Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo novou rodinnou střelu. RS4 Avant má 450 koní, stovku dá za 4,1 s
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejlepší cesta, jak přivést zbytek rodiny k šílenství? Stačí ji usadit do nové RS4 a dát plný plyn, její dynamiku s klidem nepřejde nikdo z těch, které pobere.
Někdejší šéf Lamborghini Stephan Winkelmann si v čele divize Audi Sport dlouho nepobyl, od příštího měsíce totiž bude vládnout v Molsheimu. Frankfurtský autosalon si ale ještě mohl vychutnat jako šéf sportovní divize čtyř kruhů, přičemž odprezentoval jednu z nejočekávanějších novinek nejen tohoto roku, a sice nové Audi RS4 Avant. To je pro značku velmi důležitým vozem, neboť poprvé bude nabízeno i v Číně - jako jediné sportovní a výkonné kombi v segmentu.
V rámci vzhledu vůz pochopitelně vychází z běžného Audi A4 Avant, nicméně vůči němu byly o 30 milimetrů rozšířeny blatníky. Spojitost lze hledat v použitém pohonu všech kol quattro, kromě toho se ale značka snažila také zdůraznit dynamický postoj. Tomu napomáhají i další prvky pro modely RS tak typické - třeba třešní spoiler nebo difuzor rámovaný oválnými koncovkami výfuku. Dorazila i 19palcová kovaná kola, jenž lze vyměnit za příplatkové dvacítky.
Automobilka dodává, že inspirována byla světem motorsportu, zejména pak závodním speciálem Audi 90 Quattro IMSA GTO. Použitá barva karoserie Nogaro Blue pak pro změnu odkazuje na vůbec první generaci modelu RS4 Avant, jenž se objevila v roce 1999. Uvnitř lze pak očekávat především kůží obšitý sportovní volant se zploštělou spodní částí, s nímž dorazila sportovní sedadla, karbonové dekory nebo digitální přístrojový štít a head-up displej.
Pohled pod kapotu neodhalí žádné překvapení, stejně jako u Audi RS5 i zde všechna čtyři kola roztáčí 2,9litrový šestiválec biturbo naladěný na 450 koní a 600 Nm. Vůči předchozímu atmosférickému 4,2litrovému osmiválci přitom novinka nabízí o 170 Nm více, točivý moment je navíc k dispozici v pásmu 1 900 až 5 000 otáček. Stovku tak vůz zvládne za 4,1 sekundy, omezovač nejvyšší rychlosti lze pak za příplatek přenastavit z 250 na 280 km/h. Reálná maximálka? Ví bůh, ale přes 300 km/h to bude asi bez problémů.
V rámci spotřeby lze zmínit 8,8litrový průměr, což oproti minulosti představuje o 17 procent lepší výsledek. Zásluhu na tom nenese jen přeplňovaný motor či optimalizovaná osmistupňová automatická převodovka, ale také hmotnost 1 790 kilogramů, jenž je oproti předchozí generaci nižší o 80 kg. Stran tohoto pak můžeme ještě zmínit přiblížení podvozku k zemi o 7 milimetrů oproti regulérnímu kombíku.
Ceny na německém trhu startují na částce 79 800 Eur (cca 2,08 mil. Kč), zákazníci si ale mohou připlatit za sportovní diferenciál, karbon-keramické brzdy, dynamické řízení či sportovní podvozek, jehož součástí je i technologie DRC (Dynamic Ride Control). V rámci oslovení divize Audi Exclusive se pak realitou mohou stát veškeré vaše fantazie, jenž se týkají venkovního vzhledu a vnitřní výbavy.













































Nové Audi RS4 Avant modrým odstínem karoserie odkazuje na první generaci výkonného kombíku. Pod kapotou pak má 450 koní a 600 Nm, s nimiž dá stovku za 4,1 sekundy a zvládne až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před hodinouNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva