Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody
11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV z Ingolstadtu dorazí příští rok se selekcí tří- a čtyřválců. K mání bude také jako plug-in hybrid s nereálnou spotřebou.
Současná doba přeje crossoverům a SUV - tento fakt jsme zmínili již mnohokrát, přičemž dnes jej rozhodně neuvádíme naposledy. Do segmentu, v němž jsme ještě před pár lety mohli vybírat víceméně jen mezi modely Jeepu a Land Roveru, totiž aktuálně míří stále více značek. Dokonce i těch, pro které se jedná o pole nezorané. Příkladem za všechny může být takové Bentley, které na autosalonu ve Frankfurtu odhalí svou novinku nazvanou Bentayga.
Na tento model se ovšem dnes soustředit nebudeme, přestože u Volkswagen-Gruppe zůstaneme. Namísto britské značky si ovšem posvítíme na automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku, která povede útok koncernu do dosud nezasažených segmentů. Jak asi tušíte, řeč bude o Audi Q1. Tedy o modelu, o němž se začalo mluvit již v roce 2008. Původně měl přitom na trh dorazit již před třemi lety, nakonec se ho však dočkáme až příští rok.
S ohledem na premiéru, která je relativně za dveřmi, je o novince značky známo již poměrně hodně informací. Víme kupříkladu tolik, že Audi Q1 se postaví na kratší verzi platformy MQB, kterou již užívá A3. Počítat tedy můžeme s rozvorem 2 601 milimetrů, zatímco pětidveřový Sportback mezi oběma nápravami narostl na 2 636 mm. Ve zbytku pak máme počítat zhruba s rozměry konceptu T-Roc, který se ukázal loni v Ženevě.
Na délku by tedy nové kompaktní SUV mělo měřit 4 200 milimetrů, tedy o trochu méně než výchozí Audi A3. V rámci šířky však naroste na 1 830 mm a v případě výšky na 1 500 mm. Technici značky zapojení do vývoje podvozku pak dodávají, že novinka byla vyvinuta tak, aby ve svých podbězích dokázala hostit až 19palcová litá kola. Standardem ale dozajista bude menší velikost.
Pod kapotou lze očekávat selekci tříválců a čtyřválců, jejichž objem se bude pohybovat mezi jedním a dvěma litry. O výkonu bychom prozatím pouze spekulovali, nicméně značka již naznačila, že dorazit má varianta SQ1, v jejímž případě by turbodiesel 2,0 TDI dával k dobru 231 koní a 500 Nm. Mimo to je ve hře i provedení RS Q1, v jehož případě bychom se dočkali více než 300 benzinových koní.
Ve všech případech bude k dispozici šestistupňový manuál či sedmistupňový dvouspojkový automat. Mimo tyto pohonné jednotky ovšem dorazí také plug-in hybrid, který by do vínku dostal podobné hnací ústrojí jako A3 e-tron. Počítat bychom tedy měli s kombinací přeplňované benzinové jedna-čtyřky a elektromotoru, stejně jako s nereálnou papírovou spotřebou okolo 1,5 l/100 km.
Co je více než podstatné, Audi Q1 je první koncernovou vlaštovkou, která ovšem předznamenává nemalé hejno. Časem totiž mají dorazit varianty s logem Škody, Volkswagenu a Seatu. Zmiňované hybridní ústrojí ovšem dostane pouze první zmíněná, druhé dvě se zaměří spíše na nižší cenu než alternativní techniku. Volba mezi pohonem předních či všech čtyř kol se jim ale nevyhne.
Tím se můžeme z Ingolstadtu přesunout do Mladé Boleslavi, neboť s novým sdělením začíná dostávat jasné rozměry třetí SUV tuzemské značky. Nedávné informace totiž naznačovaly, že Škoda by mohla nejprve přijít se svou vlastní X4 či X6. Nyní se ovšem zdá, že přednost dostane spíše SUV spřízněné s modelem Fabia. To ale zároveň neznamená, že bychom se nedočkali obou dvou novinek, ostatně již ve zmíněném článku jsme konstatovali, že SUV-kupé nemusí být považováno za separátní model, ale jen za jinou karosářskou verzi jednoho z konvenčnějších strojů.

Audi Q1 se ukázalo na neoficiální ilustraci...
...vycházet bude nejen z třídveřového Audi A3, ale také konceptu T-Roc
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 11 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva