Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Allroad: třetí koncept představuje 734 koní do nepohody
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi se dále poodhalí na šanghajském autosalonu a bude mít podobu předobrazu A6 Allroad. Pod kapotou je nová V8, vyvíjená s Porsche.
Označíme-li v Ženevě představený koncept Audi Prologue Avant za předobraz A6 Avant příští generace, koncept Prologue Allroad neukazuje nic jiného, než jak by mohla vypadat přizvednutá verze kombíku A6. Právě s takovýmto konceptem přichází Audi pro autosalon v Šanghaji, který klepe na dveře.
Po vizuální stránce tu toho není oproti Prologue Avant tolik nového, karoserie je stejná snad až na detaily nárazníků a nezbytné oplastování. V interiéru proběhly drobné změny, spíš ale jen po stránce čalounění sedaček či obložení palubní desky. Světlá výška je ale větší o úctyhodných 77 milimetrů, takže se tento stroj terénu nemusí zas tak bát.
Velkou novinku ale najdeme pod kapotou. Zatímco kupé Prologue nabídlo 605 koní z přeplňovaného osmiválce a Avant měl pod kapotou třílitrový diesel a elektromotory, Prologue Avant kombinuje tyto dvě možnosti dohromady. Benzínový přeplňovaný osmiválec má 4 litry objemu a v přední části osmistupňového automatu je integrován elektromotor.
Výsledkem je úctyhodných 734 koní a 900 Nm, proudících na všechna kola, což znamená teoretický čas zrychlení na 100 km/h za 3,5 vteřiny. Zároveň má být motor schopen jezdit se spotřebou 2,4 litru benzínu na 100 km; jak moc je tohle číslo nereálné, snad nemusíme opakovat. Akumulátory mají mít kapacitu 14,1 kWh, což odpovídá asi 5,4 litrům benzínu a když tato čísla sečteme, dostaneme 7,8 litru, což už by realitě mohlo být o něco blíže.
Čtyřlitr nicméně není stejný motor, jaký nabídnou některá silná Audi dnes. Je to motor vyvíjený ve spolupráci s Porsche a má být v budoucnu náhradou osmiválcového benzínového turbomotoru, který nyní pracuje pod kapotami vozů Bentley a Audi a také 4,8litrové V8, kterou najdeme ve vozech Porsche Panamera a Cayenne. Motor má pochopitelně dvě turbodmychadla a přímé vstřikování.
Další detaily zatím známé nejsou, ale jistě se během následujících měsíců dostanou na světlo světa. Přesné datum, kdy se z Prologue Allroad stane sériová A6 Allroad, zatím samozřejmě není známo, ale hovoří se o roku 2017.
Audi Prologue Allroad je z konceptů Prologue nejsilnější, nabídne vysoko přes 700 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva