Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q5 2016 bude lehčí a stylovější, bratříček Q6 nemá být obdobou BMW X6
3.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace SUV vsadí na novou platformu MLB. I přes 100kilovou dietu ale hybrid za 1,9 l nepojede.
Pro německou automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku je redukce hmotnosti vcelku zásadní a dočkat by se jí totiž měl snad každý chystaný model. Druhá generace Audi Q5 do těchto plánů pochopitelně zapadá, přičemž shodit hodlá nějakých 100 kilogramů. Tím se podle automobilky významně zlepší spotřeba i ovladatelnost. Kromě toho se ovšem má zlepšit také vzhled, pro který se inspirací stane nové vrcholné Audi Q7. To by přitom premiéru mělo mít v závěru letošního roku.
Menší „Qéčko“ ovšem nebude následovat v řádu měsíců, dočkat bychom se jej měli až někdy v polovině roku 2016. Stát přitom bude na platformě MLB, kterou Audi hodlá použít pro všechny modely od A4 nahoru. Právě v konstrukci užívající vysokopevnostní ocel a hliník se má skrývat zásadní díl odlehčení, další dietu by pak mohly přinést modernizované pohonné jednotky, převodovky i samotná karoserie a výbava interiéru.
Zmíněnými motory se rozumí selekce čtyřválců a šestiválců, z nichž podrobnosti máme především o dieselové části. Vylepšený dvoulitr by totiž měl přispět ke snížení spotřeby na nějakých 4,7 až 5,6 l/100 km, přepracováním třílitru, který se objeví ve verzi SQ5, by pak Audi mělo dosáhnout výkonu okolo 320 koní. Mimo to ale dorazí i jinak naladěná varianta tohoto motoru.
Vůbec poprvé bychom pak měli mít tu čest s plug-in hybridem, který vsadí na kombinaci benzinového dvoulitru pohánějícího přední kola, zatímco elektromotor bude výkonem zásobovat kola zadní. Tím se dočkáme alternativního pohonu všech kol zvaného e-quattro, přičemž spotřeba takového modelu má činit 1,9 l/100 km (dojezd na elektřinu pak bude cca 50kilometrový).
To je samozřejmě údaj typicky vycucaný z prstu, který vůbec nezapočítává energii na vstupu, stejně jako není do vzorce zasazena pravděpodobnost cesty delší než 100 kilometrů. Tak jsou ovšem nastavená pravidla Evropské unie a Audi proti tomu rozhodně nehodlá brojit, zvláště když mu nahrávají do karet. Tuto smutnou realitu jsme ovšem zmínili již mnohokrát.
Vraťme se tedy k dokončení popisu nové generace Q5, jež by stejně jako nové TT měla vsadit na virtuální kokpit. Počet tlačítek tedy bude značně limitován, přičemž většinu informací najdete na TFT displeji přímo před řidičem. Zvenčí se pak dá očekávat vzpřímenější čelní maska, které budou sekundovat matrixovské LEDky představené Audi A8.
To je k novince prakticky vše, zmínit už můžeme jen předpokládanou cenu pohybující se okolo 32 000 GBP (1 056 000 Kč). A také sourozence zvaného Q6, který by měl dorazit krátce po debutu Audi Q5. Na rozdíl od mnichovského přístupu však značka se čtyřmi kruhy ve znaku zvolí trochu jiný směr, kdy vůz nebude sportovní verzí, ale sedmimístným off-roadem ve stylu MPV. Tak uvidíme...




Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva