Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra
16.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi představilo omlazenou verzi mamutího SUV s označením Q7. Novinka sebou přináší více show v podobě záplavy LED na obou koncích a papírově menší spotřebu paliva.
Jako by nestačila uniformní tvář vozů Audi, automobilka systematicky doplňuje své modely o světlomety, které obsahují LE diody. Omlazená Q7 není žádnou výjimkou, zadní světlomety jsou kompletně z LED, přední, pokud si připlatíte za xenony, jsou lemovány po celém obvodu LED, které plní úlohu světel pro denní svícení. Také směrové ukazatele jsou z LED.
Tradiční omlazovací balíček obsahuje novou paletu barev, upravený tvar předních a zadních nárazníků, bočních prahů a přidává také více chromovaných doplňků.
Interiér byl vylepšen o světelné panely ve dveřích, pojmenované Ambient Light, které osvětlují i část palubní desky před spolujezdcem. Multimediální systém MMI byl osazen větším displejem a představuje se už ve své třetí generaci. Pyšní se vyšší mírou intuitivity, přesnější hlasové povely či trojrozměrné zobrazení v navigaci.
Bezpečnost zajistí například adaptivní tempomat s radarovým snímáním, který reguluje rychlost jízdy a odstup od vpředu jedoucího vozidla samočinným přidáváním plynu a brzděním v rozsahu rychlostí od 30 do 200 km/h. V případě hrozícího nebezpečí varuje řidiče ve dvou krocích integrovaný systém Audi braking guard.
Při jízdě rychlostí nad 60 km/h pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu systém „Lane Assist” s kamerou, která sleduje průběh podélného značení na vozovce. Systém „Side Assist” hlídá od 30 km/h bezpečnost přejezdu z jednoho jízdního pruhu do druhého. Radarová čidla totiž sledují provoz po stranách vozidla a za ním až do vzdálenosti 70 m. A nakonec parkovací asistent "Parking system advanced" usnadňuje parkování zadní kamerou a pomocnými liniemi na monitoru.
Nabídka motorů čítá čtyři vznětové a dva zážehové. Benzin spalující jednotky jsou zastoupeny kubaturou 3,6 l FSI V6 s výkonem 280 koní (208 kW) a 360 N.m točivého momentu a 4,2 l FSI V8 s výkonem 350 koní (257 kW) 440 N.m točivého momentu.
Za naftovou skupinu účinkuje objem 3,0 l TDI s výkonem 240 koní (176 kW) a 550 N.m točivého momentu, zároveň se chlubí spotřebou 9.1l/100 km. Tento motor je k dostání ještě ve verzi Clean Diesel a je vybaven systémem recirkulace výfukových plynů a DeNOx katalyzátorem. Jeho spotřeba je 8,9 l na 100 km. Jednotka o objemu 4,2 l V8 TDI se pochlubí taktéž nižší spotřebou s rozsahem 9,9 l až 11,1 l. Výkon motoru činí 340 koní (250 kW) a 760 N.m točivého momentu.
Do hry se s omlazenou verzi vrací také pohonná jednotka V12 TDI, s níž jsme se měli možnost okusit masivních 500 koní (368 kW) a šílených 1000 N.m točivého momentu. Ukazatele výkonnosti pro toto monstrum činí 0-100 km/h za čas 5,5 sekundy.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 11 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle