Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chystá kompozitní pružiny, oproti ocelovým sníží hmotnost o 4,4 kg
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka s novým odpružením zlepší ovladatelnost, zvýší komfort v kabině a sníží spotřebu. A také zredukuje jeho opotřebení na minimum.
O německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku jsme hovořili nedávno v souvislosti s novým typem odpružení, který by kromě své primární funkce měl posloužit i jako generátor. Jako smysluplný krok nám to nepřijde, v případě avizovaného příchodu kompozitních pružin Audi ale budeme o poznání optimističtější. Přestože jsou dané komponenty tlustší a větší než konvenční ocelové, ve srovnání s nimi ušetří 40 procent hmotnosti. A jak všichni dobře víme, každé smysluplně odstraněné kilo skutečně zlepšuje dynamiku i provozní efektivitu.
Daná úspora samozřejmě není světoborná, přeci jen pružiny jsou relativně malým dílem celé skládanky zvané automobil. Na druhou stranu, při hmotnosti 1,6 kilogramu dochází k více než kilové úspoře oproti ocelovým kouskům, jenž váží 2,7 kg. Celková úspora tak činí 4,4 kila, přičemž podle Audi polovina této porce připadá na neodpruženou hmotnost. A ta se počítá dvojnásob.
Mimo tyto benefity lze pak vychválit i samotný materiál, neboť skelná vlákna a pryskyřice, z nichž jsou pružiny zformovány, nekorodují a mnohem lépe odolávají silničním a podnebním vlivům. Dále pak mají navyšovat komfort v kabině, přičemž Audi rovněž tvrdí, že jejich výrobní proces zkonzumuje méně energie než produkce ocelových pružin.
A jak vlastně k výrobě dochází? Základem jsou dlouhá skelná vlákna, která se zkroutí do jednoho svazku. Ten je následně impregnován epoxidovou pryskyřicí a posléze kvůli vyšší pevnosti obalen dalšími vlákny - ty ovšem vůči těm původním směřují v úhlu 45 stupňů. Vše se pak následně zapeče při 100 stupních Celsia.
Německá automobilka přitom dodává, že premiéru budou mít tyto pružiny již příští rok na voze vyšší střední třídy. Je přitom otázkou, jaký konkrétní model tím značka myslí, takové Audi A6 by ovšem nemuselo být od věci. Stávající čtvrtá generace totiž debutovala v roce 2012, a tak by se na přelmu let 2015 a 2016 mohla dočkat faceliftu.
Nové kompozitní pružiny Audi jsou ve srovnání s ocelovými tlustší, ovšem rovněž i lehčí
Do prodeje mají nové pružiny jít již příští rok, což zřejmě bude mít souvislost s faceliftem Audi A6/S6/RS6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024 - Na první moderní elektrické Škodě neprodělávala jen firma, ruinuje i majitele. Tato ho připravila o 320 tisíc Kč za 15 tisíc km
27.10.2024 - Jaguar znovu vyrábí nová spalovací auta, ale jen na zvláštní přání pro ty nejbohatší
27.10.2024 - Porsche před 25 léty potají postavilo desetiválcový závoďák. Zařízlo ho před dokončením, teď se ukázal v ostré akci
27.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch