Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem

(+ video) Kupé nově spřáhlo osmiválec s elektromotorem, a tak jeho výkon narostl na 677 koní. Auto je pak nově schopné samovolného pohybu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem

7.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Kupé nově spřáhlo osmiválec s elektromotorem, a tak jeho výkon narostl na 677 koní. Auto je pak nově schopné samovolného pohybu.

S koncepčním Audi Prologue jsme se mohli seznámit již při jeho premiéře na podzimním autosalonu v Los Angeles. Nyní dvoudveřové kupé dorazilo také na veletrh elektroniky CES v Las Vegas, přičemž na první pohled se může zdát, že došlo pouze k nepatrné vizuální proměně. Namísto původního světlého stříbrného laku totiž karoserii pokrývá tmavě šedá barva, které společnost dělají odlišná pětiprasková kola nahrazující původní mnohapaprskové ráfky.

Tím ovšem venkovní odklon končí, za dalšími změnami je třeba zamířit do interiéru a pod kapotu. V kabině se toho ovšem mnoho neodehrálo, nový je pouze tmavý potah vrchní části palubní desky a volantu. Více však technici Audi úřadovali pod kapotou, kde původní koncept profitoval ze čtyřlitrového osmiválce naladěného na 605 koní a 750 Nm, pročež bylo možné počítat s 3,7sekundovou akcelerací z klidu na stovku.

Nová verze Audi Prologue sice u benzinové pohonné jednotky setrvává, zároveň k ní ovšem přihazuje elektromotor a lithium-iontové baterie o kapacitě 2,6 kWh. Výkon tak narostl na 677 koní a točivý moment na 950 Nm, pročež sprint poklesl o dvě desetiny na 3,5 s. Mimo to lze počítat také s redukcí emisí CO2 ze 199 gramů na kilometr na 185 g/km, spotřeba pak byla nově vyčíslena na 7,9 l/100 km.

Ani tato modifikace však ve výsledku není tou nejzásadnější. Nové provedení Audi Prologue totiž dostalo přívlastek Piloted Driving Concept, jenž naznačuje přítomnost autonomního řízení. To vychází z dat poskytovaných laserovými skenery, videokamerami, radarovými a ultrazvukovými senzory, které následně informacemi napájejí centrální jednotku zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät).

Na základě pokynů „elektronického mozku“ je pak Audi schopné samovolné jízdy, což je technologie, kterou velmi brzy uvidíme v sériové výrobě. Šéf vývoje čtyř kruhů Ulrich Hackenberg totiž uvedl, že na konci příštího roku bychom se měli dočkat příchodu nové generace Audi A8 osazené částečným autopilotem. Ten by měl zvládnout najít volné parkovací místo, do kterého následně i sám zajede.

Mimo to má být novinka schopna autonomní jízdy do rychlosti 60 km/h, což sice na první pohled nevypadá jako enormní číslo, Scott Keogh z amerického zastoupení německé značky však dodává, že v ten moment je pokryta většina přesunů ve městech. Mimo to jde pouze o první stupeň, který otevírá cestu k dalším možnostem.

Zatím ovšem není jisté, kdy k takovému kroku dojde. Překážkou totiž není pouze technologie ve svých zárodcích, ale také legislativa. Jelikož ovšem ke stejnému cíli míří celá řada výrobců, dá se předpokládat, že ke změně zákonů minimálně na sklonku této dekády dojde.


Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 1 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 01Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 2 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 02Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 3 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 03Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 4 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 04Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 5 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 05Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 6 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 06Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 7 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 07Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 8 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 08Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 9 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 09Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 10 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 10Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 11 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 11Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 12 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 12Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 13 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 13Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 14 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 14Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 15 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 15Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 16 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 16Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 17 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 17Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 18 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 18Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 19 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 19Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 20 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 20Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 21 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 21Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 22 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 22Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 23 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 23Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 24 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 24Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 25 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 25Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 26 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 26Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 27 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 27Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 28 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 28Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 29 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 29Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 30 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 30Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 31 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 31Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 32 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 32Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 33 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 33Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 34 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 34Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 35 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 35Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 36 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 36Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem - 37 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 37
Audi Prologue Piloted Driving Concept se nedočkalo pouze delšího názvu či jiného laku karoserie, ale také výkonu navýšeného na 677 koní a autonomního řízení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.