Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 2017: vrcholné SUV dorazí i ve verzi RS s výkonem okolo 600 koní
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka sice dostane vysoký výkon, prim má však hrát komfort a luxus. Základní cena tak bude startovat na dvou milionech korun.
O novém vrcholném Audi jsme se zmiňovali vcelku nedávno. Řeč ovšem byla víceméně jen o příchodu elektrické verze. Nově ovšem začínají vyplouvat na povrch mnohem zevrubnější informace, z nichž asi nebudou mít radost u BMW, Mercedesu a Range Roveru. Právě těmto značkám se totiž chystaný model Q8 má postavit. Do prodeje má dorazit v roce 2017, přičemž cena bude startovat na sumě 50 000 GBP (cca 1,65 milionu korun) za verzi vybavenou třílitrovým benzinovým šestiválcem.
Je tak zjevné, že Audi Q8 se nebude prát o zákazníky s konzervativněji stylizovanou a na praktičnost zaměřenou druhou generací modelu Q7. V jejím případě by se totiž cena plně vybavené vrcholné verze měla pohybovat okolo 60 000 GBP (1,98 mil. Kč). Luxusnější sourozenec by pak pro změnu měl šplhat až někam k 90 000 GBP (2,97 mil. Kč), díky čemuž se skutečně nebude pouštět do křížku s SUV od Bentley - to má startovat ještě o dalších 300 tisíc korun výše.
V rámci techniky přitom všechny tři vozy budou - ještě společně s novou generací Porsche Cayenne, Volkswagenu Touareg a Lamborghini Urus - postaveny na druhé generaci platformy MLB. Ta má umožnit mnohem větší modularitu v rámci rozvoru i rozchodu kol, což povede k mnohem větším rozdílům mezi jednotlivými značkami. Audi a Bentley se tak zaměří na luxus a komfort, zatímco Porsche a Lamborghini tu budou od sportování.
Klíčovými stavebními prvky nové konstrukce jsou pak karbonem zesílené plasty, vysokopevnostní (ovšem o poznání tenčí) ocel a větší množství hliníku. Společně totiž mají snížit hmotnost nového Audi Q7 o 300 kilogramů oproti předchozí generaci. Díky tomu by základní verze Q8 mohla vážit méně než dvě tuny, přestože na délku má přesáhnout pět metrů.
Kromě toho lze na palubě očekávat mnohem větší počet luxusních prvků, neboť podle šéfa Audi Ruperta Stadlera má Q8 působit dojmem limuzíny A8, jež dostala zvýšenou světlou výšku a u vrcholných modelů také stavitelné vzduchové odpružení. Jakožto vrcholný model však nebude osamocena, neboť automobilka nadále zvažuje příchod modelu A9.
Jelikož ten prozatím nebyl oficiálně potvrzen, vraťme se zpět k mohutnému SUV, které má navýšit potenciál (a prodeje) značky v Číně, Americe a na Středním východě. Zákazníky přitom hodlá okouzlit karoserií navrženou novým šéfdesignérem Marcem Lichtem, přičemž hlavní pozornost má strhávat sportovní čelní maska a dozadu se svažující střecha.
Po stránce motorické jsme pak již několik verzí zmínili, kromě elektromobilu a základního benzinového šestiválce však dorazí i plejáda dieselů a hybridů. Vrcholem za oněch 2,97 milionu korun pak bude Audi Q8 RS, které ve svých útrobách nabídne dvakrát přeplňovaný benzinový čtyřlitr V8 s výkonem okolo 600 koní.



Audi Q8 se sice již ukázalo na řadě amatérských ilustrací, realita však stoprocentně bude jiná. Jistou nápovědou by se mohlo stát nové Q7, které bude debutovat ještě letos
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 11 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 9 hodinami - pavproch
- Cyklistické vlákno před 9 hodinami - pavproch
- S větrem ve vlasech.... před 11 hodinami - pavproch
- Onboard videa před 11 hodinami - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch