Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze německého SUV spáruje třílitrový diesel s elektromotorem. Výkon tak naroste na 374 koní, žíznivost pro změnu má klesnout na 1,7 l/100 km.
Novou generaci Audi Q7 jsme si mohli představit již na sklonku loňského roku, přičemž virtuální premiéra předcházela výstavnímu debutu na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní tak můžeme jen čekat na české ceny, za které se budou prodávat modely 3,0 TFSI a 3,0 TDI. Kromě nich má ovšem v příštím roce dorazit také hybridní provedení e-tron, které spáruje onen třílitrový šestiválcový turbodiesel s elektromotorem.
Díky kolegům z Motor.es ale došlo k odhalení základních parametrů již nyní, i když mnohé z nich již známe od samotného představení. Pokud k tomu navíc přidáme aktuálně prozrazená data, pak si o novince můžeme udělat vcelku slušný obrázek. Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen se krátce zastavíme u vzhledu. Ten se od standardního provedení vůbec neliší, povšimnout si můžeme jen jiného designu litých kol.
V rámci mechaniky pak lze zmínit tolik, že diesel bude produkovat 258 koní, zatímco elektromotor přispěje dalšími 128. Celkový výkon soustavy tak vyšplhá na 374 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na stovku za rovných 6 sekund. V čistě elektrickém režimu pak Audi Q7 e-tron zvládne urazit 58 kilometrů, přičemž onen sprint pokoří o jednu desetinu pomaleji než v hybridním módu.
Zatímco přitom tyto údaje jsou při pohledu na 17,3kilowatthodinovou kapacitu baterií vcelku reálné, spotřeba je z opravdu vzdálené říše fantazie. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž zmiňuje 1,7litrový průměr, což je opravdu razantní pokles vůči standardnímu dieselovému modelu, který jezdí za 5,7 l/100 km. I tato hodnota přitom zavání spíše laboratořemi - pánové z Ingolstadtu zjevně studovali v Ampérově.
Dieselový model se navíc může alespoň pochlubit hmotností sníženou na 1 995 kg, u hybridního modelu ale s příchodem elektromotoru a baterií lze počítat s daleko vyšší hodnotou. Pokud tento fakt následně skloubíme s realitou, že Q7 e-tron po oněch 58 kilometrech dojde „šťáva“, pak není třeba doktorátu, abyste si spočítali, že těžší model bude sotva úspornější než ten lehčí.
Žádná další data momentálně k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze tolik, že hybridní ústrojí sice počítá s rekuperací brzdné energie, ta ale stoprocentně nebude tak účinná, aby vám každých 100 kilometrů ony baterie zcela nabila. Jak jsme ovšem zmínili výše, na ověření si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

Audi Q7 e-tron odhalilo své parametry...
...po stránce vizuální však k výraznému odklonu nedojde
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 7 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 10 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan