Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi překvapivě modernizovalo své už zaříznuté SUV, dokonce mu vrátilo klasický volič automatu
23.2.2024 | Petr Prokopec
Už dva roky to má spočítané a na trhu slouží dokonce rokem osmým. Mělo se stát jednou z obětí elektrických plánů značky. Protože se ale ty nestávají realitou, nestává se realitou ani skon Q2, alespoň na nějaký čas.
V posledních dvou dekádách jsme se u prémiových výrobců dočkali rozšiřování nabídky všemi možnými směry, zejména však dolů. Takový Mercedes-Benz tedy přišel s třídami A a B, zatímco Audi představilo modely jako A3 a A1. Ani jeden vůz z této čtveřice ovšem nemá budoucnost, neboť Němci se nově hodlají pro změnu opětovně soustředit hlavně na vyšší patra trhu. Spojeno je to s jejich touhou po elektromobilitě, která by u malých aut zvedla cenu na úroveň, kterou by ani bohatá klientela neakceptovala.
Čistka u třícípé hvězdy, stejně jako u čtyř kruhů, měla být ještě větší, odpískání původních plánů s elektrickými auty ale má zatím za následek pravý opak. Audi Q2, u kterého automobilka s nástupcem už roky nepočítá a po osmi letech v prodeji už ho měl čekat jen hořký konec, nyní prošlo modernizací. Ta se zaměřila na interiér, kde je nově možné v rámci standardu počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 8,8palcovou obrazovkou multimediálního systému MMI. Oproti dosavadnímu provedení používajícímu 8,3palcový displej za příplatek je to jednoznačný posun vpřed.
Audi uvedlo, že přístrojový štít disponuje jasnějším displejem, který navíc umožňuje individuální nastavení. Multimédia pak lze ovládat nejen skrze dotykovou obrazovku, ale rovněž hlasem. Přepracování se ovšem dočkal také středový tunel, ze kterého zmizel kruhový ovladač MMI systému, jehož místo zaujala odkládací schránka. Automatická převodovka je nadále ovládána relativně klasickou pákou, nikoli mini-voličem, jaký se vyskytuje v novějších vozech koncernu VW a od nás se opakovaně dočkal kritiky.
To stále není vše, zmínit lze nový volant a také rozšíření standardní výbavy o celou řadu bezpečnostních funkcí, jako je detekce dopravního značení, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či parkovací asistent. Dá se tedy předpokládat, že 4 191 milimetrů dlouhé SUV tu s námi bude ještě minimálně rok, spíše však dva. I když totiž modernizace není rozsáhlá, na nějaké peníze vyšla. A Audi by do vozu rozhodně neinvestovalo, pokud by jej za pár měsíců chtělo stáhnout z trhu.
Co se techniky týče, ta zůstává při starém. Základem nabídky je tedy litrový tříválec naladěný na 110 koní a spárovaný se šestistupňovým manuálem. O stupeň výše pak naleznete jedna-pětku se 150 koňmi, u které se lze rozhodnout mezi ručním řazením a automatickou převodovkou. Ta je pak ostatně jedinou volbou pro benzinový (190 koní) a dieselový (150 koní) dvoulitr. Pohonem všech kol nicméně disponuje pouze jednotka 2,0 TSI, u zbytku je roztáčena jen přední náprava.
Audi dále uvedlo, že ceny modernizovaného provedení budou startovat na 28 600 Eurech (cca 725 tisíc Kč). Oproti současnosti, kdy Češi si musí připravit minimálně 743 900 Kč, se toho tedy nejspíše mnoho nezmění ani z našeho pohledu. S bohatším standardem má nicméně Q2 více šancí bojovat s konkurencí, než bude definitivně posláno k ledu. Kdy přesně se tak ovšem stane a zda Audi své plány znovu nezmění, je pro tuto chvíli ve hvězdách.
Modernizace Q2 není z největších, přesto je však s ohledem na předchozí oznámení, že se aktuálně již osmileté SUV nedočká nástupce, překvapivá. Foto: Audi
Zvenčí zůstává vůz stejný jako dosud, tedy jako na fotkách faceliftované verze z roku 2021. Interiér se mění poměrně výrazně, tady je jeho původní provedení. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
16.10.2024 - Fiat v záchvatu zoufalosti srovnává neprodejnou elektrickou pětistovku s Teslou Cybertruck, je to absurdní
14.10.2024 - Chris Harris si nechal přečalounit své beztak unikátní BMW M5 látkou místo kůže. Fajn, ale co ten materiál? A barva?
14.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-Superbike a Supersport jdou do finále včera 16:00
- Pre Phillip Island: Lídry jsou Martin a Ogura, mistrem už Alonso včera 10:00
- Finále sezóny WorldSBK - časový program 16.10.2024
- Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem 16.10.2024
- Opět brzké ranní vstávání: Časový program GP Austrálie 16.10.2024
Nejnovější články
- Někdo najel 600 tisíc km s malým „pežotkem”. Víc nevhodné auto neznáme, přesto je v pozoruhodném stavu
včera - Další rána pro elektrická auta. 34 procent jejich majitelů v Německu se vrací ke spalovacím vozům, opačným směrem nemíří skoro nikdo
včera - Dobrá zpráva pro staromilce, Toyota Supra s šestiválcem a manuálem neskončí, ani když BMW zařízne svou Z4
včera - Honda už někde skončila s benzinovými sekačkami na trávu, elektrické náhrady jsou ještě větší nesmysly než auta
včera - Problémy Fiatu bobtnají. Pro nezájem zastavil výrobu dalšího dlouholetého bestselleru, Pandy
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 10.18. 06:36 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 10.18. 00:42 - M.Z.
- BMW Divize 10.17. 22:47 - Kristiaos
- Opravná sada na třmeny 10.17. 21:02 - maroked
- Policejní kontroly a měření 10.17. 19:53 - řidičBOB
- Audi A4 kabrio - oprava střechy 10.17. 10:08 - Thavok
- Jaké jsou skutečné možnosti příštího auta? 10.17. 04:32 - GeraldTyler
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.16. 08:12 - pavproch