Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu

RS7 Piloted Driving Concept, jak Audi svému autopilotu říká, má zvládnout Hockenheim za 2:10 rychlostí až 240 km/h. Představí se při závodech DTM.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu

15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

RS7 Piloted Driving Concept, jak Audi svému autopilotu říká, má zvládnout Hockenheim za 2:10 rychlostí až 240 km/h. Představí se při závodech DTM.

Německá automobilka Audi do světa pustila první podrobné informace o svém připravovaném autonomním řízení, které označuje jako Audi Piloted Driving. Novinka se má prezentovat na posledním závodě sezóny šampionátu DTM, který se bude konat na Hockenheimringu. Prototyp Audi RS7 vybaveného systémem samočinného řízení bude nejspíš jezdit po trati - právě tak totiž probíhají zkoušky.

Audi nezabíhalo příliš do detailů, uvedlo však, že jeho autopilot využívá „speciálně zpřesněného” signálu GPS, který údajně dokáže určit pozici auta s přesností na centimetry. To spolu s mapou trati umožní vozu úspěšně objet kolo. A pokud těch centimetrů nebude třeba devadesát, podobný systém může být využíván i při běžné jízdě, samozřejmě v kombinaci se senzory sledujícími okolní provoz.

Vůz také využívá 3D kamery, která snímá okolí a porovnává obrázky s těmi uloženými v databázi. Podle Audi systém hledá „několik stovek známých bodů, jako například stavby v okolí trati, a dále je používá jako dodatečné informace o pozici na trati”. Tento systém se naopak pro běžný svět moc vhodný nejeví, protože okolí silnic se může velmi rychle měnit.

Díky vší této technologické magii je údajně takto vybavený prototyp RS7 schopný zajet čisté kolo na Hockenheimringu. Prototyp podle Audi „pojede na plný plyn na rovinkách a před zatáčkami bude naplno brzdit, přesně zatočí a přesně přidá plyn na výjezdu ze zatáčky”. Údajně také na rovinkách dosáhne rychlosti až 240 km/h a jedno kolo mu bude trvat cca 2 minuty a 10 vteřin.

„Se svými technickými řešeními samočinné jízdy postupujeme kupředu s jedním z nejdůležitějších trendů v automobilovém světě,” uvedl v prohlášení šéf technického vývoje Audi Dr. Ulrich Hackenberg. „Čas na kolo jen lehce přes dvě minuty a příčné přetížení až 1,1 g hovoří za vše,” pochlubil se dále.

Kroužení po Hockenheimringu není pro Audi prvním počinem na poli autopilotů. Vývoj začal ve Spojených státech, kde v roce 2009 zvládlo Audi TTS vytvořit do solné pláně v Bonneville logo čtyř kruhů. Pravděpodobně při tom používalo podobnou technologii přesné GPS, protože senzory jsou na placce, kde kilometry v okolí není vůbec nic, použitelné jen omezeně. A také tam stejný stroj vytvořil rychlostní rekord pro autopilota - 130 mil za hodinu, tedy 209,2 km/h.

O rok později stejný vůz, už s technologií stejnou, jako má probraný prototyp RS7, zvládl trať závodu do vrchu v Pikes Peak v Coloradu. Ne že by něco vyhrál, trvalo mu to 27 minut maximální rychlostí 72 km/h, ale už že to zvládl bez pádu ze srázu je docela úspěch. V horní části Pikes Peaku totiž budete svodidla hledat marně a tehdy to také ještě byla zčásti šotolinová silnice. RS7 také není první Audi s autopilotem na závodní dráze - v roce 2012 to stejné TTS objelo téměř pětikilometrový okruh Thunderhill severně od kalifornského Sacramenta za zhruba dvě a půl minuty.

Představení RS7 s autopilotem na Hockenheimringu jistě dopadne dobře. Jak a kdy Audi implementuje své autopiloty do aut na běžných silnicích, se zatím budeme muset nechat překvapit. S největší pravděpodobností půjde cestou podobnou té, po které se vydal Mercedes, tedy se zachováním současného formátu vozidel s volantem a pedály.

Nakolik Audi také potřebuje dokonalé lidarové mapy, zatím není známo, ale kombinace kvalitních standardních map s ultra přesnou GPS a senzory by mohla lidar zastoupit. Ostatně, částečné autopiloty si dnes již můžete koupit, jen o tom ze strany automobilek nikde není moc psáno z legislativních důvodů.


Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 1 - audi rs7 autopilot testy 01Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 2 - audi rs7 autopilot testy 02Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 3 - audi rs7 autopilot testy 03Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 4 - audi rs7 autopilot testy 04Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 5 - audi rs7 autopilot testy 05Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 6 - audi rs7 autopilot testy 06Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 7 - audi rs7 autopilot testy 07Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 8 - audi rs7 autopilot testy 08Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 9 - audi rs7 autopilot testy 09Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 10 - audi rs7 autopilot testy 10Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 11 - audi rs7 autopilot testy 11Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 12 - audi rs7 autopilot testy 12Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 13 - audi rs7 autopilot testy 13Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu - 14 - audi rs7 autopilot testy 14
Zvenčí vypadá prototyp RS7 s autopilotem jako obyčejné Audi, uvnitř je však plné nových technologií

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše