Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva

U čtyř kruhů budou mít letos ještě napilno. Chystá se totiž facelift modelů A6 a A7 či zcela nové Audi Q7 a RS3. Možná dorazí i R8 e-tron a TT RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva

14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U čtyř kruhů budou mít letos ještě napilno. Chystá se totiž facelift modelů A6 a A7 či zcela nové Audi Q7 a RS3. Možná dorazí i R8 e-tron a TT RS.

Pokud jste četli pozorně naši dnešní zprávu o vyhlídkách koncernu Volkswagenu Group, pák vám dozajista neunikl odstavec o stovce nových modelů, které se letos a příští rok objeví. Nejde totiž o zrovna zanedbatelný počet a zajímavé je, že takřka pětinu tvoří novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Navíc všech 17 modelů Audi bude představeno letos, díky čemuž v následujících měsících pomalu o ničem jiném ani nebudeme informovat.

Dvě z těchto premiér již máme za sebou, neboť jak nové TT, tak i S1 spadají do daného výčtu. Kromě nich by ovšem měly dorazit ještě faceliftované verze modelů A6 a A7, k nimž se přidá zcela nové Audi Q7 a velmi pravděpodobně také RS3. Kromě toho padla spousta zmínek také o nové generaci R8 a elektrické verzi R8 e-tron, v těchto dvou případech však zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno.

Stejně tak není jisté, kdy se objeví - a zda do seznamu 17 novinek spadá - chystané Audi TT RS. Víme ovšem, že skutečně dorazí, přičemž předznamenávat jej měl ženevský koncept TT quattro sport. Na rozdíl od něj však sériová verze nedostane dvoulitrový čtyřválec o výkonu 420 koní, nýbrž 2,5litrový pětiválec, který používalo i vrcholné druhogenerační TT. Jeho síla by ovšem měla narůst na 380 koní.

To samozřejmě není taková porce jako u konceptu, na druhou stranu bychom však Audi za existenci tohoto modelu měli být vděčni. Daný pětiválec totiž značka neposlala do starého železa, nýbrž přepracovala, aby zvládal plnit emisní normy Euro 6. Je tedy zjevné, že ne ve všech divizích koncernu VW Group vládne downsizing.

To pak platí především pro oddělení prodeje, které letos hodlá navýšit počet registrací na všech světových trzích. Patrné to bude zejména v Číně, kde by se mělo prodat více než půl milionu nových vozů - tedy nejvíce v historii. Audi by tak zcela jistě předstihlo konkurenční BMW, což je jeden ze zásadních cílů vedení značky.

Tuto pozici pak Audi hodlá držet zuby nehty, pročež v příštích 5 letech proinvestuje 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč). 70 % z této sumy má jít na vývoj nových modelů, ze zbytku budou zaplaceny třeba nové továrny, z nichž jedna vzniká v Brazílii. V Jižní Americe totiž koncern VW Group tak pevný v kramflecích není.


Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 1 - Audi TT 2015 oficialni sada 02Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 2 - Audi TT 2015 oficialni sada 03Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 3 - Audi TT 2015 oficialni sada 04Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 4 - Audi TTS 2015 oficialni sada 01Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 5 - Audi TTS 2015 oficialni sada 02Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 6 - Audi TTS 2015 oficialni sada 03Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 7 - Audi S1 2014 oficialni 01Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 8 - Audi S1 2014 oficialni 02Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 9 - Audi S1 2014 oficialni 03Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 10 - Audi S1 2014 oficialni 08Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 11 - Audi S1 2014 oficialni 09Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva - 12 - Audi S1 2014 oficialni 12
Popis obrázku

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.