Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí

Velké SUV od Audi dostalo pro modelový rok 2010 jakýsi technický „facelift”. V nabídce se objeví inovované šestiválce a nová samočinná osmistupňová převodovka Tiptronic, kterou dnes najdete také ve druhé generaci VW Touareg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí

13.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velké SUV od Audi dostalo pro modelový rok 2010 jakýsi technický „facelift”. V nabídce se objeví inovované šestiválce a nová samočinná osmistupňová převodovka Tiptronic, kterou dnes najdete také ve druhé generaci VW Touareg.

Všechny motory disponují nyní přímým vstřikováním paliva a rekuperačním systém pro zpětné získávání kinetické energie. Úplnou novinkou jsou přeplňované zážehové šestiválce TFSI o objemu 3,0 litru ve dvou výkonových verzích, které nahrazují atmosféricky plněné motory FSI V6 3,6 litru a V8 4,2 litru. Slabší varianta přeplňovaná klasickým turbodmychadlem poskytuje největší výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 400 N.m, což tomuto obřímu SUV umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 222 km/h (225 km/h se vzduchovým odpružením).

Výkonnější provedení přeplňované kompresorem stejně jako v modelu S4 nabídne 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m. Akcelerace z klidu na 100 km/h je o sekundu rychlejší (6,9 s), nejvyšší rychlost má hodnotu 243 km/h (245 km/h se vzduchovým odpružením). Oba nové modely se zároveň vyznačují překvapivou hospodárností. Kombinovaná spotřeba (10,7 l/100 km) je v porovnání s motory FSI o 1,4 litru (V6) a 2,0 litru (V8) na 100 kilometrů nižší.

Kromě výkonových parametrů nemá nově vyvinutý šestiválcový turbodiesel TDI o objemu 3,0 litru se svým předchůdcem mnoho společného. Díky nejvyššímu výkonu 176 kW a točivému momentu 550 N.m dokáže verze Q7 3,0 TDI uhánět nejvyšší rychlostí 215 km/h (218 km/h se vzduchovým odpružením) a zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Spotřeba paliva přitom klesla o 19 procent na 7,4 l/100 km. Nový turbodiesel váží 198 kg, což je o 20 kg méně než jeho předchůdce, nová generace přímého vstřikování common rail pak pracuje s tlakem až 2000 barů. Novinkou u tohoto modelu je systém Start-Stop.

Stejnou omlazovací kůrou prošel i vznětový osmiválec 4,2 litru, což se projevilo na snížení kombinované spotřeby o 0,7 litru (9,2 l/100 km). Výkon se nezměnil (250 kW), točivý moment však narostl na hodnotu 800 N.m, takže Q7 4.2 TDI zvládne sprint z klidu na rychlost 100 km/h za 6,4 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 242 km/h. V nabídce zůstává i ekologická varianta 3.0 TDI Clean diesel, která splňuje již dnes emisní normy EU6 pro rok 2014.

Všechny motory Audi Q7 nyní spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic, která přinesla snížení spotřeby o 5 procent. Malé rozestupy mezi převodovými stupni udržují motor v optimálních provozních otáčkách a díky osmi převodovým stupňům bylo možné zvolit kratší převody nižších stupňů pro zvýšení dynamiky a delší převody vyšších stupňů pro snížení spotřeby a hlučnosti při cestování vysokými rychlostmi. Celkové rozpětí převodů má neobvykle vysokou hodnotu 7,25. Řidič má na výběr klasické jízdní režimy D a S nebo může řadit manuálně prostřednictvím voliče na středovém tunelu, pořípadě pádel na volantu dodávaných na přání.


Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí - 1 - Audi-Q7_2011_3Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí - 2 - Audi-Q7_2011_2Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí - 3 - Audi-Q7_2011_5Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí - 4 - Audi-Q7_2011_6Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí - 5 - Audi-Q7_2011_4Audi Q7 2010: revoluce v pohonném ústrojí - 6 - Audi-Q7_2011_7

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.