Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody

Nové SUV z Ingolstadtu dorazí příští rok se selekcí tří- a čtyřválců. K mání bude také jako plug-in hybrid s nereálnou spotřebou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody

11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové SUV z Ingolstadtu dorazí příští rok se selekcí tří- a čtyřválců. K mání bude také jako plug-in hybrid s nereálnou spotřebou.

Současná doba přeje crossoverům a SUV - tento fakt jsme zmínili již mnohokrát, přičemž dnes jej rozhodně neuvádíme naposledy. Do segmentu, v němž jsme ještě před pár lety mohli vybírat víceméně jen mezi modely Jeepu a Land Roveru, totiž aktuálně míří stále více značek. Dokonce i těch, pro které se jedná o pole nezorané. Příkladem za všechny může být takové Bentley, které na autosalonu ve Frankfurtu odhalí svou novinku nazvanou Bentayga.

Na tento model se ovšem dnes soustředit nebudeme, přestože u Volkswagen-Gruppe zůstaneme. Namísto britské značky si ovšem posvítíme na automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku, která povede útok koncernu do dosud nezasažených segmentů. Jak asi tušíte, řeč bude o Audi Q1. Tedy o modelu, o němž se začalo mluvit již v roce 2008. Původně měl přitom na trh dorazit již před třemi lety, nakonec se ho však dočkáme až příští rok.

S ohledem na premiéru, která je relativně za dveřmi, je o novince značky známo již poměrně hodně informací. Víme kupříkladu tolik, že Audi Q1 se postaví na kratší verzi platformy MQB, kterou již užívá A3. Počítat tedy můžeme s rozvorem 2 601 milimetrů, zatímco pětidveřový Sportback mezi oběma nápravami narostl na 2 636 mm. Ve zbytku pak máme počítat zhruba s rozměry konceptu T-Roc, který se ukázal loni v Ženevě.

Na délku by tedy nové kompaktní SUV mělo měřit 4 200 milimetrů, tedy o trochu méně než výchozí Audi A3. V rámci šířky však naroste na 1 830 mm a v případě výšky na 1 500 mm. Technici značky zapojení do vývoje podvozku pak dodávají, že novinka byla vyvinuta tak, aby ve svých podbězích dokázala hostit až 19palcová litá kola. Standardem ale dozajista bude menší velikost.

Pod kapotou lze očekávat selekci tříválců a čtyřválců, jejichž objem se bude pohybovat mezi jedním a dvěma litry. O výkonu bychom prozatím pouze spekulovali, nicméně značka již naznačila, že dorazit má varianta SQ1, v jejímž případě by turbodiesel 2,0 TDI dával k dobru 231 koní a 500 Nm. Mimo to je ve hře i provedení RS Q1, v jehož případě bychom se dočkali více než 300 benzinových koní.

Ve všech případech bude k dispozici šestistupňový manuál či sedmistupňový dvouspojkový automat. Mimo tyto pohonné jednotky ovšem dorazí také plug-in hybrid, který by do vínku dostal podobné hnací ústrojí jako A3 e-tron. Počítat bychom tedy měli s kombinací přeplňované benzinové jedna-čtyřky a elektromotoru, stejně jako s nereálnou papírovou spotřebou okolo 1,5 l/100 km.

Co je více než podstatné, Audi Q1 je první koncernovou vlaštovkou, která ovšem předznamenává nemalé hejno. Časem totiž mají dorazit varianty s logem Škody, Volkswagenu a Seatu. Zmiňované hybridní ústrojí ovšem dostane pouze první zmíněná, druhé dvě se zaměří spíše na nižší cenu než alternativní techniku. Volba mezi pohonem předních či všech čtyř kol se jim ale nevyhne.

Tím se můžeme z Ingolstadtu přesunout do Mladé Boleslavi, neboť s novým sdělením začíná dostávat jasné rozměry třetí SUV tuzemské značky. Nedávné informace totiž naznačovaly, že Škoda by mohla nejprve přijít se svou vlastní X4 či X6. Nyní se ovšem zdá, že přednost dostane spíše SUV spřízněné s modelem Fabia. To ale zároveň neznamená, že bychom se nedočkali obou dvou novinek, ostatně již ve zmíněném článku jsme konstatovali, že SUV-kupé nemusí být považováno za separátní model, ale jen za jinou karosářskou verzi jednoho z konvenčnějších strojů.


Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 1 - Audi Q1 2016 novy render
Audi Q1 se ukázalo na neoficiální ilustraci...

Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 2 - vw t-roc concept zeneva 01Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 3 - vw t-roc concept zeneva 01aAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 4 - vw t-roc concept zeneva 05bAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 5 - vw t-roc concept zeneva 05aAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 6 - vw t-roc concept zeneva 05Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 7 - vw t-roc concept zeneva 04Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 8 - vw t-roc concept zeneva 01bAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 9 - vw t-roc concept zeneva 03Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 10 - vw t-roc concept zeneva 02Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 11 - vw t-roc concept zeneva 03aAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 12 - vw t-roc concept zeneva 03bAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 13 - vw t-roc concept zeneva 03cAudi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 14 - vw t-roc concept zeneva 06Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 15 - vw t-roc concept zeneva 07Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 16 - vw t-roc concept zeneva dalsi 01Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 17 - vw t-roc concept zeneva dalsi 02Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 18 - vw t-roc concept zeneva dalsi 03Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 19 - vw t-roc concept zeneva dalsi 04Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 20 - vw t-roc concept zeneva dalsi 05Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 21 - vw t-roc concept zeneva dalsi 06Audi Q1 se začíná rýsovat, předznamená i malé SUV Škody - 22 - vw t-roc concept zeneva dalsi 07
...vycházet bude nejen z třídveřového Audi A3, ale také konceptu T-Roc

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.