Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí
13.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Velké SUV od Audi dostalo pro modelový rok 2010 jakýsi technický „facelift”. V nabídce se objeví inovované šestiválce a nová samočinná osmistupňová převodovka Tiptronic, kterou dnes najdete také ve druhé generaci VW Touareg.
Všechny motory disponují nyní přímým vstřikováním paliva a rekuperačním systém pro zpětné získávání kinetické energie. Úplnou novinkou jsou přeplňované zážehové šestiválce TFSI o objemu 3,0 litru ve dvou výkonových verzích, které nahrazují atmosféricky plněné motory FSI V6 3,6 litru a V8 4,2 litru. Slabší varianta přeplňovaná klasickým turbodmychadlem poskytuje největší výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 400 N.m, což tomuto obřímu SUV umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 222 km/h (225 km/h se vzduchovým odpružením).
Výkonnější provedení přeplňované kompresorem stejně jako v modelu S4 nabídne 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m. Akcelerace z klidu na 100 km/h je o sekundu rychlejší (6,9 s), nejvyšší rychlost má hodnotu 243 km/h (245 km/h se vzduchovým odpružením). Oba nové modely se zároveň vyznačují překvapivou hospodárností. Kombinovaná spotřeba (10,7 l/100 km) je v porovnání s motory FSI o 1,4 litru (V6) a 2,0 litru (V8) na 100 kilometrů nižší.
Kromě výkonových parametrů nemá nově vyvinutý šestiválcový turbodiesel TDI o objemu 3,0 litru se svým předchůdcem mnoho společného. Díky nejvyššímu výkonu 176 kW a točivému momentu 550 N.m dokáže verze Q7 3,0 TDI uhánět nejvyšší rychlostí 215 km/h (218 km/h se vzduchovým odpružením) a zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Spotřeba paliva přitom klesla o 19 procent na 7,4 l/100 km. Nový turbodiesel váží 198 kg, což je o 20 kg méně než jeho předchůdce, nová generace přímého vstřikování common rail pak pracuje s tlakem až 2000 barů. Novinkou u tohoto modelu je systém Start-Stop.
Stejnou omlazovací kůrou prošel i vznětový osmiválec 4,2 litru, což se projevilo na snížení kombinované spotřeby o 0,7 litru (9,2 l/100 km). Výkon se nezměnil (250 kW), točivý moment však narostl na hodnotu 800 N.m, takže Q7 4.2 TDI zvládne sprint z klidu na rychlost 100 km/h za 6,4 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 242 km/h. V nabídce zůstává i ekologická varianta 3.0 TDI Clean diesel, která splňuje již dnes emisní normy EU6 pro rok 2014.
Všechny motory Audi Q7 nyní spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic, která přinesla snížení spotřeby o 5 procent. Malé rozestupy mezi převodovými stupni udržují motor v optimálních provozních otáčkách a díky osmi převodovým stupňům bylo možné zvolit kratší převody nižších stupňů pro zvýšení dynamiky a delší převody vyšších stupňů pro snížení spotřeby a hlučnosti při cestování vysokými rychlostmi. Celkové rozpětí převodů má neobvykle vysokou hodnotu 7,25. Řidič má na výběr klasické jízdní režimy D a S nebo může řadit manuálně prostřednictvím voliče na středovém tunelu, pořípadě pádel na volantu dodávaných na přání.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva