Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi představilo luxusní limuzínu budoucnosti, má brzdy jako Oltcit
11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stroj pojmenovaný Aicon je hudbou vzdálenější budoucnosti, ale bude to budoucnost velmi pohodlná. Díváte se do vozu s 353 koňmi a dojezdem 800 km.
Jak bude vypadat budoucnost motorismu bohatých? Podle Audi bude mít na délku 5,4 metru a uvnitř si bude možno za jízdy pouštět filmy, aby se pasažéři nenudili, když nemají volant ani pedály. A také si nebudou moci otevřít okna. Tedy, alespoň můžeme-li věřit konceptu Aicon, který se představil v předvečer frankfurtského autosalonu.
Komfort pasažérů je na prvním místě. S délkou 5 444 mm, šířkou 2 100 mm, výškou 1 506 mm a rozvorem 3 470 mm - mimochodem o 240 mm víc, než nabídne současná A8 v prodloužené verzi - je v kabině opravdu hromada místa. Nohy předních pasažérů navíc neutiskuje středová konzole, žádná tu není potřeba, protože Aicon je, jak jinak, elektromobil.
Je to čtyřdveřový vůz se zadními dveřmi otvíranými proti směru jízdy a o 90°, což znamená snadné nastupování na všechna čtyři místa - dokud máte vedle sebe dost prostoru k otevření dveří. Aicon vás uvítá promítnutím trojúhelníčků, charakteristických pro celý koncept, na zem spolu s logem Audi a nápisem „Vítejte”.
Přední sedadla se mohou posouvat dopředu a dozadu v pozoruhodně velkém rozsahu; pokud vzadu nikdo nesedí, můžou o to dál, že vůz umí sklopit zadní sedáky. Pro nohy tak bude mít dost místa i ten nejvyšší basketbalista. Interiér je také velmi široký, což je u auta s důrazem na komfort pasažérů nejpodstatnější. Přední sedadla se také mohou natáčet až o 15° na obě strany, takže můžete snáze nastoupit anebo se snáze bavit se spolujezdcem.
Vůz můžete ovládat několika způsoby - manuálně pomocí dotyků jednoho z mnoha displejů, které jsou neviditelně integrované do pásu obklopujícího kabinu. Samozřejmostí je ovládání hlasem a vůz také sleduje váš pohled. Kromě sledování filmů můžete surfovat po internetu, vést videokonference nebo používat sociální média. A pokud vás nezajímá silnice, můžete z některého displeje obraz přetáhnout na čelní sklo.
Střecha je prosklená, ale umí se zatmavit, pokud venku příliš svítí slunce, a samozřejmě je tu náladové osvětlení pomocí OLED. Pro zavazadla je tu prý 660 litrů místa v zadním a předním zavazadelníku, podobně jako u Tesly, ovšem jestli můžete převézt třeba lyže otvorem v zadních opěradlech či jejich sklopením, nevíme.
Zvenčí Aicon trochu připomíná placatější MPV, což není pro auto, které má být luxusnější než A8, zrovna lichotivé. Absencí dlouhé kapoty a maximalizací interiérového prostoru tak na nás ale působí a zlom, táhnoucí se od přídě přes okna (sic) k zádi tomu moc nepomáhá. Tento zlom je prý první svého druhu na světě a má vizuálně odlehčit kabinu, ale při pohledu z profilu se mu to moc nedaří. A ve skutečnosti by pravděpodobně znamenal, že stáhnutí oken by bylo problematické, pokud vůbec možné.
Nedají se přehlédnout ohromné podběhy a také kola, která mají v průměru 26"; šířka pneumatik ale nijak extrémní není. Také velmi zajímavá je hexagonální přední maska, samozřejmě bez mřížky, není za ní chladič, který by potřeboval vnější vzduch. Po stranách masky marně hledáme konvenční světlomety, nejsou ani schované za „mřížkou” s očky ve tvaru již zmíněných trojúhelníčků.
Světla však vůz samozřejmě má, jsou LEDková a jsou tak trochu kapitolou sama pro sebe. Dokážou totiž dávat okolí najevo nejen to, že vůz brzdí, ale také to, že zrychluje - vodorovné pásky diod „rostou” zespoda nahoru. Při brzdění se naopak rozsvěcují směrem shora dolů.
Vůz také dokáže na zem promítnout nějakou světelnou informaci pro ty, kteří ho přímo nevidí - třeba chodcům, že auto bude vyjíždět a že mají dávat pozor, odhadujeme. Dálková světla tento vůz prý vůbec nemá, protože jeho radar, čidla a kamery „vidí” i ve tmě. A když vystupujete nebo nastupujete v noci, vůz vyšle malý dron, který vám posvítí na cestu. Říká mu „světelný společník”.
Již výše stojí, že Aicon je elektromobil. Je to také čtyřkolka - na přední i zadní nápravě má po dvou motorech, každý pro jedno kolo. Kombinovaný výkon je 353 koní a 550 Nm, takže pomalé tohle auto rozhodně nebude. Informaci o hmotnosti nemáme, ale čekejte něco přes dvě tuny s tím, jak velké tohle auto je. A také s tím, že na jedno nabití baterií má ujet 700 - 800 kilometrů.
Odpružení je vzduchové a je nastavené pro co nejlepší komfort, ovšem je elektricky ovládáno tak, aby zamezilo náklonům karoserie při zatáčení, brzdění nebo zrychlování. Velmi zajímavým detailem je také umístění brzd podobné jako svého času u Oltcitu Club nebo Alfy 75 - u středu auta, u motorů, nikoliv v kolech. Je to dost neobvyklé a náročnější na servis, ale šetří to neodpruženou hmotnost.
Kromě Aiconu představuje Audi ve Frankfurtu také koncept Elaine, který je na první pohled Aiconu dost podobný, ale přesto má proporce trochu jiné. Zejména je to koncept SUV-kupé, evoluce konceptu e-tron Sportback z letošní šanghajské autoshow. Elaine přidává více autonomních technologií - volant a pedály sice má, ale dokáže jezdit kompletně samo a po vysazení pasažérů také dokáže samo zajet na parkovací místo, do myčky nebo k automatizované nabíjecí stanici - také je to elektromobil, pochopitelně.
Elaine se také má učit od svého řidiče. Když budete ráno poslouchat cestou do práce heavy metal a cestou z práce zase třeba jazz, po nějaké době správnou hudbu samo připraví. Pokud bude vůz používat více řidičů, Elaine se má časem samo naučit preference každého z nich, a to včetně nastavení klimatizace nebo polohy sedadla.
Podle Audi je Aicon první z „modelů mnoha nadání”, z nichž každý bude mít svou „specializovanou disciplínu”. V případě Aiconu je tou hlavní disciplínou jednoznačně komfort na dlouhých cestách. S výrobou v dohledné době ovšem nepočítejte, je to hudba vzdálenější budoucnosti. I když, kdyby mu přidali volant a pedály...
















































Aicon je zajímavá budoucnost pro ty, kteří nechtějí řídit, ale ani se trmácet na letiště
Elaine je evolucí šanghajského e-tronu Sportback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 5 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 6 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 8 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 9 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch