Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra
16.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi představilo omlazenou verzi mamutího SUV s označením Q7. Novinka sebou přináší více show v podobě záplavy LED na obou koncích a papírově menší spotřebu paliva.
Jako by nestačila uniformní tvář vozů Audi, automobilka systematicky doplňuje své modely o světlomety, které obsahují LE diody. Omlazená Q7 není žádnou výjimkou, zadní světlomety jsou kompletně z LED, přední, pokud si připlatíte za xenony, jsou lemovány po celém obvodu LED, které plní úlohu světel pro denní svícení. Také směrové ukazatele jsou z LED.
Tradiční omlazovací balíček obsahuje novou paletu barev, upravený tvar předních a zadních nárazníků, bočních prahů a přidává také více chromovaných doplňků.
Interiér byl vylepšen o světelné panely ve dveřích, pojmenované Ambient Light, které osvětlují i část palubní desky před spolujezdcem. Multimediální systém MMI byl osazen větším displejem a představuje se už ve své třetí generaci. Pyšní se vyšší mírou intuitivity, přesnější hlasové povely či trojrozměrné zobrazení v navigaci.
Bezpečnost zajistí například adaptivní tempomat s radarovým snímáním, který reguluje rychlost jízdy a odstup od vpředu jedoucího vozidla samočinným přidáváním plynu a brzděním v rozsahu rychlostí od 30 do 200 km/h. V případě hrozícího nebezpečí varuje řidiče ve dvou krocích integrovaný systém Audi braking guard.
Při jízdě rychlostí nad 60 km/h pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu systém „Lane Assist” s kamerou, která sleduje průběh podélného značení na vozovce. Systém „Side Assist” hlídá od 30 km/h bezpečnost přejezdu z jednoho jízdního pruhu do druhého. Radarová čidla totiž sledují provoz po stranách vozidla a za ním až do vzdálenosti 70 m. A nakonec parkovací asistent "Parking system advanced" usnadňuje parkování zadní kamerou a pomocnými liniemi na monitoru.
Nabídka motorů čítá čtyři vznětové a dva zážehové. Benzin spalující jednotky jsou zastoupeny kubaturou 3,6 l FSI V6 s výkonem 280 koní (208 kW) a 360 N.m točivého momentu a 4,2 l FSI V8 s výkonem 350 koní (257 kW) 440 N.m točivého momentu.
Za naftovou skupinu účinkuje objem 3,0 l TDI s výkonem 240 koní (176 kW) a 550 N.m točivého momentu, zároveň se chlubí spotřebou 9.1l/100 km. Tento motor je k dostání ještě ve verzi Clean Diesel a je vybaven systémem recirkulace výfukových plynů a DeNOx katalyzátorem. Jeho spotřeba je 8,9 l na 100 km. Jednotka o objemu 4,2 l V8 TDI se pochlubí taktéž nižší spotřebou s rozsahem 9,9 l až 11,1 l. Výkon motoru činí 340 koní (250 kW) a 760 N.m točivého momentu.
Do hry se s omlazenou verzi vrací také pohonná jednotka V12 TDI, s níž jsme se měli možnost okusit masivních 500 koní (368 kW) a šílených 1000 N.m točivého momentu. Ukazatele výkonnosti pro toto monstrum činí 0-100 km/h za čas 5,5 sekundy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 49 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:13 - Shr3k
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan