Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.
Jeli, jeli, nedojeli. Tak bychom mohli uzavřít svého času věrohodné zvěsti o tom, že Audi přiveze na autosalon v Šanghaji produkční verzi loňského konceptu A8 Hybrid. Zjevně se tak nestalo a vlastně to není až tak nepochopitelné - na méně zregulovaném (jaký paradox...) trhu komunistické Číny nehrají hybridní vozy pro budoucnost zatím žádnou roli a další velký evropský autosalon ve Frankfurtu se letos odehrává v domovské zemi ingolstadtské automobilky. A tam se vždy sluší předvést se s maximem novinek.
Audi si tedy nechalo veřejnou premiéru sériové A8 Hybrid do Frankfurtu, o čemž již bez nejmenších pochyb svědčí čerstvé oficiální odhalení vozu. Ačkoli z produkční do sériové podoby převádí již více než rok starý koncept, vůz se v souladu s původními očekáváními příliš nezměnil a zákazníkům bude nabídnut prakticky ve stejné podobě, v níž kdysi představila jeho studie. Co to přesně znamená?
Jak můžete sami zjistit prostým porovnáním nových fotek sériové verze s obrázky někdejší studie, na pohled jsou jiná snad jen menší kola, která se svými 18" nahradila poněkud hypertrofované 21" disky. Zároveň je třeba dodat, že oba designy kol jsou si i přes rozdílné rozměry velmi podobné, a tak vlastně ani tento rozdíl úplně nepraští do očí. Označení na zádi, specifická barva karoserie Arctic Silver a drobné odlišnosti v interiéru pak zůstávají stejné a nestojí ani za podrobnější rozbor.
Jestliže změny vzhledu jsou minimální, pak pod kapotou nejsou vůbec žádné. O pohon se tedy stará v prvé řadě benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní), který ale v tomto případě není na A8 sám, když si čas od času nechá vypomoci elektromotorem o maximální výkonu 40 kW (54 koní). Výkon celé soustavy pak činí nejvíce 180 kW (240 koní), jak ale bude jasné z dále zmíněného, k dispozici bude pouze krátkodobě.
Určujícím v tomto případě přitom není ani tak umístění elektromotoru v místech, kde se u konvenční A8 nachází hydrodynamický měnič momentu (tedy mezi osmistupňovým automatem Tiptronic a spalovacím motorem), ale kapacita li-ion akumulátorů. Tu výrobce přímo nezmínil, uvedl ale, že „baterky” umístěné v zavazadlovém prostoru váží 36,7 kilogramu, což vzhledem k použité technice naznačuje jejich energetickou kapacitu okolo 3 kWh. A to věru není mnoho - pár výraznějších akcelerací, a máte po akumulátorech.
Svědčí o tom ostatně i rozsah schopnosti vozu pracovat pouze na elektrický pohon - že na něj (v tu chvíli podle všeho jen s pohonem předních kol) může jet maximálně 100 km/h není vzhledem k výkonu motoru nic překvapivého, ale dojezd pouze tři kilometry při udržování konstantní rychlosti 60 km/h přinejmenším nepotěší.
Vůz pracuje celkem ve třech režimech jízdy podle volby řidiče. Ten pojmenovaný EV znamená podle očekávání jízdu pouze na elektromotor (dokud máte k dispozici alespoň trochu „šťávy”), význam módů D a S si zřejmě domyslíte sami. Co bude znamenat v tomto případě jízda v režimu „Sport” si ani netroufáme příliš odhadovat, vodítkem by ale mohlo být, že automobilka v případě A8 Hybrid slibuje zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. To nezní na velkou limuzínu úplně marně, otázkou ovšem je, jak dlouho je vůz s to takto sloužit. Nesporným vítězem ale bude u čerpacích stanic, kde by měl osvědčit svou schopnost urazit stokilometrovou vzdálenost v průměru za 6,4 litru benzinu resp. 148 gramů CO2 na kilometr.
Jak jsme již zmínili, vůz zažije svou premiéru v září ve Frankfurtu, možná by se ale měl ukázat primárně americkým zákazníkům. Ti by mohli tento druh pohonu alespoň trochu ocenit jakožto dostupnou alternativu naftového šestiválce, proti kterému je hybrid - zdá se - přímo postaven. Od evropských zákazníků bychom si tolik nadšení neslibovali, choutky méně náročných jedinců dnes se srovnatelnými výsledky uspokojuje verze 3,0 TDI.
Sériové Audi A8 Hybrid připravené pro modelový rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 3 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 55 minutami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 2 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 3 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1