Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze německého SUV spáruje třílitrový diesel s elektromotorem. Výkon tak naroste na 374 koní, žíznivost pro změnu má klesnout na 1,7 l/100 km.
Novou generaci Audi Q7 jsme si mohli představit již na sklonku loňského roku, přičemž virtuální premiéra předcházela výstavnímu debutu na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní tak můžeme jen čekat na české ceny, za které se budou prodávat modely 3,0 TFSI a 3,0 TDI. Kromě nich má ovšem v příštím roce dorazit také hybridní provedení e-tron, které spáruje onen třílitrový šestiválcový turbodiesel s elektromotorem.
Díky kolegům z Motor.es ale došlo k odhalení základních parametrů již nyní, i když mnohé z nich již známe od samotného představení. Pokud k tomu navíc přidáme aktuálně prozrazená data, pak si o novince můžeme udělat vcelku slušný obrázek. Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen se krátce zastavíme u vzhledu. Ten se od standardního provedení vůbec neliší, povšimnout si můžeme jen jiného designu litých kol.
V rámci mechaniky pak lze zmínit tolik, že diesel bude produkovat 258 koní, zatímco elektromotor přispěje dalšími 128. Celkový výkon soustavy tak vyšplhá na 374 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na stovku za rovných 6 sekund. V čistě elektrickém režimu pak Audi Q7 e-tron zvládne urazit 58 kilometrů, přičemž onen sprint pokoří o jednu desetinu pomaleji než v hybridním módu.
Zatímco přitom tyto údaje jsou při pohledu na 17,3kilowatthodinovou kapacitu baterií vcelku reálné, spotřeba je z opravdu vzdálené říše fantazie. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž zmiňuje 1,7litrový průměr, což je opravdu razantní pokles vůči standardnímu dieselovému modelu, který jezdí za 5,7 l/100 km. I tato hodnota přitom zavání spíše laboratořemi - pánové z Ingolstadtu zjevně studovali v Ampérově.
Dieselový model se navíc může alespoň pochlubit hmotností sníženou na 1 995 kg, u hybridního modelu ale s příchodem elektromotoru a baterií lze počítat s daleko vyšší hodnotou. Pokud tento fakt následně skloubíme s realitou, že Q7 e-tron po oněch 58 kilometrech dojde „šťáva“, pak není třeba doktorátu, abyste si spočítali, že těžší model bude sotva úspornější než ten lehčí.
Žádná další data momentálně k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze tolik, že hybridní ústrojí sice počítá s rekuperací brzdné energie, ta ale stoprocentně nebude tak účinná, aby vám každých 100 kilometrů ony baterie zcela nabila. Jak jsme ovšem zmínili výše, na ověření si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Audi Q7 e-tron odhalilo své parametry...
...po stránce vizuální však k výraznému odklonu nedojde
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 2 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 3 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 5 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 10:05 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 11.25. 10:03 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus