Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi nemá práci pro 10 tisíc lidí ve svých největších fabrikách. A neví, zda jí mít bude
27.5.2021 | Petr Miler
Představa, že se letošní rok stane symbolem návratu věcí k normálu, už se zjevně nenaplní. I automobilový průmysl se tak dál zmítá v chaosu a postup Audi je toho nejnovějším důkazem.
Ruku na srdce, koho z vás v sobotu 14. března 2020 ráno, kdy se z tlampačů začaly ozývat informace o tom, že se v Česku zavírá téměř vše krom obchodů s tím nejnutnějším, napadlo, že 27. května 2021 budeme opatrně vzhlížet k momentu, kdy si budeme moci alespoň trochu normálně zajít do restaurace? Problémy způsobené koronavirovou pandemií jsou nepříjemné a táhlé a nevyhnuly téměř žádnému oboru, automobilový průmysl nevyjímaje.
Má to řadu důvodů, tím aktuálně nejtíživějším je ale nedostatek čipů. I ten už se táhne řadu měsíců, a tak by leckdo mohl čekat, že světlo na konci tunelu musí zářit jasným světlem. Jenže ono nesvítí ani trochu. Některé automobilky se dříve nechaly slyšet, že druhý kvartál bude v tomto ohledu ještě komplikovanější než ten první. A nejnovější krok Audi tomu zatím jen přitakává.
Německá automobilka už potvrdila, že počínaje 1. červnem musí do zatím ne zcela jasné chvíle zkrátit pracovní dobu 10 tisícům zaměstnanců továren v Ingostadtu a Neckarsulmu. Tedy dvou největších fabrik vyrábějících většinu modelů, které Audi nabízí. Důvod skutečně nepřekvapí - firma nemá z čeho vyrábět, potíží jsou stejně jako u konkurentů čipy, kterých v případě automobilek očividně není dost pro nikoho. Koncern VW už dříve naznačil, že za nastalé situace bude preferovat výrobu vysokomaržových modelů, tedy vozů dražších značek. Když ovšem čipy dochází i Audi, situace bude vážná.
Nejhorší ale nakonec je, že stav není ani jasně špatný. Je spíše zcela nejasný, proto také firma neposlala lidi domů zcela, ale bude se průběžně přizpůsobovat nastalé situaci. Jisté je jen tolik, že práce kvůli nedostatku čipů není a minimálně po několik dalších týdnů nebude dost. Mluvčí Audi uvedl, že firma neví, jestli zaměstnance využije na 1 hodinu denně, na 6 hodin denně nebo také vůbec. Stejně tak nelze říci, jak dlouho bude nastalý stav trvat, tedy kdy bude práce znovu více.
Omezení zasáhne výrobu modelů A3, A4, A5, A6, A7 a A8, tedy celé páteře nabídky značky. Kolik vozů takto nebude vyrobeno, není kvůli výše zmíněnému jasné. Více ukáže čas, stejně jako se uvidí, kdo další a jak bude podobné problémy řešit. Z velkých automobilek už dnes mnoho nedotčených skutečně nezbývá.



Továrny Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu pojedou nyní na půl plynu. Pro 10 tisíc lidí působících ve výrobě není kvůli chybějícím komponentům dost práce a není jasné, kdy se situace může zlepšit. Foto: Audi
Zdroj: Automotive Logistics
Bleskovky
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
26.4.2025První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
26.4.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch