Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 e-tron v detailech, známe i cenu dieselového hybridu
3.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hybrid je na domácím trhu k mání od 2,18 milionu korun. Jezdit chce za 1,7 litru na 100 km, stovku díky výkonu 373 koní pokoří za 6 sekund.
Audi Q7 e-tron se světu odhalilo již na autosalonu v Ženevě, v ten moment však automobilka dala k dispozici jen několik oficiálních fotografií. S aktuálním ohlášením německé ceny je tento nedostatek napraven, mimo to si ovšem můžeme rozšířit i povědomí o technice.
Ta počítá s třílitrovým turbodieselem, tedy pohonnou jednotkou, která je předmětem nového kola kauzy Dieselgate. Dieselový skandál Volkswagenu ale nyní ponechme stranou a pojďme se soustředit na samotné SUV, v jehož případě zmiňovaný turbodiesel produkuje 258 koní a 600 Nm točivého momentu. Tento výkon je následně spárován s elektromotorem naladěným na 126 koní a 350 Nm, přičemž celkově soustava dává k dobru 373 koní a 700 Nm. O přenos na všechna čtyři kola se stará osmistupňová automatická převodovka, se kterou Q7 e-tron zvládne zrychlit z klidu na stovku za rovných 6 sekund, nejvyšší rychlost pak činí 225 km/h.
Jízdní dynamiku ovšem zdaleka nechceme zpochybňovat, obočí nám ovšem nadzdvihává udávaná spotřeba a emise CO2. S ohledem na evropské normy, které berou v potaz dojezd 56 kilometrů čistě na elektřinu, byl totiž průměr vypočítán na 1,7 litru na sto kilometrů, respektive na 46 g/km. Ve skutečném světě ovšem od dvoutunového kolosu (přesnou cifru automobilka nezveřejnila) tak nízkou žíznivost rozhodně neočekávejte, realitou bude nejspíše čtyřnásobná či pětinásobná hodnota v závislosti na míře stlačení plynového pedálu.
Vybájené informace ale ještě neopustíme, zmínit je totiž třeba také udávaný dojezd 1 400 km, díky kterému byste cestu z Prahy do Říma měli zvládnout na jeden zátah. I v tomto případě bude realita dozajista jiná, nicméně 75litrová nádrž by vám již na slušný kus cesty vystačit měla. Samotnou elektrickou energii je pak možné skladovat v lithium-iontových bateriích o kapacitě 17,3 kWh. Audi přitom dodává, že k jejich úplnému dobití je v případě průmyslové zásuvky potřeba dvě a půl hodiny.
Vyjma hybridního ústrojí dostala verze Q7 e-tron do vínku rovněž volič jízdního profilu s režimy EV, Hybrid, Battery Charge a Battery Hold. Pochlubit se může také navigačním systémem MMI Plus, jehož součástí je i prediktivní asistent generující detailní obraz tříkilometrového úseku před vozem. Řidiči přitom šipkami naznačuje, kdy je ideální sundat nohu z plynu ve snaze o úsporu paliva. Ve stejný moment se samotný pedál pohybuje směrem k podrážce vaší boty.
Další finesou vozu hybridního modelu je speciální termální řídicí jednotka zahrnující tepelnou pumpu, která zachycuje teplo produkované elektrickými komponenty pohonného ústrojí. To je následně využito při ohřevu interiéru, oproti konvenčním systémům tedy dochází k úspoře energie a tím k prodloužení elektrického dojezdu. Standardem jsou pak také diodové světlomety nebo 12,3palcový virtuální přístrojový štít, za matricové LEDky či audio Bang & Olufsen je ale třeba připlácet.
Základní cena hybridního Audi Q7 e-tron byla v Německu stanovena na 80 500 Eur (cca 2 181 000 Kč), přičemž s diesel-elektrickým ústrojím bude vůz k dispozici pouze na Starém kontinentu. V případě asijských trhů a Ameriky si totiž zákazníci budou moci pořídit o trochu jinou kombinaci, které kromě elektromotoru počítá s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem. V takovém případě je přitom možné očekávat celkový výkon 367 koní a 700 Newtonmetrů.
Diesel-elektrické Audi Q7 e-tron bude k dispozici pouze v Evropě. Pro asijské trhy a Ameriku je určena kombinace elektromotoru a benzinového dvoulitru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 17:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:48 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch