Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Avant plně odhaleno, ukazuje nejen novou A6 kombi
25.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kombi Prologue je předzvěstí příští A6 i konkurenta pro Mercedes CLS. Už teď ale víme, že jeho hybridní motor tak úsporný nebude.
Na dveře nám už jistou dobu klepe ženevský autosalon, jehož brány se otevřou za několik málo dnů. Výstaviště Palexpo i tentokrát přivítá několik výrazných novinek, které nám budou dělat na silnicích společnost pro následující roky. Kromě perel, mezi něž si dovlolíme zařadit například Ferrari 488 GTB či Porsche Cayman GT4, se objeví mimo jiné i nové koncepční dílo čtyř kruhů, které už z předchozího avíza známe jako Audi Prologue Avant.
Bylo by snad zbytečné připomínat jeho výchozí vzor v podobě kupátka z Los Angeles, a tak raději zopakujeme, že se dost možná jedná o předobraz nové generace Audi A6 v provedení kombi, stejně tak ale může jít o budoucího soupeře pro Mercedes CLS Shooting Brake, který by zasloužil spíše označení A7 Avant. Podle ingolstadtské automobilky se primárně jedná o prvního nositele budoucího designového jazyka a ten se nakonec objeví na ledasčems. Necháme tedy raději další tipy na čtenáři a přistoupíme ke zveřejněným faktům.
Co se týče vnějšího kabátu, jeho délka dosahuje 5,11 metru, šířka 1,97 metru a na výšku bychom naměřili 1,4 metru, což znamená nárůst o jeden, dva a znovu jeden centimetr ve srovnání s předchozím Coupe, s nímž nový Avant sdílí rozvor (hodnota 2 990 milimetrů je o 116 mm větší než u CLS). Navzdory těmto dimenzím vynikají enormně velká kola, která reprezentují 22palcové ráfky obuté do nízkoprofilových pneumatik, mezi nimiž pracují karbon-keramické brzdy a nad tím vším tkví navíc systém dynamického natáčení všech kol (u těch zadních prý až o pět stupňů) spolu se vzduchovým odpružením.
Rozměrná čelní masku, které dělají společnost úzké laserové světlomety Matrix a LEDky v rozích předního nárazníku, už nikoho nepřekvapí. O to více by mohlo zaujmout bezklikové řešení, které využívá diskrétních senzorů instalovaných v hliníkových rámech oken. Uvnitř ve velmi luxusně vypadající kabině se nabízí příjemné útočiště pro čtveřici pasažérů, přičemž její zajímavostí není ani tak sportovní pojetí, hliník a unikátní kůže, jako spíše koncepce se třemi dotykovými displeji a dvěma dalšími OLED obrazovkami pro zadní místa. Jen dodejme, že každé sedadlo umožňuje samostatné nastavování.
O poznání více ale bude fandy zajímat, že se v útrobách Audi rozhodlo dále experimentovat a koncepčnímu Avantu protentokrát nadělilo další vývojový stupínek hybridní pohonné ústrojí z modelu Q7 e-tron. Upustilo tedy od dvojitě přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce, který disponoval výkonem 605 koní, s pozdějším elektromotorem až 677 koňmi. Namísto osmiválcového benzinu se tedy koukáme na plug-in hybridní soustavu třílitrového vidlicového šestiválce TDI, který s pomocí elektromotoru a jeho li-ion akumulátorům o kapacitě 14,1 kWh dokáže na kola dostat až 455 koní a 750 Nm.
V praxi to podle výrobce znamená nejen schopnost zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a elektronický omezovač rychlosti nastavený na 250 km/h, ale také průměrnou spotřebu dosahující naprosto nereálných 1,6 l/100 km. Něco podobného na nás v nedávně době ostatně zkoušelo už Volvo V60 D6 PHEV - a jak to nakonec dopadlo... U Audi bude zřejmě podstatnější, že by mělo ujet čistě na elektrický pohon 54 kilometrů. Nás by však zajímalo, kdy se tyhle technologie ukážou u Audi v sériové výrobě. Pro dnešek se budeme muset tímto prohlášením rozloučit, jistě se k němu vrátíme nejpozději v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Audi Prologue Avant naznačuje, jak by se v budoucnu měly tvářit nové modely automobilky. Dále navíc rozvíjí myšlenku hybridní soustavy s naftovým motorem, kterou jsme viděli v minulosti například u Volva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel