Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji
15.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.
Audi představilo svůj koncept e-tron Spyder již loni na pařížském autosalonu, letos se jej ale rozhodlo znovu ukázat v dějišti nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, ve francouzském Le Mans. Jistě není shodou okolností že se tak stalo den před vítězstvím Audi s samotném závodě (byť letos to bylo pro čtyři kruhy mnohem těžší než kdy jindy), ostatně i sám e-tron si užil jakéhosi propagačního závodu pojmenovanéo „Le Mans vers le futur”. To volně přeloženo znamená „Le Mans v budoucnu” a jeho obsahem bylo ukázat možnosti nových technologií v automobilovém průmyslu.
Samotný koncept e-tron Spyder disponuje výkonem 300 koní z třílitrového, dvojitě přeplňovaného dieselu V6, který nedávno zažil produkční premiéru v novém Audi A6 Avant. Výkon je přenášen na zadní kola skrze sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku. O pohon předních kol se stará v tomto případě elektromotor s výkonem dalších 87 koní a točivým momentem 350 Nm. Hybrid zvládne dojezdovou vzdálenost 50 km při maximální rychlosti 60 km/h a na stovku se při využití plného výkonu dostane za 4,4 sekundy. Oba agregáty mohou pracovat současně, nebo zcela samostatně.
Audi e-tron Spyder má běžně k dispozici 75 % výkonu pro zadní kola a zbytek výkonu jde na přední nápravu. Maximální rychlosti je omezena na obligátních 250 km/h (vzhledem k výkonu se nedá předpokládat, že by bez něj byl e-tron nějak výrazně rychlejší) a teoretická dojezdová vzdálenost je pěkných 1 000 km. S podobným dojezdem se ovšem setkáte i v leckterém dieselu s větší nádrží již u současných produkčních vozů.
Koncept Audi má hmotnost 1 450 kg a při jeho navrhování bylo do poslední chvíle pamatováno na to, že hmotnost je jedním z hlavních problémů hybridů i čistých elektromobilů. K cíli došlo Audi za pomocí lehkého hliníku nebo uhlíkových vláken. Rozložení hmotnosti je v tomto případě ideálních 50:50, což by mělo koncept učinit velmi dobře ovladatelným. Kombinovaná spotřeba Audi e-tron Spyder se pyšní hodnotou 2,25 litru nafty na 100 kilometrů, nejsme si ale jisti, jak moc je reálná a zda tradičně nepočítá již s nějakou to elektrickou energií schovanou pro začátek jízdy v akumulátorech. Ani ta se bohužel nevezme ze vzduchu.
Audi se svým e-tron Spyderem bude sbírat body i za vzhled, který je opravdu atraktivní. Podobná koncepce velmi pravděpodobně v této podobě nikdy nespatří světlo světa, ale možná se dostane ke slovu v praktičtějších vozidlech. Nás nyní může trošku mrzet, že Audi e-tron Spyder nemá svého poněkud méně ekologického (rozumějte méně společensky přijatelného) souputníka s pořádným benzínovým motorem. I když příchod takové R4 stále není definitivně vyloučen...






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 3 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 5 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 6 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle