Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu
2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka vznikne na základech Volkswagenu Polo. Spotřebu 1,5 l/100 km v kombinaci s elektromotorem ale můžeme předem označit za nereálnou.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se skutečně snaží, aby nechyběla v jediném segmentu. Platí to tedy hlavně na evropských a asijských trzích, Amerika proklamovanou prémiovost zatím až tak vážně nebere. V tomto směru těžko něco změní i rok 2016, kdy by se premiéry měl dočkat nejmenší crossover značky, Audi Q1. Založen totiž bude na Volkswagenu Polo, přičemž v rámci délky nemá přesáhnout 3,8 metru. Startovat ovšem bude na poměrně vysokých 20 000 Eur (cca 520 tisíc korun). Skutečně tak nenabízí parametry, které by za oceánem mohly ohromit, na Brusel ovšem tento model stoprocentně zapůsobí.
Stane se tak ovšem až v roce 2018, kdy dorazí hybridní verze pyšnící se nereálnou spotřebou 1,5 l/100 km. Ta byla očividně vypočítána na základě udávaného 50kilometrového dojezdu po vzoru Opelu Ampera, ovšem ani po vybití baterií nevypadají tři litry paliva na sto kilometrů jako věrohodný údaj. Přeci jen vůz bude kvůli akumulátorům vážit o trochu více než standardní verze. Tyto výkřiky automobilek jsme však již mnohokráte zpochybňovali, a proto do daného tématu již dále zabředávat nebudeme.
Zmíníme tedy raději, že o pohon vozu se má postarat 1,2litrový benzinový motor v kombinaci s elektromotorem o výkonu 109 koní. Těžko říci, o jaké půjde ústrojí, neboť motor 1,2 TSI dává podobný výkon i beze elektromotoru a současný atmosféricky plněný tříválec 1,2 má nahradit turbo 1,0 TSI. Ale VW má jistě široký manévrovací prostor a nakonec elektromotor nemusí být na palubě kvůli výkonu, ale jen kvůli papírovému snížení spotřeby a skutečně vyšší efektivitě v městském provozu.
Co se týče standardních verzí, pak bychom prý měli počítat s benzinovou pohonnou jednotkou 1,4 TSI a novým tříválcovým turbodieselem 1,4 TDI. Oba prý nabídnou 90 koní, které zamíří pouze na přední nápravu skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Systém 4x4 by se navzdory stylizaci a zvýšené světlé výšce neměl objevit, a to ani u vrcholného provedení S1. To by ovšem mělo dostat přeplňovaný dvoulitr naladěný na 231 koní.
Další detaily nám jistě přinese čas, vůz před sebou přece jen má ještě více než dva roky vývoje. S nějakým tím konceptem by ale Audi po vzoru svých tradic mohlo dorazit už někdy v příštím roce.




Audi Q1 se již objevilo na prvních neoficiálních retuších
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins