q4, Q6 a právě Q8. To pomůže Audi spolu s dalšími novinkami navýšit nabídku na celkových šedesát modelů, přičemž 40 procent z odhadovaných 800 tisíc jednotek vyráběných každý rok má padat na bedra SUV - včetně jejich sportovnějších variant. Audi do do nich vkládá skutečně nemalé naděje a od Q8 si slibuje velké úspěchy na trzích, jako je Čína a USA či na Blízkém východě.
Pokud se budeme bavit o výkonu a technologiích, pak se dá od Q8 očekávat příbuznost s vlajkovým sedanem A8, i když trumfem oproti ní bude stavitelný vzduchový podvozek umoňující prostřednictvím regulace světlé výšky výlety mimo zpevněné cesty. Délka karoserie údajně dosáhne více než pěti metrů a základní cena je už dnes odhadována na zhruba 1,7 milionu korun za verzi osazenou zážehovým motorem V6 3,0 TFSI a na zhruba 3,1 milionu za vrcholný model RS s dvojitě přeplňovaným, taktéž benzinovým agregátem V8 4,0 TFSI.
Samozřejmostí jsou také šesti a osmiválcové vznětové jednotky, stejně tak plug-in hybridní verze a zřejmě i zmiňovaný plně elektrický kočár konkurující budoucímu Modelu X, crossoveru od Tesly. Pětidveřové Audi se bude tvářit už od pohledu pikantněji než její praktičtější sestra Q7, dostane údajně sportovnější mřížku chladiče a menší míru prosklení, o kterou se postará svažující se střešní linka a zešikmené zadní okno. Po mechanické stránce však bude Q7 velmi blízká a postaví se na druhou generaci platformy MLB pro podélnou zástavbu pohonných jednotek. Té má ostatně využívat také třetí generace Porsche Cayenne, jeho „kupátkoidnější verze“ Coupe, dále třetí generace VW Touaregu nebo crossover od Bentley a prý i zatím nepotvrzené SUV Lamborghini.
V této souvislosti se sluší zmínit, že Q8 a dílo od Bentley budou nejpřepychovější a nejprémiovější zástupci svého segmentu, avšak vzájemně si prý nebudou jakkoliv konkurovat, zejména kvůli cenovce, která u Bentley zřejmě neklesne pod tři miliony v žádné variantě.
Věrohodné zdroje uvedené informace podporují prohlášením o platformě MLB Evo, které slibuje ještě větší variabilitu u rozvoru náprav a rozchodu kol než současné provedení, což v konečném důsledku umožní výraznější diferenciaci mezi jednotlivými modely, potažmo značkami. Jejím hlavním stavebním prvkem je navíc hliník, tenčí vysokopevnostní oceli a karbon, což má v součtu ušetřit nejen 300 kilogramů u Q7, ale také několik metráků u Q8, jenž by se měla vejít s hmotností do dvou tun.

Nové Audi Q8 dorazí v roce 2017 coby nejsportovnější a zřejmě i nejluxusnější SUV z Ingolstadtu. Využije přitom služeb platformy MLB
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
před 3 hodinamiK mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
před 4 hodinamiHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včeraKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
včeraJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva