Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 2018: mix SUV a sportovního kupé se odhaluje na prvních obrázcích
22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný model Audi se v Detroitu ukáže jako koncept, produkční verze je ale již za dveřmi. Ohromit chce vzhledem, luxusem i výkonem.
Letošek se možná již chýlí ke konci, nicméně hned s krajem nového roku zde máme autosalon v Detroitu. Není proto překvapivé, že se automobilky neponořily do vánoční nálady, ale naopak začínají přitápět pod kotlem. Kupříkladu takové Audi momentálně skrze magazín Die Welt zveřejnilo první ilustrace a informace, jenž se týkají chystaného SUV Q8. To se v Detroitu ukáže ve formě konceptu, nicméně produkční verzi lze očekávat maximálně do dvou let.
Q8 je jedním z prvních projektů šéfdesignéra Marca Lichteho u Audi. Portfoliu značky přitom bude kralovat po boku nové generace A8, se kterou můžeme počítat již v příštím roce. Oba vozy mají sdílet hlavně interiér, který bude prakticky zcela oproštěn od konvenčních tlačítek - ty poslouží pouze k ovládání parkovacího asistentu a výstražných světel, vše ostatní zařídí dotykové displeje. Doplní je přitom digitální přístrojový štít.
Tato koncepce má novinky oddělit od starších Audi a signalizuje příchod nové generace vozů, které podle Lichteho představí „zcela nový operační koncept, jenž se obejde bez tlačítek. Všechny ostatní modely budou tento základní princip následovat.“ Mimo to se máme u každého vozu dočkat vlastního vizuálního charakteru, který tak aktuálně již velmi početnou produkci značky pomůže lépe separovat.
„Podle některých zákazníků jsme postrádali nutnou diferenciaci mezi vozy. To se v budoucnu změní. Každé nové Audi bude mít svůj charakter a zvýrazní jej skrze svůj formální designový jazyk - jak v rámci exteriéru, tak v případě interiéru,“ dodává k tématu Lichte. Je však otázkou, jak moc mu můžeme věřit, neboť momentálně nový koncept kráčí ve stopách loňského „Q6“.
Rozdíly jsou ovšem jasně patrné v oblasti čelní masky, která je nadmíru agresivně stylizovaná nejen na ilustracích, ale rovněž v reálu. Je samozřejmě nutné se ptát, jak tomu bude u produkčního modelu, nicméně s určitým dynamičtějším pojetím než u Audi Q7 bychom počítat měli. Lichte totiž novinku popisuje jako křížence mezi tradičním SUV a sportovním kupátkem.
Novinka tedy najede na vlnu, na které se již vezou BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupe. Ve srovnání s nimi ale bude větší, dražší a nabušená luxusní výbavou i špičkovými technologiemi. Jako taková tedy zamíří i do teritoria sesterského Bentley Bentayga či Porsche Cayenne, se kterými bude sdílet - stejně jako s Q7 - modulární platformu MLB Evo.
Prostor pod kapotou je momentálně zahalen tajemstvím, byť nápis E-tron na několika místech je jednoznačný. U konceptu lze tedy očekávat hybridní či zcela elektrické ústrojí, které se nejspíše v modifikované formě objeví také u produkční verze. Kromě toho lze počítat také s novou generací přeplňovaných šestiválců a osmiválců.
Dále je reálný příchod verze SQ8, která by stejně jako SQ7 dostala do vínku čtyřlitrový turbodiesel s elektrickým kompresorem a jenž by tak nabízela minimálně 435 koní a 900 Nm. A mluví se také o provedení RS Q8, jehož benzinový V8 by vyprodukoval zhruba 600 koní. Tato varianta by ale dorazila nejdříve na sklonku dekády.
Základní modely ovšem máme v showroomech očekávat v roce 2018, přičemž stejně jako nová A8 nabídnou jistou formu autonomního řízení. Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, chytřejší ovšem budeme nejpozději 9. či 10. ledna, kdy autosalon v Detroitu otevírá své brány pro odbornou veřejnost.
Šéfdesignér Marc Lichte poodhalil nový koncept Audi Q8 v reálu...
...i na oficiálních ilustracích
Zdroj: Die Welt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie