Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Allroad Shooting Brake oficiálně, je to vážně předobraz nového TT
12.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Trochu svérázným způsobem se Audi rozhodlo naznačit směřování nového TT. Ale nebojte, polooff-road z něj nebude, spojitosti máme hledat jen v detailech.
Po včerejším úniku fotek konceptu Audi Allroad Shooting Brake coby další novinky detroitské automobilové show se dnes stalo neodvratné - nastal čas jeho oficiálního odhalení a s ním i rozluštění tajenky, co vlastně naznačuje. Ze včera zmíněných možností je přitom kupodivu relevantní ta první, vůz je skutečně míněn jako avízo třetí generace kupé TT. Alespoň to tvrdí Audi a žádnou jinou možnost ve svých prohlášeních ani nepřipouští.
Pokud se vám to zdá být nesmyslné už kvůli tomu, že základní tvar vozu nejde příliš dohromady s tvary dříve natočených prototypů TT 2014, je třeba trochu číst mezi řádky. Audi neříká, že tohle je přímo TT, však to by se muselo změnit v jakési infantilní BMW X6 (QTT?). Konstatuje pouze tolik, že některé designové a další detaily uvidíme právě na dalším „tétéčku”. Jaké přesně, to už nezmiňuje, vsadili bychom si ale na prakticky celou příď, která je další evolucí dosavadního čtyřkruhového stylu, pravděpodobně i části zádě a docela jistě prakticky celý interiér. Právě ten už totiž nové TT ukázalo a vnitřek Allroad Shooting Brake je skoro stejný.
Vzhledem k tomu, že k dispozici máme úplně stejných pět fotografií jako včera, vám toho ke vzhledu více nepovíme, můžeme se ale rozhovořit o technických parametrech. Víme, ze vůz je 4 200 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 410 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2 510 mm a jeho kola jsou „devatenáctky” s pneumatikami o rozměru 255/40 R19. Zajímavější je, že Audi tvrdí, že si pohrálo s hmotností vozu a v dosud nepoznané míře použilo hliník a plasty vyztužené uhlíkovými vlákny (CFRP). Dokonce i kola jsou vyrobena z CFRP, což je prvek, který dosud z automobilek nenabídla jediná.
Tohle se nám líbí, vůz ale přesto váží - na lehce vyhlížející kompakt - nesmírné „tučných” 1 600 kilogramů. Ptáte-li se, kde tedy soudruzi z Ingolstadtu udělali chybu, máme celkem jasnou odpověď: vůz nese přídomek e-tron, takže spoléhá na celkem (celkem hodně) složité pohonné ústrojí a jinak zbytné akumulátory, které úspory na karoserii a dalších prvcích bohatě vyvažují hybridní technikou.
Standardně vůz spoléhá na motor 2,0 TFSI naladěný na výkon 195 kW (292 koní) a točivý moment až 380 Nm. To by na takové auto jistě nebylo málo, jenže u Audi platí, že bez Vorsprungu ani ránu, a tak Allroad Shooting Brake dostal ještě další dva motory navíc, pochopitelně elektrické. Spalovací jednotka umístěná pochopitelně vpředu je tak přímo spojena s elektromotorem s výkonem až 40 kW (54 koní) a automatem S-tronic (DSG) s šesti stupni. Táhnout od tohoto hybridu kardan k zadní nápravě se ale lidem z Audi nechtělo, a tak vůz dostal třetí motor, zase elektrický, který výkonem až 85 kW (115 koní) pohání čistě zadní kola. Elektromotory by pak pochopitelně nefungovaly bez akumulátorů, za které zde slouží Li-ion paklík s kapacitou 8,8 kWh. Proč něco dělat jednoduše když to jde složitě...
Nicméně vše má i své pozitivní stránky. Ve výsledku auto dosahuje kombinovaného výkonu až 300 kW (408 koní) a nanejvýše 650 Nm točivého momentu. Na stovku tak zrychluje za 4,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h, což rozhodně nezní marně. Na zmíněných 8,8 kWh energie pak má vůz ujet až 50 km bez použití spalovacího motoru, což je řekněme možné, kombinovaná spotřeba pak má činit 1,9 litru benzinu na 100 km, což je zcela jistě nemožné, znovu jde jen o amperovské zastírání reality. To ostatně naznačuje i udávaný dojezd až 820 km na jedno natankování 50litrové nádrže. Nemělo by to při dané spotřebě být asi tak 2 631 km? Inu, lež má odjakživa krátké nohy.
To je vše, co vám k nejnovějšímu počinu Audi můžeme říci, zítra v Detroitu bychom se ale mohli dozvědět více. Třeba i to, zda se z Allroad Shooting Brake přece jen nevyklube i nějaké malé SUV typu Q2 či model ve stylu A3 Allroad...





Audi Allroad Shooting Brake už je venku i oficiálně, jeho posláním je prý naznačit některé detaily nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 24 minutamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom