Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 2018: mix SUV a sportovního kupé se odhaluje na prvních obrázcích
22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný model Audi se v Detroitu ukáže jako koncept, produkční verze je ale již za dveřmi. Ohromit chce vzhledem, luxusem i výkonem.
Letošek se možná již chýlí ke konci, nicméně hned s krajem nového roku zde máme autosalon v Detroitu. Není proto překvapivé, že se automobilky neponořily do vánoční nálady, ale naopak začínají přitápět pod kotlem. Kupříkladu takové Audi momentálně skrze magazín Die Welt zveřejnilo první ilustrace a informace, jenž se týkají chystaného SUV Q8. To se v Detroitu ukáže ve formě konceptu, nicméně produkční verzi lze očekávat maximálně do dvou let.
Q8 je jedním z prvních projektů šéfdesignéra Marca Lichteho u Audi. Portfoliu značky přitom bude kralovat po boku nové generace A8, se kterou můžeme počítat již v příštím roce. Oba vozy mají sdílet hlavně interiér, který bude prakticky zcela oproštěn od konvenčních tlačítek - ty poslouží pouze k ovládání parkovacího asistentu a výstražných světel, vše ostatní zařídí dotykové displeje. Doplní je přitom digitální přístrojový štít.
Tato koncepce má novinky oddělit od starších Audi a signalizuje příchod nové generace vozů, které podle Lichteho představí „zcela nový operační koncept, jenž se obejde bez tlačítek. Všechny ostatní modely budou tento základní princip následovat.“ Mimo to se máme u každého vozu dočkat vlastního vizuálního charakteru, který tak aktuálně již velmi početnou produkci značky pomůže lépe separovat.
„Podle některých zákazníků jsme postrádali nutnou diferenciaci mezi vozy. To se v budoucnu změní. Každé nové Audi bude mít svůj charakter a zvýrazní jej skrze svůj formální designový jazyk - jak v rámci exteriéru, tak v případě interiéru,“ dodává k tématu Lichte. Je však otázkou, jak moc mu můžeme věřit, neboť momentálně nový koncept kráčí ve stopách loňského „Q6“.
Rozdíly jsou ovšem jasně patrné v oblasti čelní masky, která je nadmíru agresivně stylizovaná nejen na ilustracích, ale rovněž v reálu. Je samozřejmě nutné se ptát, jak tomu bude u produkčního modelu, nicméně s určitým dynamičtějším pojetím než u Audi Q7 bychom počítat měli. Lichte totiž novinku popisuje jako křížence mezi tradičním SUV a sportovním kupátkem.
Novinka tedy najede na vlnu, na které se již vezou BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupe. Ve srovnání s nimi ale bude větší, dražší a nabušená luxusní výbavou i špičkovými technologiemi. Jako taková tedy zamíří i do teritoria sesterského Bentley Bentayga či Porsche Cayenne, se kterými bude sdílet - stejně jako s Q7 - modulární platformu MLB Evo.
Prostor pod kapotou je momentálně zahalen tajemstvím, byť nápis E-tron na několika místech je jednoznačný. U konceptu lze tedy očekávat hybridní či zcela elektrické ústrojí, které se nejspíše v modifikované formě objeví také u produkční verze. Kromě toho lze počítat také s novou generací přeplňovaných šestiválců a osmiválců.
Dále je reálný příchod verze SQ8, která by stejně jako SQ7 dostala do vínku čtyřlitrový turbodiesel s elektrickým kompresorem a jenž by tak nabízela minimálně 435 koní a 900 Nm. A mluví se také o provedení RS Q8, jehož benzinový V8 by vyprodukoval zhruba 600 koní. Tato varianta by ale dorazila nejdříve na sklonku dekády.
Základní modely ovšem máme v showroomech očekávat v roce 2018, přičemž stejně jako nová A8 nabídnou jistou formu autonomního řízení. Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, chytřejší ovšem budeme nejpozději 9. či 10. ledna, kdy autosalon v Detroitu otevírá své brány pro odbornou veřejnost.

Šéfdesignér Marc Lichte poodhalil nový koncept Audi Q8 v reálu...
...i na oficiálních ilustracích
Zdroj: Die Welt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 20:53 - mafel
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 20:04 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19