Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi nemá práci pro 10 tisíc lidí ve svých největších fabrikách. A neví, zda jí mít bude
27.5.2021 | Petr Miler
Představa, že se letošní rok stane symbolem návratu věcí k normálu, už se zjevně nenaplní. I automobilový průmysl se tak dál zmítá v chaosu a postup Audi je toho nejnovějším důkazem.
Ruku na srdce, koho z vás v sobotu 14. března 2020 ráno, kdy se z tlampačů začaly ozývat informace o tom, že se v Česku zavírá téměř vše krom obchodů s tím nejnutnějším, napadlo, že 27. května 2021 budeme opatrně vzhlížet k momentu, kdy si budeme moci alespoň trochu normálně zajít do restaurace? Problémy způsobené koronavirovou pandemií jsou nepříjemné a táhlé a nevyhnuly téměř žádnému oboru, automobilový průmysl nevyjímaje.
Má to řadu důvodů, tím aktuálně nejtíživějším je ale nedostatek čipů. I ten už se táhne řadu měsíců, a tak by leckdo mohl čekat, že světlo na konci tunelu musí zářit jasným světlem. Jenže ono nesvítí ani trochu. Některé automobilky se dříve nechaly slyšet, že druhý kvartál bude v tomto ohledu ještě komplikovanější než ten první. A nejnovější krok Audi tomu zatím jen přitakává.
Německá automobilka už potvrdila, že počínaje 1. červnem musí do zatím ne zcela jasné chvíle zkrátit pracovní dobu 10 tisícům zaměstnanců továren v Ingostadtu a Neckarsulmu. Tedy dvou největších fabrik vyrábějících většinu modelů, které Audi nabízí. Důvod skutečně nepřekvapí - firma nemá z čeho vyrábět, potíží jsou stejně jako u konkurentů čipy, kterých v případě automobilek očividně není dost pro nikoho. Koncern VW už dříve naznačil, že za nastalé situace bude preferovat výrobu vysokomaržových modelů, tedy vozů dražších značek. Když ovšem čipy dochází i Audi, situace bude vážná.
Nejhorší ale nakonec je, že stav není ani jasně špatný. Je spíše zcela nejasný, proto také firma neposlala lidi domů zcela, ale bude se průběžně přizpůsobovat nastalé situaci. Jisté je jen tolik, že práce kvůli nedostatku čipů není a minimálně po několik dalších týdnů nebude dost. Mluvčí Audi uvedl, že firma neví, jestli zaměstnance využije na 1 hodinu denně, na 6 hodin denně nebo také vůbec. Stejně tak nelze říci, jak dlouho bude nastalý stav trvat, tedy kdy bude práce znovu více.
Omezení zasáhne výrobu modelů A3, A4, A5, A6, A7 a A8, tedy celé páteře nabídky značky. Kolik vozů takto nebude vyrobeno, není kvůli výše zmíněnému jasné. Více ukáže čas, stejně jako se uvidí, kdo další a jak bude podobné problémy řešit. Z velkých automobilek už dnes mnoho nedotčených skutečně nezbývá.
Továrny Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu pojedou nyní na půl plynu. Pro 10 tisíc lidí působících ve výrobě není kvůli chybějícím komponentům dost práce a není jasné, kdy se situace může zlepšit. Foto: Audi
Zdroj: Automotive Logistics
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins