Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní

Nové, sportovně stylizované SUV počítá se třemi elektromotory a bateriemi o kapacitě 95 kWh. Na autopilot v jeho případě ale překvapivě nedošlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní

18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové, sportovně stylizované SUV počítá se třemi elektromotory a bateriemi o kapacitě 95 kWh. Na autopilot v jeho případě ale překvapivě nedošlo.

Šanghajský autosalon se stal dějištěm schůzky hned několika koncernových konceptů s velmi podobně pojatými liniemi karoserie i technickými základy. Nejprve jsme si totiž mohli představit Škodu Vision E, posléze naše zraky spočinuly na Volkswagenu I.D. Crozz. Nyní tu máme třetí příspěvek v rámci elektrické expanze, a sice Audi E-Tron Sportback Concept. Také v tomto případě jde přitom o model postavený na bázi platformy MEB, s jinou architekturou ostatně vozy osazené alternativním ústrojím ani nepočítají.

Ve srovnání s předchozí dvojici se ovšem novinka Audi výrazně liší, a to zejména pohonným ústrojím. Místo dvojice elektromotorů zde totiž máme trojici, přičemž první jednotka byla usazena vpředu, druhá vzadu. Mezi nimi pak najdeme paket lithium-iontových baterií, jejichž kapacita 95 kWh vystačí na 500kilometrový dojezd. Při rychlodobíjení lze přitom za 30 minut počítat s 80procentní kapacitou akumulátorů.

Samotné pohonné ústrojí pak produkuje 435 koní, tento výkon lze ale pomocí funkce Overboost krátkodobě zvýšit až na 503 koní. Vedle toho soustava dává 800 Nm točivého momentu, zrychlení z klidu na stovku tedy zabere pouze 4,5 sekundy. To rozhodně není špatná jízdní dynamika na 4,9 metru dlouhý, 1,98 metru široký a 1,53 metru vysoké SUV, jenž disponuje 2,93metrovým rozvorem.

Kromě toho je koncept E-Tron Quattro poměrně praktický, díky uložení baterií do podlahy mezi nápravami totiž již standardně počítá s 550litrovým zavazadelníkem. Po sklopení zadních sedadel pak objem narůstá na 1 450 l. Samotná kabina ovšem disponuje jen čtyřmi sedadly, přičemž každý z cestujících má k dispozici separátní displej zasazený ve vnitřním dveřním panelu.

Automobilka dodává, že během jízdy obrazovka slouží k ovládání klimatizace či multimédií. V případě zastavení vozu ovšem přenáší obraz z kamer zaskakujících za klasická zpětná zrcátka - monitorován je přitom prostor za vozem, aby tak otevřené dveře nesloužily jako překážka okolní dopravě. Z toho důvodu mají ostatně kamery nabízet dokonalý obraz za každého počasí.

Dále můžeme zmínit centrální 10palcový OLED displej, který je taktéž propojen s multimédii. Zároveň však umožňuje ovládání navigace i jiných palubních funkcí - pro ty základní je zde kvůli zjednodušení „tlačítková zkratka“. Povšimnout si lze také podsvíceného loga značky, které se nastěhovalo doprostřed tříramenného volantu - také zde mu přitom společnost dělá dotekové ovládání.

Ještě než se vrátíme k exteriéru, nesmíme zapomenout na připojení k vysokorychlostnímu internetu či displej před předním pasažérem, který zobrazuje kupříkladu data o venkovní teplotě či počasí. Jeho nástrahám ostatně byla přizpůsobena i karoserie, která se chlubí působivou aerodynamikou. Tento krok má přitom výrazně snížit větrný hluk uvnitř při vysokých rychlostech.

Samotný profil vozu pak výrazně připomíná kupé, nikoliv kombík či liftback, jak naznačuje použití slova „Sportback“ v názvu. O dramatickou vizáž se přitom starají i 23palcová litá kola, absence dveřních klik, již zmiňované nahrazení zrcátek kamerami nebo nafouklé blatníky. Kromě toho dorazily velmi malé převisy nebo výrazný střešní spoiler doplněný difuzorem.

Poměrně překvapivě tisková zpráva nezmiňuje autonomní řízení, k jeho instalaci proto u konceptu nejspíše nedošlo. To ovšem neznamená, že s jistou formou autopilotu nedorazí sériové provedení. Očekávat jej přitom mámě poměrně brzdy, a sice již v roce 2019. Vůči aktuální studii se pak bude lišit hlavně v detailech, a to jak vizuálních, tak i mechanických.


Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 1 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 01Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 2 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 02Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 3 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 03Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 4 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 04Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 5 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 05Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 6 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 06Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 7 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 07Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 8 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 08Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 9 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 09Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 10 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 10Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 11 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 11Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 12 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 12Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 13 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 13Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 14 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 14Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 15 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 15Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 16 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 16Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 17 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 17Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 18 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 18Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 19 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 19Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 20 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 20Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 21 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 21Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 22 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 22Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 23 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 23Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 24 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 24Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 25 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 25Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 26 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 26Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 27 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 27
Nové Audi E-Tron Sportback se ukázalo na oficiálních fotkách

Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 28 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 01Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 29 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 02Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 30 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 03Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 31 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 04Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 32 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 05Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 33 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 06Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 34 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 07Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 35 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 08Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 36 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 09Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 37 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 10Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 38 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 11Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 39 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 12Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 40 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 13Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 41 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 14Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 42 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 15Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 43 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 16Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 44 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 17Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 45 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 18Audi E-Tron Sportback: ingolstadtská X6 je blíže realitě, nabízí až 503 koní - 46 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 19
...i naživo v Šanghaji

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.