Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo detaily své expanze, v roce 2020 chce nabízet 60 modelů
16.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne všechny chystané vozy budou zcela novými. Mezi příchozí budou patřit i sportovní deriváty, odlišné karosářské verze či hybridy a elektromobily.
Začíná to vypadat, že dnešní den nebude vyhrazen pouze novému Smartu, ale také čtyřem kruhům. Zatímco v článku zaměřeném na pětadvacáté výročí existence motoru TDI jsme se ohlíželi za minulostí, nyní si pro změnu vezmeme na paškál budoucnost. Šéf Audi Rupert Stadler totiž přišel s podrobnostmi týkajícími se plánované expanze německé automobilky. Ta by na konci dekády chtěla mít šedesátičlenné portfolio, což znamená, že v necelých šesti letech se dočkáme 10 novinek.
„V současné době máme v nabídce 50 modelů, do konce dekády by ovšem toto portfolio mělo narůst na šedesátku,“ uvedl Stadler. A zároveň dodal, že prvním potvrzeným novým modelem bude Audi Q1. To má dorazit na konci roku 2015 nebo začátku toho následujícího, přičemž výroba bude probíhat v Ingolstadtu. Ačkoliv přitom novinka bude vycházet z Audi A1, dostane zcela unikátní charakter a design, díky čemuž napodobí A3 a Q3.
„Audi Q1 je součástí naší rozvětvené strategie vozů SUV. Je založeno na bázi modulární platformy počítající s motorem uloženým napříč (půjde tedy o platformu MQB-A) a orámuje naši Q-sérii na jejím spodním okraji,“ okomentoval stav věcí budoucích Stadler. Co ale očekávat dále? V rámci kategorie off-roadů by to mohlo být vrcholné Audi Q8, které by mělo soupeřit s nejluxusnějšími SUV příštích let.
Mimo to ovšem dostaneme také záplavu okrajových modelů, hybridů, elektromobilů či dokonce sportovních modelů. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Audi vozy jako S3 považuje za zcela samostatné, nikoliv jako součást řady A3. Díky tomu by se tak mezi očekávané novinky klidně mohlo zařadit třeba provedení SQ1 - jakkoliv tím nechceme říci, že se tak skutečně stane.
S touto strategií značky je však třeba počítat, neboť Stadler něco obdobného naznačil. Zároveň přitom dodal, že mnoho potenciálu se skrývá v segmentech C a D. Je tedy dost možné, že v budoucnu dostaneme ještě trochu jinak zpracované karosářské verze modelů A6, A7 a A8. V tomto směru ostatně největší potenciál nabízí poslední zmíněné Audi, které se aktuálně vyrábí jen jako sedan.
Další možností, jak rozšířit portfolio, je pak expanze sportovních dieselů. Šéf Audi přitom poukazuje hlavně na koncept RS5 TDI, který by se mohl stát realitou. „V Le Mans jsme ukázali, že dokážeme vyhrát s dieselovým vozem. Proč bychom tedy něco podobného nezkusili na silnici? U Audi vždy nejprve testujeme, než přijdeme za zákazníky. Takové jsou pokaždé naše záměry.“
Dočkáme se ale třeba i takového modelu Sport Quattro? Na takové rozhodnutí je podle Stadlera ještě příliš brzy. Jistá šance tu ovšem je, neboť nové modely by se měly zaměřit na mladé zákazníky. A to nejlépe způsobem, jaký značka eviduje u Audi A1 - rovných 80 procent všech zákazníků totiž ještě nikdy dříve vůz se čtyřmi kruhy ve znaku nevlastnilo.
Důvod této strategie je přitom jasný - Audi by do konce dekády rádo prodávalo minimálně dva miliony vozů ročně. V loňském roce to přitom bylo 1 575 500 exemplářů, pro letošek se očekává překročení hranice 1,6 milionů vozů. Před Stadlerem je tak ještě dlouhá cesta, na její vydláždění ovšem šéf značky do vývojového oddělení napumpoval 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč).
Audi Q1 je první jistou novinkou německé značky. Dorazit má na přelomu let 2015 a 2016
Jednou z možností, jak rozšířit portfolio o deset novinek, by mohla být i produkční verze konceptu RS5 TDI
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB